Svigerforældre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2013

Anonym trådstarter

Kay skriver:

ja det er jo lige det jeg også kæmper med 

Hihi, det skal jo ikke være nemt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

Kloster

Anonym skriver:

Det ved jeg skam godt, og gud hvor vil jeg ikke være som min svigermor.... Hvem har dog behov for at være sådan en belastning?

Kan jo være din svigerdatter engang, kommer til at se dig som en balastning

Er jo ikke sikkert din svigermor mener det hele som du opfatter det. Måske havde du opfattet det på en helt anden måde, hvis det var din egen mor, der sagde og gjorde som svigermoren...

Vær glad for din søn har både en farmor og en mormor. Dét er en livsgave i sig selv.

Anmeld

31. maj 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Hej tøser..

De svigerforældre... Hvordan har i det med jeres?

Mit bærer er ved at være fyldt til renden.. Synes hele tiden min svigermor kommer med en masse stikpiller til mig! så som:

Hun holdte på et tidspunkt min søn, hvor at jeg så snakker til ham, og så siger hun "du må ikke snakke med ham, når han er hos farmor".

vi sidder og spiser aftensmad, og jeg siger til min søn "skal du have mere mad", han kan ikke snakke, men jeg spørger ham, fordi han skal lærer og forstå om han skal have mere, og så siger hun "selvfølgelig skal han det", det ved jeg godt, men lad mig dog gøre det på min måde!!

hun skal hele tiden bekræftes i at det er "farmors dreng". 

Hvis jeg siger at han er en lille basse, så misforstår hun mig, og siger "nej han er da ikke", og siger det i et tonefald så det lyder som om at jeg er idiot.

hele tiden er det sådanne kommentare der kommer fra hende, og har sagt til min kæreste at han snart må gøre noget, ellers bliver jeg bussemanden.. 

Undskyld dette udbrud, men er jeg helt galt på den, hvis jeg bliver irriteret over disse stikpiller????

du spørg hvordan jeg har det med mine svigerforældre.. tjaa jeg har ingen forhold til dem, de er min kærestes forældre og så er så det .. og selvom vi ingen børn har pt tvivler jeg meget stærkt på at det kommer til at ændre sig.

men jeg tænker at du er nødtil at snakke med din kæreste omkring hvor din grænse går mht hans familie, hvad vil du tillade og hvad vil du ikke. og hvis ikke du kan det uden at han truer med at skride eller andet, så synes jeg der må være et seriøst problem

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

Kloster skriver:

Kan jo være din svigerdatter engang, kommer til at se dig som en balastning

Er jo ikke sikkert din svigermor mener det hele som du opfatter det. Måske havde du opfattet det på en helt anden måde, hvis det var din egen mor, der sagde og gjorde som svigermoren...

Vær glad for din søn har både en farmor og en mormor. Dét er en livsgave i sig selv.

Jep, en kæmpe livsgave hvis hun kunne ændre sin måde at sige tingene på. 

Hvis du mener det er okay at sige "du må ikke snakke med din søn når han er hos farmor", så okay da. Der er min grænse bare overskredet. Uanset hvilken måde hun mener det på.. Det siger man bare ikke til en mor!

Anmeld

31. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvis du mener det er okay at sige "du må ikke snakke med din søn når han er hos farmor", så okay da. Der er min grænse bare overskredet. Uanset hvilken måde hun mener det på.. Det siger man bare ikke til en mor!

Jeg skal lige forstå det. Må du i det hele taget ikke tale til ham når i er hos farmor eller når hun holder ham?

Anmeld

31. maj 2013

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej tøser..

De svigerforældre... Hvordan har i det med jeres?

Mit bærer er ved at være fyldt til renden.. Synes hele tiden min svigermor kommer med en masse stikpiller til mig! så som:

Hun holdte på et tidspunkt min søn, hvor at jeg så snakker til ham, og så siger hun "du må ikke snakke med ham, når han er hos farmor".

vi sidder og spiser aftensmad, og jeg siger til min søn "skal du have mere mad", han kan ikke snakke, men jeg spørger ham, fordi han skal lærer og forstå om han skal have mere, og så siger hun "selvfølgelig skal han det", det ved jeg godt, men lad mig dog gøre det på min måde!!

hun skal hele tiden bekræftes i at det er "farmors dreng". 

