Gravitamin eller dem fra Matas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2013

stm2812

Anonym skriver:

Ja sådan har jeg det også :/ Præcis sådan. 

Og når man snakker med andre om det, så siger de bare man skal tage sig sammen. Men det godt nok svært. :/

Ja det er det godt nok, for er simpelthen en ubehagelig og træls følelse. Og nogle gange må man da også opgive og så tage pillen senere. 

Er glad for at jeg ikke er den eneste der har det sådan. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

nej, ikke det der ligner

Okay. Kopiere lige noget fra debatten:

Har nu fundet frem til tre mærker: 

1. Matas Multivitamin gravid (1,05 kr. pr. dag)

2. Gravitamin (1,33 kr. pr. dag)

3. Livol til gravide (0,98 kr. pr. dag)

Indeholder de alle tre det samme? 

Er der nogen der ved, hvad man skal tage ud over de enkelte?

Er lidt lost. 

Kan du evt. hjælpe med svar?

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

stm2812 skriver:

Ja det er det godt nok, for er simpelthen en ubehagelig og træls følelse. Og nogle gange må man da også opgive og så tage pillen senere. 

Er glad for at jeg ikke er den eneste der har det sådan. 

Har det på samme måde. Godt man ikke er alene om det

Hehe. Det minder mig om en dag, hvor jeg skulle tage hovedpinepiller. Tager virkelig ALDRIG piller. Medmindre det virkelig er slemt. Og den dag var det slemt. Tog 2 hovedpinepiller knækkede dem over = 4 dele at sluge. Fik kun slugt de tre af dem. den sidste kunne jeg bare ikke få ned :/

Anmeld

30. maj 2013

stm2812

Anonym skriver:

Har det på samme måde. Godt man ikke er alene om det

Hehe. Det minder mig om en dag, hvor jeg skulle tage hovedpinepiller. Tager virkelig ALDRIG piller. Medmindre det virkelig er slemt. Og den dag var det slemt. Tog 2 hovedpinepiller knækkede dem over = 4 dele at sluge. Fik kun slugt de tre af dem. den sidste kunne jeg bare ikke få ned :/

Haha jeg plejer at få af vide jeg er et lille barn når jeg knækker dem over. Hvor er det bare dejligt med en som har samme problem. Du er hermed kåret til min ynglings-anonyme-person på baby.dk (sej titel, ikk)

prøvede på et tidspnkt at knuse dem, for det kan jeg huske jeg fik hos en veninde da jeg var lille, men føj!!! Smagen- adr, det gør jeg bare aldrig igen

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

stm2812 skriver:

Haha jeg plejer at få af vide jeg er et lille barn når jeg knækker dem over. Hvor er det bare dejligt med en som har samme problem. Du er hermed kåret til min ynglings-anonyme-person på baby.dk (sej titel, ikk)

prøvede på et tidspnkt at knuse dem, for det kan jeg huske jeg fik hos en veninde da jeg var lille, men føj!!! Smagen- adr, det gør jeg bare aldrig igen

Hehe. Ja rigtig god titel  

Ja puha. Det gør det vel mega grumset og fremhæver smagen? :/

Anmeld

31. maj 2013

FruK

Jeg købte Apovit til gravide på apoteket. De indeholder det samme, men er noget billigere end Gravitamin.

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Jeg købte Apovit til gravide på apoteket. De indeholder det samme, men er noget billigere end Gravitamin.

Puha. Nu er der gang i fire forskellige slagt.  

Det jo en jungle. Hvordan finder man såm ud af hvilke man skal tage?

Kan man godt skifte midt i det hele eller?

Jeg har nemlig lige bestilt Gravitamin hjem.

Anmeld

31. maj 2013

sulo

Jeg har selv været i tvivl om hvilket mærke man skal tage, men som de siger det billigste, de indeholder alt det de skal fik jeg af vide af lægen.

Personligt tog jeg selv gravitamin i min første graviditet og fortsatte også efter min SA da vi forsøgte igen, gik over til Matas multivitamin gravid netop da den var billigere, men når man så skal tage to om dagen synes jeg ikke det kan betale sig, når man skal tage så mange piller.

Gravitamin koster ca 160 kr for 120 stk = 120 dage

Matas til ca 103 kr (som jeg husker) for 200 stk = 100 dage

Så når min bøtte med Matas`s gravid er tom i næste uge går jeg tilbage til gravitamin.

Skal lige siges at jeg er 14+3 i dag

Jeg tager også to kapsler med fiske olie og en gravijern og den sidste er jeg meget begejstret for, jeg har stort set hele året døjet med at komme af med ja hvad jeg nu skal og har måtte tage laktolose.

Har førhen fået hård mave af jerntilskud, men siden jeg statede på gravijern har jeg kunnet helt selv og de giver mig ingen ekstra kvalme.

Anmeld

31. maj 2013

Lund18

Anonym skriver:

Hej piger

Det lidt underligt snart at skulle over i denne gruppe i stedet for skruk, hvor jeg efterhånden har været i mange år. 

Nå men nu til spørgsmålet. Jeg var for nogle måneder siden ved lægen. Vi snakkede omkring vitaminer man skulle tage når man igangsatte PB. H*n anbefalede Gravitamin.

Jeg har så læst lidt om det, og de skulle efter sigende indeholde det samme som dem i Matas. Men nu er jeg godt nok i tvivl om, hvorvidt jeg skal købe den ene eller den anden slags. 

Så ville lige høre jeres mening. Hvilken slags tog i (hvis i altså tog nogen)? Hvorfor valgte i netop dem?

Undskyld uvidenhende på forhånd  Men det jo et helt nyt kapitel man skal igang med. 

Jeg tog/tager Gravitamin fra Livol 

Ingen grim smag, ikke så dyrt efter min mening og et glas holder lææænge 

Anmeld

31. maj 2013

FruK

Anonym skriver:

Puha. Nu er der gang i fire forskellige slagt.  

Det jo en jungle. Hvordan finder man såm ud af hvilke man skal tage?

Kan man godt skifte midt i det hele eller?

Jeg har nemlig lige bestilt Gravitamin hjem.

Jeg tror det er fuldstændig ligegyldigt. Bare de er til gravide - så er der det i, som der skal være. Derfor tog jeg de billigste på apoteket, uden at lave en større undersøgelse. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.