Svigerforældre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej tøser..

De svigerforældre... Hvordan har i det med jeres?

Mit bærer er ved at være fyldt til renden.. Synes hele tiden min svigermor kommer med en masse stikpiller til mig! så som:

Hun holdte på et tidspunkt min søn, hvor at jeg så snakker til ham, og så siger hun "du må ikke snakke med ham, når han er hos farmor".

vi sidder og spiser aftensmad, og jeg siger til min søn "skal du have mere mad", han kan ikke snakke, men jeg spørger ham, fordi han skal lærer og forstå om han skal have mere, og så siger hun "selvfølgelig skal han det", det ved jeg godt, men lad mig dog gøre det på min måde!!

hun skal hele tiden bekræftes i at det er "farmors dreng". 

Hvis jeg siger at han er en lille basse, så misforstår hun mig, og siger "nej han er da ikke", og siger det i et tonefald så det lyder som om at jeg er idiot.

hele tiden er det sådanne kommentare der kommer fra hende, og har sagt til min kæreste at han snart må gøre noget, ellers bliver jeg bussemanden.. 

Undskyld dette udbrud, men er jeg helt galt på den, hvis jeg bliver irriteret over disse stikpiller????

Ind af det ene øre og UD af det andet.

Du gør bare som du plejer, - du skal for alt i verden ikke indordne dig. Men lade det passere.

Det bliver bedre, - også når hun opdager, at hendes bla bla bla ikke rokker en centimeter ved din mor-integritet.

Du skal se, hun aner sikkert ikke, hun gør det.

Åh, de (sviger)forældre... Tsk tsk..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

Frk. Himmelblå

baby012 skriver:

Har det lidt stramt over at folk brokker sig over deres børns bedsteforældre  

jeg ELSKER min svigerfar, han er så god og kærlig med børnene!

og han hjælper altid når vi har brug for det, ja han blander sig, men det gør mine forældre også.. Sådan er det bare med de kære bedsteforældre "de ved bedst"

har det meget stramt med at folk brokker sig over bedsteforældre som er omsorgsfulde, og bare vil barnet det bedste.. 

Mine børn kommer aldrig til at møde/have deres farmor hos sig og jeg kommer aldrig tal at have min svigermor til at give mig gode råd, til at hjælpe til, og hun kommer aldrig til at kunne yde omsorg overfor hendes børnebørn..

Nyd nu at i har jeres svigerfOrældre.. Uanset hvad, då vil de børnene det bedste.. Man bliver nødt til både at tage ris og ros lidt til sig, og så kan man jo grine af det på vej hjem i bilen eller lign. 

Har det lidt på samme måde. Her er det morfar, vi mangler.

MEN det ændrer nu ikke på, at de resterende tre besser sagtens kan give mig både grå hår og grineflip...

Men du har så ret, vi skal huske at se på det lyse i tilværelsen og sætte pris på den kærlighed, der omgiver os 

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Har det lidt stramt over at folk brokker sig over deres børns bedsteforældre  

jeg ELSKER min svigerfar, han er så god og kærlig med børnene!

og han hjælper altid når vi har brug for det, ja han blander sig, men det gør mine forældre også.. Sådan er det bare med de kære bedsteforældre "de ved bedst"

har det meget stramt med at folk brokker sig over bedsteforældre som er omsorgsfulde, og bare vil barnet det bedste.. 

Mine børn kommer aldrig til at møde/have deres farmor hos sig og jeg kommer aldrig tal at have min svigermor til at give mig gode råd, til at hjælpe til, og hun kommer aldrig til at kunne yde omsorg overfor hendes børnebørn..

Nyd nu at i har jeres svigerfOrældre.. Uanset hvad, då vil de børnene det bedste.. Man bliver nødt til både at tage ris og ros lidt til sig, og så kan man jo grine af det på vej hjem i bilen eller lign. 

Kan godt se pointen i det du skriver, men ærlig talt? Ville du så finde dig i de ting her hver gang? Eller bare grine af det? 

Så tror jeg nok desværre det er fordi du ikke har prøvet det. Selvfølgelig er det rart med gode råd, men dette er jo ikke gode råd, det er små stikpiller, som jeg skal hører på hele tiden, hvilket kan være hårdt i længden.

men tak for dit svar.

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

Kay skriver:

hvis jeg ikke viste bedre ville jeg tro det var mig der havde skrevet det indlæg!

jeg har besluttet mig for at det er nok nu... og at jeg siger fulstendig fra på alle de ting der går over mine grænser... føler mig simpelthend så trådt på af mine svigerforældre på så mange punkter... og jeg har fået nok... så derfor siger jeg nu fra... eller jeg øver mig på det... er normalt ikke bleg for at sige fra.. men det er bare så svært når det er svigerforældrende... 

Jeg siger også fra engang imellem, men ja, gud hvor er det svært når det er svigerforældrene , man er jo tvunget til at se dem, da de jo er farmor og farfar til vores søn, og derfor gider jeg ikke have et dårligt forhold til dem. 

prøver alt hvad jeg kan for at behage hende, tager endda derhjem om formiddagen, og hygger med hende engang imellem, hvor mange gør lige det? og så er hun sådan overfor mig. Tror hun er ved at brænde sine broer 

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Ind af det ene øre og UD af det andet.

Du gør bare som du plejer, - du skal for alt i verden ikke indordne dig. Men lade det passere.

Det bliver bedre, - også når hun opdager, at hendes bla bla bla ikke rokker en centimeter ved din mor-integritet.

Du skal se, hun aner sikkert ikke, hun gør det.

Åh, de (sviger)forældre... Tsk tsk..

tak for svar.

synes godt nok at det er svært at lade det komme ind af det ene ører og ud af det andet, ds det stort set er hver gang.. 

Mit bærer er ved at være fyldt, og jeg er bange for at springe i luften hvert et øjeblik 

Jeg må tage en snak med hende, for jeg tror heller ikke hun ved at det hun gør og siger påvirker mig, men hvordan mon selv hun ville have det, hvis det var hende?

Anmeld

31. maj 2013

Kay

Anonym skriver:

Jeg siger også fra engang imellem, men ja, gud hvor er det svært når det er svigerforældrene , man er jo tvunget til at se dem, da de jo er farmor og farfar til vores søn, og derfor gider jeg ikke have et dårligt forhold til dem. 

prøver alt hvad jeg kan for at behage hende, tager endda derhjem om formiddagen, og hygger med hende engang imellem, hvor mange gør lige det? og så er hun sådan overfor mig. Tror hun er ved at brænde sine broer 

fortæl hende lige netop det... hvor meget du gør og hvordårligt du føler dig behandlet... det er det jeg varmer op til...  og vi skal der hjem i aften

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

Kay skriver:

fortæl hende lige netop det... hvor meget du gør og hvordårligt du føler dig behandlet... det er det jeg varmer op til...  og vi skal der hjem i aften

Ja, det er bare lige hvordan man skal starte det? Hehe 

Uh hvor spændende, så håber jeg at du får sagt hvad du har på hjertet 

Anmeld

31. maj 2013

Lullaby

Nu har jeg verdens bedste svigermor så kan kun give et kram men ellers så synes jeg at ærligheden er vejen frem. 

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Nu har jeg verdens bedste svigermor så kan kun give et kram men ellers så synes jeg at ærligheden er vejen frem. 

Mange tak 

Anmeld

31. maj 2013

Kay

Anonym skriver:

Ja, det er bare lige hvordan man skal starte det? Hehe 

Uh hvor spændende, så håber jeg at du får sagt hvad du har på hjertet 

ja det er jo lige det jeg også kæmper med 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.