Være væk fra baby på 9 måneder i 3 dage ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2013

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Det kan jeg godt forstå, det er altså noget stort første gang, man skal rejse fra sit barn, og tror jeg er lige meget, om barnet er ni måneder eller tre år.

Så dine tanker og bekymringer er helt legale, det jeg mener, er bare, at du/I kan selv være mere til at gøre det til en succes-oplevelse, ved at I ser frem til det med viden om, at det nok skal gå.

Hvis i værste fald, der skulle ske noget, så kan fra de fleste steder komme forholdsvis hurtigt hjem igen. Men tænk det evt for dig som en opgave for dig, hvor du vokser i dit moderskab med de følelser det nu engang indeholder. For det giver dig jo bare endnu mere at give af, når I så er sammen igen efter de tre dage. 

Jeres barn ser jer ikke løbet af dagen, når det er i dagpleje, og i den alder er det som regel godnattid forholdsvis tidligt, så tænk det som ikke så mange timer I ikke ses. Det kunne gøre det nemmere for dig, måske.

Din efteruddannelse har jo relvans for dit fremtidige arbejde, så giv dig selv den ro på forhånd, at det kan din mand og barnet godt klare sammen. Jeg må indrømme, at jeg tror, at det vil give et rigtigt godt resultat for jer alle

MEN, det er dig og kun dig, der kan mærke, om det kan lade sig gøre... Men prøv med de tanker jeg beskriver ovenfor, så tror jeg, du vil blive overrasket over, hvordan ens tanker vender - til posivt...

Det er rigtig godt skrevet!

Jeg tilmelder mig turen og så skal det hele nok gå (håber jeg)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

Anonym trådstarter

l.b. skriver:

Glemte at skrive, at jeg har prøvet det  Lejerskole da han var 10 mdr. Var væk fra tirsdag morgen til torsdag aften. Han havde hygget sammen med far og overhovedet ikke været ked 

Det er jeg glad for at høre - mon ikke man bare er lidt for pylret ?

Melder mig til turen og krydser fingre for at det nok skal gå

Anmeld

17. maj 2013

Dot D

Anonym skriver:

Det er rigtig godt skrevet!

Jeg tilmelder mig turen og så skal det hele nok gå (håber jeg)

Ellers må du meget gerne skrive til mig, når dine bekymringer pludseligt dukker op, så vil jeg gerne hjælpe dig med at komme dem til livs...

RIGTIG GOD TUR, når tiden kommer

Anmeld

17. maj 2013

modesty

Anonym skriver:

OBS - ønsker ingen "du er da uansvarlig" kommentarer, der er en anledning til mit spørgsmål!

Hej piger !

Fødte mit barn i marts, og vender tilbage på mit arbejde medio november.. Min arbejdsplads kører intern obligatorisk uddannelse og den slutter jeg til december, men den slutter af med en udlandsrejse på 3 dage..

Det slår knuder i maven på mig at skulle "efterlade" mit barn og har slet ikke lyst til at tage afsted - men jeg vil også gerne afslutte min uddannelse..

Er der nogen der har været væk fra jeres babyer i kortere eller længere tid - og hvad er jeres erfaringer ?

Personligt ammede jeg indtil min dreng var knap et år, så her ville det ikke være muligt. Jeg ville umiddelbart synes det var synd at droppe amning før tid på grund af en rejse.

Men hvis baby bliver passet af sin anden primære omsorgsgiver (far) så synes jeg at 3 dage er lidt langt, men indenfor rimelighedens grænser. 

Anmeld

17. maj 2013

MissTas

Anonym skriver:

Barnet er i dagpleje i dagtimerne og det er far der skal passe

jamen så vil jeg bare sige: "AFSTED MED DIG"

faren kan sagtens ha den bette.. vil sige så længe det bare enten er mor eller far når det er 3 dage men ta du afsted med god samvittighed

Anmeld

17. maj 2013

sne190810

Umiddelbart ville jeg sige at det kan du sagtens, hvis baby bare skal være hos far og opretholde sin alm. dagligdag hjemme.

Jeg var selv afsted 5 dage fra min datter da hun var 10-11 måneder. Hun var endda hjemme hos sin mormor alle dagene (gys ) og det gik fint.

Så jeg har en erfaring med det, og den var god. Vi kom begge to igennem det uden mén, og har idag stadig et dejlig tryg datter på snart 3 år.

Anmeld

17. maj 2013

Benjamins'mor

Benjamin var godtnok 21 mdr, men vi var en weekend i København, vi tog afsted fredag morgen og kom hjem søndag aften.
Men det var meget hårdt, og jeg savnede ham meget da vi tog afsted, men det var også rart at være afsted lidt alene.

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Umiddelbart ville jeg sige at det kan du sagtens, hvis baby bare skal være hos far og opretholde sin alm. dagligdag hjemme.

Jeg var selv afsted 5 dage fra min datter da hun var 10-11 måneder. Hun var endda hjemme hos sin mormor alle dagene (gys ) og det gik fint.

Så jeg har en erfaring med det, og den var god. Vi kom begge to igennem det uden mén, og har idag stadig et dejlig tryg datter på snart 3 år.

Det er jeg glad for at høre så håber jeg at kunne lægge den dårlige samvittighed på hylden til den tid

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

Har ikke nået at få svaret jer alle men håber i ser det!

TUSIND tak for svarene melder mig til med god samvittighed og håber på at far og barnet får nogle hyggelige dage sammen

Anmeld

17. maj 2013

klmf

Jeg skal afsted i en uge når den lille er 9 måneder. Han ska passes f mormor  dagtimerne og så har han en dejlig far, der sagtens kan have dem alene. Kan ikke se problemet og synes ikke du kan bruge 'ja, JEG kunne aldrig gøre det...' til noget som helst. Det er kun tre dage - det er nok dig, det bliver værst for, de andre skal nok hygge sig derhjemme:-) :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.