Janne T. skriver:
Så blev Rose 19,5 måned, og der sker stadig bare ikke en effing skid med det sprog! Jeg ved godt at nogen bare er langsomme, og hun har haft sit fokus på det motoriske, men nu synes jeg alligevel godt det må være ved at være! Så det jeg egentlig har brug for er nogle fifs til hvordan vi kan få hende i gang med at bruge sproget. Hun har gennem tiden kunnet nogle ord, som hun har brugt et par gange og så holdt igen. Lige nu bruger hun faktisk ingen ord! Kun "a" for ja
Har to gange hørt hende sige "akke" for jakke, men det er hun så også holdt med igen. Så 19,5 måned og vrøvle-snakker udelukkende
VS mener (ligesom vi gør), at hun bare ikke gider. Hun kan udemærket godt gøre sig forståeligt uden at bruge rigtig sprog ved at pege, nikke, ryste på hovedet, så de har talt lidt om, at vi skal prøve at presse hende lidt til at sige tingene. Altså i stedet for at give hende mælken lige med det samme, når hun peger, så trække den lidt og lade som om vi ikke helt ved, hvad hun mener. For at motivere hende til at tale. Men er det ikke også lidt synd, eller hvad?
Har i tips til hvordan vi får gang i hende, når det formentlig skyldes uvilje? Synes bare det er ufatteligt at hun i en alder af snart 20 måneder faktisk overhovedet ikke har noget sprog. Gaah!
Og vi gør self. det vi 'skal' - taler klart og tydeligt, benævner ting, hører børnesange osv.
har i fået tjekket øre på hende?
vi fik desværre samme besked men den yngste,
og da de så ikke troede det var det var det bare fordi storebror snakkede for ham, men det viste sig at trykket i hans øre var for højt, så han faktisk ikke kunne høre noget.
han fik dræn i og der gik 14 dage og han kunne næsten flere ord end hans mor
ej men han kunen i hvert fald pludselig en masse ord igen 
Anmeld