drivhus :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2013

Amandasmor

StineW79 skriver:

Vi har tomater, agurker, pebbefrugter, vindrue og et hav af forskellige krydderurter. 

Nogle år har vi også chili og salat. Vi har også har squas og melon. Vh stine

vi har en gammel vindrue plante, som vi vil se om vi kan få liv i igen..
den er begyndt at få blade igen.. men om der kommer noget ja det ved jeg ikke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2013

Kløver

Vi har drivhus, hvor vi har vindruer, vores blåbær og kiwi er desværre døde så plantede blomster i stedet, har i år jordbær, aubergine, squash, 2 slags chili, 2 slags agurk og 3 slags tomat, vil se om jeg kan nå i år ellers fra næste år vil jeg have ærter langs drivhusets ene side

Ikke noget som hjemmedyrkede lækkerier, meloner og peberfrugter har jeg ikke haft held med

Anmeld

20. maj 2013

Maria-s

Vi DRØMMER om drivhus, men har bare ikke lige finanserne til det i år. Men så har vi istedet lavet stor urtehave med jordbær, salat, gulerødder, radisser, ærter, knoldselleri, ruccula, persillerødder og meget andet. Har fået lavet 3 højbede; 1med blomster og 2 med krydderurter og lidt grøntsager som fx fennikel, broccoli og blomkål skal derudover have plantet frugtbuske som stikkelsbær, ribs, solbær, rabarber, brombær og hindbær og så kartofler 

Anmeld

20. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Amandasmor skriver:

vi har en gammel vindrue plante, som vi vil se om vi kan få liv i igen..
den er begyndt at få blade igen.. men om der kommer noget ja det ved jeg ikke..

Vindrueplanter plejer at se temmlig sølle ud, indtil det begynder at blive rigtig godt varmt, hvor de så vågner op igen, så den ska da nok komme!! Vh stine

Anmeld

20. maj 2013

Nessie

Amandasmor skriver:

hjælper zoneterpi så ?
jamen jeg skal også stadigvæk passe på.. men efter jeg har fået akpunktur så døjer jeg ikke med det som sådan, men jeg har også fået det pga jeg har slidgigt i stort set hele kroppen  

Ja, det har i hvert fald gjort at jeg kan vende mig om natten uden vilde smerter, og jeg kan løfte Daniel op uden at knække sammen (ved godt jeg ikke må )

Smerten ned langs ballen har været væk indtil i dag, så er den kommet en smule igen, men slet kke så slemt som før, og jeg kan gå næsten normalt, selvom jeg stadig vralter.
Så ja, jeg synes det har været rigtig godt.

Av av, det lyder altså ikke særlig godt med den slidgigt. Kan der overhovedet gøres noget ved det?

Anmeld

20. maj 2013

Amandasmor

Maria-s skriver:

Vi DRØMMER om drivhus, men har bare ikke lige finanserne til det i år. Men så har vi istedet lavet stor urtehave med jordbær, salat, gulerødder, radisser, ærter, knoldselleri, ruccula, persillerødder og meget andet. Har fået lavet 3 højbede; 1med blomster og 2 med krydderurter og lidt grøntsager som fx fennikel, broccoli og blomkål skal derudover have plantet frugtbuske som stikkelsbær, ribs, solbær, rabarber, brombær og hindbær og så kartofler 

lyder lækkert  
vil også gerne have frugt buske  men ved ikke helt om manden går med til det hehe

Anmeld

20. maj 2013

Amandasmor

Nessie skriver:

Ja, det har i hvert fald gjort at jeg kan vende mig om natten uden vilde smerter, og jeg kan løfte Daniel op uden at knække sammen (ved godt jeg ikke må )

Smerten ned langs ballen har været væk indtil i dag, så er den kommet en smule igen, men slet kke så slemt som før, og jeg kan gå næsten normalt, selvom jeg stadig vralter.
Så ja, jeg synes det har været rigtig godt.

Av av, det lyder altså ikke særlig godt med den slidgigt. Kan der overhovedet gøres noget ved det?

det er så altid noget at zoneterpi har hjulpet så godt til at du kan gøre det som du kan nu..

nej desværre kan der ikke gøres så meget ved min slidgigt, de mener jeg er for ung til at få nye knæer da det er dem der er mest ramt, normalt har man jo et brusklag imellem knoglerne,
det har jeg desværre ikke mere af, så det er knoglerne der køre på hinanden.. inden den her gravidlitet var jeg van til at tage morfin for at få min krop til at fungere, men det må jeg jo ikke tage mere, men så har akpunktur så hjulpet en hel del på smerterne..
min overlæge på sygehuset har sagt at jeg ikke kommer til at kunne arbejde mere, så jeg skal igang med at søge pension, det er ikke sjovt når man kun bliver 24år.. må ikke løfte noget over 4kg pga min krop er så ødelagt..
har slidgigt i helle knæer, ryggen og begyndene i armene og hænderne  

Anmeld

20. maj 2013

Amandasmor

StineW79 skriver:

Vindrueplanter plejer at se temmlig sølle ud, indtil det begynder at blive rigtig godt varmt, hvor de så vågner op igen, så den ska da nok komme!! Vh stine

det vil sige at hvis vi bliver ved med at vande voers vindrue plante, så kan den godt "overleve" ?

Anmeld

20. maj 2013

Amandasmor

Maja84 skriver:

Vi har drivhus, hvor vi har vindruer, vores blåbær og kiwi er desværre døde så plantede blomster i stedet, har i år jordbær, aubergine, squash, 2 slags chili, 2 slags agurk og 3 slags tomat, vil se om jeg kan nå i år ellers fra næste år vil jeg have ærter langs drivhusets ene side

Ikke noget som hjemmedyrkede lækkerier, meloner og peberfrugter har jeg ikke haft held med

hvordan dyrker man kiwi'er ?
er det et træ eller ?

Anmeld

20. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Amandasmor skriver:

det vil sige at hvis vi bliver ved med at vande voers vindrue plante, så kan den godt "overleve" ?

Jep!! Håber i giver den en chance! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.