Hvis jeg siger at han er en lille basse, så misforstår hun mig, og siger "nej han er da ikke", og siger det i et tonefald så det lyder som om at jeg er idiot.

hele tiden er det sådanne kommentare der kommer fra hende, og har sagt til min kæreste at han snart må gøre noget, ellers bliver jeg bussemanden.. 

Undskyld dette udbrud, men er jeg helt galt på den, hvis jeg bliver irriteret over disse stikpiller????

ELSKER MINE SVIGERFORÆLDRE

Jeg kan ikke sige om du er nærtagende eller ej, men uanset hvad så bør du da fortælle dem hvordan du har det.

Måske de ikke er klar over at du tager det så nært ?? -og man kan jo ikke ændre på noget man ikke får at vide vel

Anmeld

31. maj 2013

Kloster

Anonym skriver:

Lad hende da have sin farmor-tid...

Anmeld

31. maj 2013

Elgaard73

Åh, disse svigerforældre tråde ( Farmor tråde). Jeg bliver sgu lidt ked af det hver gang de dukker op. Og jeg gruer for den dag, det er mig selv der er Farmoren. For ærlig talt, kan Farmor overhovedet gøre noget rigtigt??? Det lyder ikke til det. 

Til TS : Min svigermor kommer også med den slags kommentarer og med de mest mærkelige påstande, og ved du hvad, jeg elsker hende sgu alligevel. For jeg ved at det kommer fra hjertet og at hun bare ønsker det bedste for sit barnebarn, og selvfølgelig tror at hun ved bedst. Ja, og tit så tænker hun sig ikke lige om inden at hun taler.

Men herregud tænker jeg, lad hende dog. Nogle gange tror jeg også det handler om hvor meget vi svigerdøtre hviler i os selv. Hvis vi tror nok på os selv, så burde de kommentarer ikke gøre den store skade. Lad dem fise ind af det ene øre og ud af det andet. Du ved jo med dig selv, at du er den bedste til "jobbet", så træk lidt på smilebåndet af hende ( og glæd dig i dit stille sind til at hun tager hjem igen)

I min verden, er farmor- barnebarn relationen ubetalelig og det kommer til at give min dreng så meget at have hende i sit liv. Og det bider jeg gerne i et par (eller 100) citroner for.

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg skal lige forstå det. Må du i det hele taget ikke tale til ham når i er hos farmor eller når hun holder ham?

Det var på et tidpunkt hvor hun holdte ham, hvor jeg så snakkede til ham, hvor hun så siger "du må ikke snakke til ham når han er hos farmor". Uanset hvordan hun har ment det, er det ikke okay at sige. Og hun grinte ikke, så man måske ville tro det var i sjov

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Åh, disse svigerforældre tråde ( Farmor tråde). Jeg bliver sgu lidt ked af det hver gang de dukker op. Og jeg gruer for den dag, det er mig selv der er Farmoren. For ærlig talt, kan Farmor overhovedet gøre noget rigtigt??? Det lyder ikke til det. 

Til TS : Min svigermor kommer også med den slags kommentarer og med de mest mærkelige påstande, og ved du hvad, jeg elsker hende sgu alligevel. For jeg ved at det kommer fra hjertet og at hun bare ønsker det bedste for sit barnebarn, og selvfølgelig tror at hun ved bedst. Ja, og tit så tænker hun sig ikke lige om inden at hun taler.

Men herregud tænker jeg, lad hende dog. Nogle gange tror jeg også det handler om hvor meget vi svigerdøtre hviler i os selv. Hvis vi tror nok på os selv, så burde de kommentarer ikke gøre den store skade. Lad dem fise ind af det ene øre og ud af det andet. Du ved jo med dig selv, at du er den bedste til "jobbet", så træk lidt på smilebåndet af hende ( og glæd dig i dit stille sind til at hun tager hjem igen)

I min verden, er farmor- barnebarn relationen ubetalelig og det kommer til at give min dreng så meget at have hende i sit liv. Og det bider jeg gerne i et par (eller 100) citroner for.

Uanset hvor meget man stoler på sig selv, og hviler i sig selv , er det sgu ikke sjovt at blive dunket i hovedet hele tiden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.