"Du aner jo ikke hvordan en fødsel er"!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.100 visninger
61 svar
51 synes godt om
2. juni 2013

EnSødMor

Lidt information først, jeg fik veer kl. 04.53, var på sygehuset kl. 7.00, lå på fødestuen med presseveer med det samme da jeg kom, kl 07.57, falder min piges hjerterytme fordi jeg har så ondt og får holdt pause med at presse da hendes hoved er ude, dvs, hendes hjerterytme falder fordi jeg holder pause og giver slip så hun bliver kvalt, jeg bliver så kørt til aks, på ingen tid, får fuld narkose, så ved ingenting! 

Jeg havde drømt om hvor dejlig en fødsel jeg ville få, hvor skønt det er at få lagt sit barn op til sig & at faren kunne klippe navlestrengen over, men nej, intet af det lykkelige skete, så hende først 3 timer efter hun er født!

Har så en del bekendte der har født siden da (Det er 8 måneder siden med mig), og jeg bliver så jaloux og ked, fordi de har klaret en fødsel, og jeg føler at folk ser ned på mig, (for jeg har jo ikke født rigtigt!

Her til september starter vi PB nr 2, så håber jeg kan bevise for alle og ikke mindst mig selv at jeg faktisk godt kan føde på normalvis, selvom det var akut & at det var et uheld, så hader jeg mig stadig for det den dag idag! 

Er der andre der har været ude for lign?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2013

hesøth

Frk-S skriver:

Lidt information først, jeg fik veer kl. 04.53, var på sygehuset kl. 7.00, lå på fødestuen med presseveer med det samme da jeg kom, kl 07.57, falder min piges hjerterytme fordi jeg har så ondt og får holdt pause med at presse da hendes hoved er ude, dvs, hendes hjerterytme falder fordi jeg holder pause og giver slip så hun bliver kvalt, jeg bliver så kørt til aks, på ingen tid, får fuld narkose, så ved ingenting! 

Jeg havde drømt om hvor dejlig en fødsel jeg ville få, hvor skønt det er at få lagt sit barn op til sig & at faren kunne klippe navlestrengen over, men nej, intet af det lykkelige skete, så hende først 3 timer efter hun er født!

Har så en del bekendte der har født siden da (Det er 8 måneder siden med mig), og jeg bliver så jaloux og ked, fordi de har klaret en fødsel, og jeg føler at folk ser ned på mig, (for jeg har jo ikke født rigtigt!

Her til september starter vi PB nr 2, så håber jeg kan bevise for alle og ikke mindst mig selv at jeg faktisk godt kan føde på normalvis, selvom det var akut & at det var et uheld, så hader jeg mig stadig for det den dag idag! 

Kan det ikke være lige meget hvordan det er sket?

Du har født et barn! Det er altså en fødsel lige meget hvordan det er foregået.

Brug dit krudt på dit barn og dit liv  i stedet for

Anmeld

2. juni 2013

janne1986

Blir helt ked af det på dine vegne over dine følelser..... 

synes da du er lige så sej som dem der føder 'normalt'... du må ikke gå og dunke dig selv oveni hovedet pga det..... 

Anmeld

2. juni 2013

Kløver

Der er intet negativt i at få ks, der er altid nogle hellige sipper derude og lyt ikke til dem, vi vælger ikke altid selv, og det er aldrig omkostningsfrit at få et ks

Jeg har født begge mine ved ks, da fødslen endte 1 gang i aks efter 2 døgn og 2 gang måtte jeg ikke sættes igang pga ks første gang, og fin igen ssf og derfor måtte jeg ikke gå længere og fik ks 1 uge før pks

Næste gang har jeg besluttet, da jeg kun kan få ks, at jeg vil have nogle af de ting jeg missede, feks se moderkagen, og få den lille op på maven og var så syg under mit aks at jeg fik en langt bedre oplevelse sidst da jeg krævede, uanset hvor lang tid det tog, at få lokalbedøvelsen da jeg ville være vågen

Jeg håber du får en fantastisk fødsel uanset, og så pyt da med hvad andre mener, du har selv født og har jo faktisk både haft vaginal og kejsersnit fødsel i en

Anmeld

2. juni 2013

C-Dog

Who cares om man føder eller får et ks- bare børnene overlever!! Du skal ikke lade nogen dømme dig, men tror du er din egen største fjende her, DU skal ikke dømme DIG. Du er nogens mor. Du skal med stolthed kunne sige "JEG har lavet dig fra bunden, helt uden opskrift og du er perfekt! Og hvis dine børn en dag skal til verden med ks så er du stadig perfekt!"

