Gravitamin eller dem fra Matas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2013

Anonym trådstarter

Frejsmor skriver:

Du må gerne spise laks.. Laks er ikke en af de fisk man skal undgå pga. tungmetaller, men det der er med laks er dem fra østersøen..

Østersøen er nemlig forurenet med miljøgiftstoffet dioxin, som ophobes i fedtvævet i fiskene og derfor anbefales det kun for gravide at spise 125g(én portion) østersølaks om måneden og for alle andre hedder det 250g(to portioner) om måneden(det jo ikke den vilde forskel).. Men mange laks er nu om dage opdrættet i Norge og de er ikke forurenet(så tag et kig på emballagen)..

Men andre fisk du f.eks kan spise er rødspætte, torsk, sej, makrel..

Super. Mange tak for den hurtige hjælp. Vidste faktisk ikke det med laks. Altså at man kun måtte spise to potioner om måneder, hvis de var fra Østersøen. Så må  hellere lige kigge, hvor dem jeg normalt spiser er fra . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Okay. Men der står jo også, at man helst skal tage dem sammen med mad? Jeg regner med at tage det sammen med aftensmad, da jeg så håber, hvis man skulle være så uheldig at få gener, at de kommer om natten 

Ja, men det er ikke nok for mig med et lille måltid, - det var det, jeg mente. Jeg kan kun tage pillen, når jeg nærmest er fyldt i maven, - hvilket egentlig undrer mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.