Gravitamin eller dem fra Matas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej piger

Det lidt underligt snart at skulle over i denne gruppe i stedet for skruk, hvor jeg efterhånden har været i mange år. 

Nå men nu til spørgsmålet. Jeg var for nogle måneder siden ved lægen. Vi snakkede omkring vitaminer man skulle tage når man igangsatte PB. H*n anbefalede Gravitamin.

Jeg har så læst lidt om det, og de skulle efter sigende indeholde det samme som dem i Matas. Men nu er jeg godt nok i tvivl om, hvorvidt jeg skal købe den ene eller den anden slags. 

Så ville lige høre jeres mening. Hvilken slags tog i (hvis i altså tog nogen)? Hvorfor valgte i netop dem?

Undskyld uvidenhende på forhånd  Men det jo et helt nyt kapitel man skal igang med. 

Jeg spiser gravitamin, men har alle gange oplevet, at jeg bliver meget, meget dårlig, hvis jeg ikke har en hel del mad i maven, når jeg tager dem. Har jeg kun lidt i maven, får jeg ekstrem kvalme og bliver meget svimmel...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

stm2812

Anonym skriver:

Hehe. Ja rigtig god titel  

Ja puha. Det gør det vel mega grumset og fremhæver smagen? :/

Ja lige præcis. Det er sq frygteligt

Anmeld

31. maj 2013

Stivdie

Anonym skriver:

Som jeg skrev til en anden. Nu skære jeg det lige ud i pap. 

Hvis jeg køber dem i:

- Matas. Skal jeg have jern, kalk og fiskeolie ved siden af?

- Gravitamin. Skal jeg have kalk ved siden af?

Er det korrekt forstået?

Prøv at Google "sammenligning af vitaminer til gravide" og så vælg det første link fra Min-Mave. Der er en af indholdet på 4 forskellige typer.

Hvis du vælger dem fra Matas skal du tage to piller OG jern ved siden af fra uge 10 og evt fiskeolie, hvis du ikke spiser fisk.

Hvis du vælger Gravitamin skal du tage en pille OG jern ved siden af fra uge 10, samt fiskeolie og kalk, hvis du ikke spiser fisk og drikker mælk.

Hvis du vælger Livol skal du tage to piller OG jern ved siden af fra uge 10, samt evt fiskeolie hvis du ikke spiser fisk. Desuden er der ikke helt den anbefalede mængde kalk i, så her bør du drikke et glas mælk hver dag eller indtage et andet mælkeprodukt.

Jeg spiser både fisk og drikker mælk, så jeg har aldrig taget fiskeolie, og da der også er kalk i mine vitaminer behøver jeg kun de to vitaminpiller og en jernpille

Jeg er ikke sundhedsuddannet, så det her er bare hvad jeg har kunnet sæsonere mig frem til Håber det kan hjælpe lidt!

Anmeld

2. juni 2013

Anonym trådstarter

sulo skriver:

Jeg har selv været i tvivl om hvilket mærke man skal tage, men som de siger det billigste, de indeholder alt det de skal fik jeg af vide af lægen.

Personligt tog jeg selv gravitamin i min første graviditet og fortsatte også efter min SA da vi forsøgte igen, gik over til Matas multivitamin gravid netop da den var billigere, men når man så skal tage to om dagen synes jeg ikke det kan betale sig, når man skal tage så mange piller.

Gravitamin koster ca 160 kr for 120 stk = 120 dage

Matas til ca 103 kr (som jeg husker) for 200 stk = 100 dage

Så når min bøtte med Matas`s gravid er tom i næste uge går jeg tilbage til gravitamin.

Skal lige siges at jeg er 14+3 i dag

Jeg tager også to kapsler med fiske olie og en gravijern og den sidste er jeg meget begejstret for, jeg har stort set hele året døjet med at komme af med ja hvad jeg nu skal og har måtte tage laktolose.

Har førhen fået hård mave af jerntilskud, men siden jeg statede på gravijern har jeg kunnet helt selv og de giver mig ingen ekstra kvalme.

Okay. Tak for dit råd/din erfaring. Jeg har også selv lige bestilt Gravitamin hjem. Så det hvertfald dem jeg starter på i første omgang. 