Jeg ville så gerne ha haft ks sidst, jeg var simpelthen så bange og min datter var ved at blive kvalt, det var en forfærdelig oplevelse der kunne have været undgået hvis jdm havde lyttet de mange gange jeg nævnte det i min graviditet. Men det vigtigste er bare at børnene overlever- så kan de for min skyld komme med stork, taxa eller sugekop.. Min stolthed kan ingen ta fra mig.

Krydser fingre for du får din drøm opfyldt og du finder ro i dig selv

Anmeld

2. juni 2013

jydeinden

som de andre siger.. hvorfor i al verden dunke dig selv i hovedet med hvordan dit barn er født, er det ikke vigtigere at dette har det godt?

Jeg kan ikke se hvorfor det er sejere at have klaret en fødsel selv end at få KS, hvis det er det sidste man har brug for. Selv regner jeg med til den tid, hvis vi skal have børn at det bliver pks, og ærligt, jeg kan sige allerede nu at det rager mig en høstblomst.

Hvorfor i al verden dog denne negativhed omkring ks i dont get it.

Anmeld

2. juni 2013

EnSødMor

janne1986 skriver:

Blir helt ked af det på dine vegne over dine følelser..... 

synes da du er lige så sej som dem der føder 'normalt'... du må ikke gå og dunke dig selv oveni hovedet pga det..... 

Tak, hvor er du sød.

Jeg syntes sku også jeg kæmpede en kamp! - men høre bare ordene inde i mit hoved, og i mødregruppen siger folk en gang imellem, "Ja, den her snak kan du jo ikke være med i, du aner jo ikke hvordan man føder, du sov jo igennem din"...Det rammer sku hårdt.

Anmeld

2. juni 2013

EnSødMor

Maja84 skriver:

Der er intet negativt i at få ks, der er altid nogle hellige sipper derude og lyt ikke til dem, vi vælger ikke altid selv, og det er aldrig omkostningsfrit at få et ks

Jeg har født begge mine ved ks, da fødslen endte 1 gang i aks efter 2 døgn og 2 gang måtte jeg ikke sættes igang pga ks første gang, og fin igen ssf og derfor måtte jeg ikke gå længere og fik ks 1 uge før pks

Næste gang har jeg besluttet, da jeg kun kan få ks, at jeg vil have nogle af de ting jeg missede, feks se moderkagen, og få den lille op på maven og var så syg under mit aks at jeg fik en langt bedre oplevelse sidst da jeg krævede, uanset hvor lang tid det tog, at få lokalbedøvelsen da jeg ville være vågen

Jeg håber du får en fantastisk fødsel uanset, og så pyt da med hvad andre mener, du har selv født og har jo faktisk både haft vaginal og kejsersnit fødsel i en

Tak fordi du gad fortælle din historie, jeg ved man selv kan vælge om man ønsker ks, igen næste gang, nu når man har fået det, men det er bare ikke det jeg ønsker, jeg vil også mærke at kunne føde, jeg vil mærke mit barn hos mig, og jeg vil se det HELE! 

Tak, for dine ord, du er sød. Det muntre en lidt op.. 

Anmeld

2. juni 2013

2babygirls

Frk-S skriver:

Hvis du vil føde vaginalt næste gang ville jeg vente med pb, da de anbefaler 2 år så kroppen er klar igen

Anmeld

2. juni 2013

janne1986

Frk-S skriver:

Tak, hvor er du sød.

Jeg syntes sku også jeg kæmpede en kamp! - men høre bare ordene inde i mit hoved, og i mødregruppen siger folk en gang imellem, "Ja, den her snak kan du jo ikke være med i, du aner jo ikke hvordan man føder, du sov jo igennem din"...Det rammer sku hårdt.

Det er da heller ikke pænt sagt..... Øv!

(kumme kikke selv gøre det) men hvis du havde modet til at sige det, kunne du jo fortælle dem hvordan det rammer dig, håner de siger den slags.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.