Ville I tage baby med i solarie??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2013

Pikku Myy

2721 skriver:

Jo, det vil jeg da gerne.
Jeg ville ikke have det godt med at have mit lille barn med ind i et rum hvor der bliver brugt et solarium i forhold til jeg ikke har en omfattende viden nok omkring hvor vidt strålerne ville påvirke/ramme mit barn.
Samtidig ved vi at et solarium er kræft fremkalende og direkte usundt. Og jeg har ikke lyst til at give den adfærd videre til mit barn. Vi er blevet klogere end da jeg var barn/ung.

til den med ikke at ville sende adfærden videre til sine børn!

Men den der med de farlige stråler, har jeg det svært med. Om barnet ligger i sin barnevogn en sommerdag eller i et rum hvor der er et solarie tændt, er vel det samme så længe han/hun er skærmet af?

Men du har selvfølgelig ret i at det aldrig er undersøgt ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

Mettefpigen

Pikku Myy skriver:

AAn

Jeg er nu ret sikker på at det er "koncentrationen" mere end det at det er "falsk sol", der gør at det er farligt.

Solarie øger cancerrisikoen så kraftigt at jeg har det fint med at kategorisere det som farligt, men jeg har bare svært ved at se hvad der skulle være farligt ved at være i det samme rum som et tændt solarie, hvis man ikke bliver ramt af lyset. Hvis man tager sin baby med i solariet forestiller jeg mig netop at han/hun ligger skærmet i banevognen, præcis som han/hun også ville gøre en sommerdag. Hvad er forskellen?

Aner det ikk, men når jeg ikk ville være derinde så ville min baby heller ikk..

Anmeld

15. maj 2013

Pikku Myy

gædde/gitte skriver:

Jamen ? Jeg kan ikke give dig andre argumenter - spørg en. Hudlæge eller børne læge... jeg er jo kun mig

Jeg satte jo egentlig også bare spørgsmålstegn ved at du skrev at barnet ville få svejseøjne ...

Anmeld

15. maj 2013

Pikku Myy

Mettefpigen skriver:

Aner det ikk, men når jeg ikk ville være derinde så ville min baby heller ikk..

Jeg har det på samme måde, men det er kun med følelserne - ingen egentlige argumenter ...

Anmeld

15. maj 2013

Isabella_mor

Pikku Myy skriver:

Men lyset rammer jo ikke barnet hvis det ligger skærmet i sin barnevogn. Vi giver jo heller vores børn solcreme på når de skal ud og sove i barnevognen en sommerdag.

Som jeg har forstået det er UV-indekset mega højt i et solarie, men strålerne er de samme som i solen.

nåå ja nu har jeg jo ikke et barnevognsliggende barn.. det var med ham i mente når jeg svarer som jeg gør...

Anmeld

15. maj 2013

gædde/gitte

Pikku Myy skriver:

kkokomkommkommekommerbbabarbarnbarnebarnetssysyrsyrisyrirsyrirr

Jeg satte jo egentlig også bare spørgsmålstegn ved at du skrev at barnet ville få svejseøjne ...

Nå på den facon . Jamen en lille baby kan selvfølgelig ikke rejs3 sig og glo... men en lidt større kan. Og til dem der heldigvis ikke har prøvet at få svejser øjne - så gør det sindssygt ondt ! Og man kan intet gore, andet end at vente på det går i sig selv .. i løbet af alt fra et par timer til et døgn ...

Anmeld

15. maj 2013

HeidiØ

Nej, det kunne jeg ikke, og jeg kunne heller ikke drømme om at ta mig selv med derind !

Anmeld

15. maj 2013

2721

Pikku Myy skriver:

til den med ikke at ville sende adfærden videre til sine børn!

Men den der med de farlige stråler, har jeg det svært med. Om barnet ligger i sin barnevogn en sommerdag eller i et rum hvor der er et solarie tændt, er vel det samme så længe han/hun er skærmet af?

Men du har selvfølgelig ret i at det aldrig er undersøgt ...

Jeg ville jo heller aldrig bevidst udsætte mit lille barn for solen, ville jo altid enden opholde mig i skyggen eller indedøre. Og nu han er lidt større er han jo indsmurt i solcreme og iført solhat.
Netop fordi der ikke er nogen grund til unødigt at opholde sig i solen skarpe stråler.
Netop, jeg ved det ikke og solarium er jo noget man bevidst opsøger frem for solen ens barn bliver udsat for i fx skyggen.

Ved ikke om det giver mening

Anmeld

15. maj 2013

Pikku Myy

2721 skriver:

Jeg ville jo heller aldrig bevidst udsætte mit lille barn for solen, ville jo altid enden opholde mig i skyggen eller indedøre. Og nu han er lidt større er han jo indsmurt i solcreme og iført solhat.
Netop fordi der ikke er nogen grund til unødigt at opholde sig i solen skarpe stråler.
Netop, jeg ved det ikke og solarium er jo noget man bevidst opsøger frem for solen ens barn bliver udsat for i fx skyggen.

Ved ikke om det giver mening

Jeg tror jeg forstår, men du (og andre her i tråden) får det til at lyde som om strålerne fra solariet kan et eller andet særligt, der gør at man ikke kan skærme for dem, og det er, efter min bedste overbevisning, ikke sandt.

Anmeld

15. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nej det kunne jeg ikke finde på. 

Jeg har ikke nogen viden omkring hvorvidt det er farligt blot at være i rummet, men jeg kunne jeg bryder mig ikke om det signal jeg ville sende ud til mit barn ( her taler jeg ikke om en babyer) 

men gør jeg ikke brug af det alligevel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.