Anmeld

2. juni 2013

Anonym trådstarter

Lund18 skriver:

Jeg tog/tager Gravitamin fra Livol 

Ingen grim smag, ikke så dyrt efter min mening og et glas holder lææænge 

Okay 

Anmeld

2. juni 2013

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Jeg tror det er fuldstændig ligegyldigt. Bare de er til gravide - så er der det i, som der skal være. Derfor tog jeg de billigste på apoteket, uden at lave en større undersøgelse. 

Okay. Jeg starter på Gravitamin. Så ser jeg lige, hvordan jeg reagere på dem. 

for som jeg kunne regne ud (fra net priser), så er det kun 100 kr. gennem HELE graviditeten man kan spare ved at købe de billige, og det er jo ikke vildt meget

Anmeld

2. juni 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg spiser gravitamin, men har alle gange oplevet, at jeg bliver meget, meget dårlig, hvis jeg ikke har en hel del mad i maven, når jeg tager dem. Har jeg kun lidt i maven, får jeg ekstrem kvalme og bliver meget svimmel...

Okay. Men der står jo også, at man helst skal tage dem sammen med mad? Jeg regner med at tage det sammen med aftensmad, da jeg så håber, hvis man skulle være så uheldig at få gener, at de kommer om natten 

Anmeld

2. juni 2013

Anonym trådstarter

stm2812 skriver:

Ja lige præcis. Det er sq frygteligt

Syntes godt om

Ja føj føj. 

Anmeld

2. juni 2013

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Prøv at Google "sammenligning af vitaminer til gravide" og så vælg det første link fra Min-Mave. Der er en af indholdet på 4 forskellige typer.

Hvis du vælger dem fra Matas skal du tage to piller OG jern ved siden af fra uge 10 og evt fiskeolie, hvis du ikke spiser fisk.

Hvis du vælger Gravitamin skal du tage en pille OG jern ved siden af fra uge 10, samt fiskeolie og kalk, hvis du ikke spiser fisk og drikker mælk.

Hvis du vælger Livol skal du tage to piller OG jern ved siden af fra uge 10, samt evt fiskeolie hvis du ikke spiser fisk. Desuden er der ikke helt den anbefalede mængde kalk i, så her bør du drikke et glas mælk hver dag eller indtage et andet mælkeprodukt.

Jeg spiser både fisk og drikker mælk, så jeg har aldrig taget fiskeolie, og da der også er kalk i mine vitaminer behøver jeg kun de to vitaminpiller og en jernpille

Jeg er ikke sundhedsuddannet, så det her er bare hvad jeg har kunnet sæsonere mig frem til Håber det kan hjælpe lidt!

Tak for "linket" 

Det er meget overskueligt at kigge på. 

Okay. Må prøve lige at ringe til lægen. Så må vi se om han kan hjælpe.  

Lige et side spørgsmål. Hvilken slags fisk må man egentligt spise når man er gravid? Umiddelbart spiser jeg nemlig kun laksestykker. Og det har jeg hørt man helst ikke må spise når man er gravid pga. tungmetaller? :s

Mange tak for dine fine informationer, og din erfaring

Anmeld

2. juni 2013

Frejsmor

Anonym skriver:

Tak for "linket" 

Det er meget overskueligt at kigge på. 

Okay. Må prøve lige at ringe til lægen. Så må vi se om han kan hjælpe.  

Lige et side spørgsmål. Hvilken slags fisk må man egentligt spise når man er gravid? Umiddelbart spiser jeg nemlig kun laksestykker. Og det har jeg hørt man helst ikke må spise når man er gravid pga. tungmetaller? :s

Mange tak for dine fine informationer, og din erfaring

Du må gerne spise laks.. Laks er ikke en af de fisk man skal undgå pga. tungmetaller, men det der er med laks er dem fra østersøen..

Østersøen er nemlig forurenet med miljøgiftstoffet dioxin, som ophobes i fedtvævet i fiskene og derfor anbefales det kun for gravide at spise 125g(én portion) østersølaks om måneden og for alle andre hedder det 250g(to portioner) om måneden(det jo ikke den vilde forskel).. Men mange laks er nu om dage opdrættet i Norge og de er ikke forurenet(så tag et kig på emballagen)..

Men andre fisk du f.eks kan spise er rødspætte, torsk, sej, makrel..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.