Være væk fra baby på 9 måneder i 3 dage ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.839 visninger
47 svar
51 synes godt om
17. maj 2013

Anonym trådstarter

OBS - ønsker ingen "du er da uansvarlig" kommentarer, der er en anledning til mit spørgsmål!

Hej piger !

Fødte mit barn i marts, og vender tilbage på mit arbejde medio november.. Min arbejdsplads kører intern obligatorisk uddannelse og den slutter jeg til december, men den slutter af med en udlandsrejse på 3 dage..

Det slår knuder i maven på mig at skulle "efterlade" mit barn og har slet ikke lyst til at tage afsted - men jeg vil også gerne afslutte min uddannelse..

Er der nogen der har været væk fra jeres babyer i kortere eller længere tid - og hvad er jeres erfaringer ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

MissTas

Anonym skriver:

OBS - ønsker ingen "du er da uansvarlig" kommentarer, der er en anledning til mit spørgsmål!

Hej piger !

Fødte mit barn i marts, og vender tilbage på mit arbejde medio november.. Min arbejdsplads kører intern obligatorisk uddannelse og den slutter jeg til december, men den slutter af med en udlandsrejse på 3 dage..

Det slår knuder i maven på mig at skulle "efterlade" mit barn og har slet ikke lyst til at tage afsted - men jeg vil også gerne afslutte min uddannelse..

Er der nogen der har været væk fra jeres babyer i kortere eller længere tid - og hvad er jeres erfaringer ?

har ikke lige så mange erfaringer med det .. Annastacia er 15 måneder og har kun været passet et enkelt døgn.

jeg har hørt som hovedregl at de antal år barnet er, det antal dage kan de tåle at blive passet ude.

synes 3 dage er meget for et barn på 9 måneder, kunne jeg ikke finde på hvert fald

Anmeld

17. maj 2013

mor88

Anonym skriver:

Hej piger !

Kan din mand passe barnet imens?

Anmeld

17. maj 2013

Dot D

Jeg er af den holdning, at man er to om at få børn, og jeg er sikker på, at dit barn sagtens kan være alene med sin super far i de tre dage

I er fælles om barnet i hverdagen, så det er jo ikke en fremmed, der skal "passe" barnet, men "bare" en lidt længere pause inden mor kommer tilbage fra Brugsen

Så længe barnet er trygt, og du siger til dig selv, at det kan ham derhjemme sagtens klare, så er jeg sikker på at det nok skal gå

Ni måneder, så er jeres barn jo godt i gang med almindelig mad, så ammer du lidt stadigt, så få pumpet ud, så barnet kan få i flaske, så er du der jo lidt i overført forstand

Jeg håber, du tager afsted uden at have det for skidt med det, for så får du nok ikke så meget ud af det. 

Så mit råd er, prøv at se det som en luksus for far og barn sammen, altså med lidt alenetid

Anmeld

17. maj 2013

FruK

Det kommer meget an på hvor barnet skal være. Hvis det kan være hjemme sammen med far, synes jeg ikke der er nogen problemer i det. Skal det passes "ude" ville jeg nok også synes at tre dage var i overkanten.

Anmeld

17. maj 2013

LilleLene

Anonym skriver:

Hej piger !

fr mig kom det an på hvem der passede arnet imens

hvis det er barnets far, liver det jo ikke "passet" for han er der jo også hver dag

Anmeld

17. maj 2013

Wik

Jeg ville gå til min arbejdsgiver og sige, at mit barn er for lille til at undvære sin mor 3 dage, og derfor vil du gerne have din familie med, koste hvad det må koste for ekstra omkostninger. Personlig tror jeg du vil fortryde eller have en dårlig oplevelse med det, hvis du tager afsted alene, uden din familie.

Nu er der selvfølgelig forskel på børn og på den tilknytning man har, men tror på der er en risiko for noget følelsesmæssigt for begge parter hvis du tager afsted. 9 måneder er netop et stadie hvor tilknytning og seperationsangst viser sig, og den hovedregel med alder og dage de kan undvære deres primære personer tror jeg er en god retningslinje.

Men kan godt forstå det er svært, for du skal også være færdig med din uddannelse, og det er forståeligt at du er i tvivl. Tror du må kræve lidt ekstra for både din og dit barns skyld.

Anmeld

17. maj 2013

LilleChelle

Jeg ville personligt aldrig kunne gøre det. 

- Men er det faren der skal passe, og du har det fint med det. Så er det da bare afsted. Jeg ville ikke kunne gøre det, uanset om det er far eller anden der passer . 

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

har ikke lige så mange erfaringer med det .. Annastacia er 15 måneder og har kun været passet et enkelt døgn.

jeg har hørt som hovedregl at de antal år barnet er, det antal dage kan de tåle at blive passet ude.

synes 3 dage er meget for et barn på 9 måneder, kunne jeg ikke finde på hvert fald

Barnet er i dagpleje i dagtimerne og det er far der skal passe

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Kan din mand passe barnet imens?

Ja farmand passer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.