drivhus :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Amandasmor skriver:

ej hvor lækkert
ja det er helt klart værd og overveje.. så er man også fri for at købe frugt til ungerne, så har man jo altid selv plukket frugt..
vi har nemlig æble træ, også har vi et træ hvor det ligner pære også er jeg i tvivl om om vi faktisk også har kirsebær træ, det ligner kirsebær blomster der er på. men er ikke sikker

Vi har også lavet hele vores have om, så vi har de bærbuske og træer vi selv elsker. 

Det betød at vi gav de træer der var en chance på 2 sæsoner, så vi ku se hva der var og om de var gode. Men de frugttræer der var stod plantet mærklige steder i haven, og de gav ik så godt. 

Vi har så valgt et rødt aroma æbletræ, en Victoria blomme, blåbær og hindbær. Har også en meget lille ribs. Og drømmer om at få et par solbærbukske. 

Har lige fældet vores kirsebær træ, fordi det var så kæmpe stort at det skyggede for drivhuset, og kun gav bær hvert 2-3 år. Regner med vi ska ha plantet et nyt om ik så længe et andet sted i haven! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2013

Amandasmor

StineW79 skriver:

Vi har også lavet hele vores have om, så vi har de bærbuske og træer vi selv elsker. 

Det betød at vi gav de træer der var en chance på 2 sæsoner, så vi ku se hva der var og om de var gode. Men de frugttræer der var stod plantet mærklige steder i haven, og de gav ik så godt. 

Vi har så valgt et rødt aroma æbletræ, en Victoria blomme, blåbær og hindbær. Har også en meget lille ribs. Og drømmer om at få et par solbærbukske. 

Har lige fældet vores kirsebær træ, fordi det var så kæmpe stort at det skyggede for drivhuset, og kun gav bær hvert 2-3 år. Regner med vi ska ha plantet et nyt om ik så længe et andet sted i haven! Vh stine

ja okay  
jeg vil også gerne have frugt buske, jeg ved desværre bare ikke hvad for nogle endnu.. jeg vil gerne have sådan at jeg selv kan lave frugt grød til supermanden når den tid kommer, det vil være dejligt..
også spiser jeg bare meget frugt, elsker frugt..
også vil det bare være dejligt at kunne gå ud og plukke sit eget..

Anmeld

20. maj 2013

Dot D

Jeg havde ikke tid til drivhuset sidste år, så i år ville jeg have gang i det. Det blev gjort rent og klart, plantede cherry tomater og agurk. Prøvede også med persille denne gang. 

Tomaterne skyder afsted, og persillen er helt vild, hi hi... Nu skal jeg så bare have fundet en masse krydderurter og gerne peber- og chiliplanter, så bliver det være helt perfekt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. maj 2013

Amandasmor

Dot D skriver:

Jeg havde ikke tid til drivhuset sidste år, så i år ville jeg have gang i det. Det blev gjort rent og klart, plantede cherry tomater og agurk. Prøvede også med persille denne gang. 

Tomaterne skyder afsted, og persillen er helt vild, hi hi... Nu skal jeg så bare have fundet en masse krydderurter og gerne peber- og chiliplanter, så bliver det være helt perfekt

hold da op hvor ser det flot ud  
gid det var mig der havde sådan et flot drivhus hvor man kunne sidde ude i det og nyde at se tingene skyde op  

Anmeld

21. maj 2013

Dot D

Amandasmor skriver:

hold da op hvor ser det flot ud  
gid det var mig der havde sådan et flot drivhus hvor man kunne sidde ude i det og nyde at se tingene skyde op  

Det er også rigtigt dejligt at sidde derude. Ungerne elsker det også...

Anmeld

21. maj 2013

EnGodMor

I drivhuset har vi  rød cherrytomat, gul cherrytomat, blommetomat og almindelige tomater.

Druge agurk, almindelige agurk,  broccoli.

I haven har vi æbletræ, almindelige kirsebærtræ,  og et kirsebærtræ til syltning.,  Radiser, salat, persille, oregano, timian, jordbær, hindbær, gulerødder, porre, løg, hvidløg og ribs.

Anmeld

21. maj 2013

Nessie

Amandasmor skriver:

ja lige præcis
men tror også det er fordi man ikke vil acc at man er syg og ikke kan nogen ting.. at så skal man lige prøve og man ved jo godt at det går galt.. men det tænker man bare ikke over i det sek man er igang.. ikke før man får skide ballen

Nemlig, man bliver jo nødt til liiiige at afprøve om man måske lige pludselig kunne holde til lidt mere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.