Være væk fra baby på 9 måneder i 3 dage ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2013

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Jeg er af den holdning, at man er to om at få børn, og jeg er sikker på, at dit barn sagtens kan være alene med sin super far i de tre dage

I er fælles om barnet i hverdagen, så det er jo ikke en fremmed, der skal "passe" barnet, men "bare" en lidt længere pause inden mor kommer tilbage fra Brugsen

Så længe barnet er trygt, og du siger til dig selv, at det kan ham derhjemme sagtens klare, så er jeg sikker på at det nok skal gå

Ni måneder, så er jeres barn jo godt i gang med almindelig mad, så ammer du lidt stadigt, så få pumpet ud, så barnet kan få i flaske, så er du der jo lidt i overført forstand

Jeg håber, du tager afsted uden at have det for skidt med det, for så får du nok ikke så meget ud af det. 

Så mit råd er, prøv at se det som en luksus for far og barn sammen, altså med lidt alenetid

Ja det er jo det - farmand kan sagtens passe men har der lidt stramt med at skulle være væk så længe - især når det er udenlands 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2013

FruJacobsen

Hvor skal barnet passes (hvis ikke faren kan)? Jeg synes da, at det må være vigtigt, at du får afsluttet din uddannelse...og hvis din søn ellers ikke har nogle særlige behov, der gør, at det vil være synd for ham at skulle undvære dig, tror jeg bestemt ikke, at han vil tage skade af det - tror nærmere, at det bliver hårdere for dig at undvære ham i tre dage

Anmeld

17. maj 2013

MosterA

Da min søn var 9 mdr. gammel blev han passet af mormor og morfar fra fredag middag til mandag morgen og det har på ingen måde påvirket  hverken has fysiske eller psykiske udvikling. 

Det der var værst for mig var, at jeg savnede ham, men jeg vidste at han havde det godt og blev passet rigtig godt på. Har aldrig fortrudt at jeg fik ham passet.

Jeg er sikker på, at hvis man som mor engang i mellem er egoistisk og gør noget for sig selv, så bliver man også en glader og bedre mor.

Så spring ud i det, for det lyder som om det er noget du rigtig gerne vil - og som kan gavne dig på længere sigt!

God tur - og nyd den

Anmeld

17. maj 2013

nielsen80

Jeg mener faktisk du er dækket af lovgivning på området, en arbejdsplads må ikke forlange udlandsrejser med overnatning for mødre med børn under 1 år - det kan du tjekke med din fagforening , hvis du vitterligt ikke har lyst.
Personligt ville jeg ikke trække lovgivning ind, men først tage en snak med arbejdspladsen - se om der måske er en alternativ løsning( f.eks du er afsted en overnatning, men tager sen/tidligt fly).
Kan der ikke findes en løsning, er jeg sikker på, at faren nok skal klare det til ug....det er nok i virkeligheden hårdere for dig!

Anmeld

17. maj 2013

Lizette86

Anonym skriver:

OBS - ønsker ingen "du er da uansvarlig" kommentarer, der er en anledning til mit spørgsmål!

Hej piger !

Fødte mit barn i marts, og vender tilbage på mit arbejde medio november.. Min arbejdsplads kører intern obligatorisk uddannelse og den slutter jeg til december, men den slutter af med en udlandsrejse på 3 dage..

Det slår knuder i maven på mig at skulle "efterlade" mit barn og har slet ikke lyst til at tage afsted - men jeg vil også gerne afslutte min uddannelse..

Er der nogen der har været væk fra jeres babyer i kortere eller længere tid - og hvad er jeres erfaringer ?

jeg synes godt du kan tage afsted de tre dage

barnet har jo sin far ved sig, og er i trygge hænder

Det skal nok gå fint alt sammen!

Anmeld

17. maj 2013

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Jeg ville gå til min arbejdsgiver og sige, at mit barn er for lille til at undvære sin mor 3 dage, og derfor vil du gerne have din familie med, koste hvad det må koste for ekstra omkostninger. Personlig tror jeg du vil fortryde eller have en dårlig oplevelse med det, hvis du tager afsted alene, uden din familie.

Nu er der selvfølgelig forskel på børn og på den tilknytning man har, men tror på der er en risiko for noget følelsesmæssigt for begge parter hvis du tager afsted. 9 måneder er netop et stadie hvor tilknytning og seperationsangst viser sig, og den hovedregel med alder og dage de kan undvære deres primære personer tror jeg er en god retningslinje.

Men kan godt forstå det er svært, for du skal også være færdig med din uddannelse, og det er forståeligt at du er i tvivl. Tror du må kræve lidt ekstra for både din og dit barns skyld.

Det ville kræve meget at skulle have familien med også fordi at det er meget intense kursusdage med undervisning til kl 19

Anmeld

17. maj 2013

FruJacobsen

Hov, nu skriver jeg bare "din søn", men ser lige, at du ikke oplyser om det er pige eller dreng

Anmeld

17. maj 2013

Mum33

Selvfølgelig kan du det. Den det er værst for er dig  Når far er der og der ellers er "normal" hverdag. 

Anmeld

17. maj 2013

Dot D

Anonym skriver:

Ja det er jo det - farmand kan sagtens passe men har der lidt stramt med at skulle være væk så længe - især når det er udenlands 

Det kan jeg godt forstå, det er altså noget stort første gang, man skal rejse fra sit barn, og tror jeg er lige meget, om barnet er ni måneder eller tre år.

Så dine tanker og bekymringer er helt legale, det jeg mener, er bare, at du/I kan selv være mere til at gøre det til en succes-oplevelse, ved at I ser frem til det med viden om, at det nok skal gå.

Hvis i værste fald, der skulle ske noget, så kan fra de fleste steder komme forholdsvis hurtigt hjem igen. Men tænk det evt for dig som en opgave for dig, hvor du vokser i dit moderskab med de følelser det nu engang indeholder. For det giver dig jo bare endnu mere at give af, når I så er sammen igen efter de tre dage. 

Jeres barn ser jer ikke løbet af dagen, når det er i dagpleje, og i den alder er det som regel godnattid forholdsvis tidligt, så tænk det som ikke så mange timer I ikke ses. Det kunne gøre det nemmere for dig, måske.

Din efteruddannelse har jo relvans for dit fremtidige arbejde, så giv dig selv den ro på forhånd, at det kan din mand og barnet godt klare sammen. Jeg må indrømme, at jeg tror, at det vil give et rigtigt godt resultat for jer alle

MEN, det er dig og kun dig, der kan mærke, om det kan lade sig gøre... Men prøv med de tanker jeg beskriver ovenfor, så tror jeg, du vil blive overrasket over, hvordan ens tanker vender - til posivt...

Anmeld

17. maj 2013

Mum33

Glemte at skrive, at jeg har prøvet det  Lejerskole da han var 10 mdr. Var væk fra tirsdag morgen til torsdag aften. Han havde hygget sammen med far og overhovedet ikke været ked 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.