Ville I tage baby med i solarie??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2013

gokkelok

Dorthe1986 skriver:

Nu tager jeg ikke solarie, men hvis jeg gjorde kunne jeg ikke drømme om at slæbe en baby med derind, af to grunde. For det første kan det ikke være sundt med strålerne. For det andet synes jeg heller ikke at beg ville være en ret god rollemodel for mit barn, hvis han eller hun så jeg tog sol, af den grund at det er så sundhedsskadeligt som det er.

Nemmerlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

Mettefpigen

Pikku Myy skriver:

Til det markerede:

Hvad er det for nogle stråler? Er det ikke bare UVA og UVB lys? Det er der jo også i solens stråler ...

Det er farligere at tage solarium... Solarium er falsk sol... Det er derfor at man har meget større chance for at få kræft...,

Anmeld

15. maj 2013

2721

Pikku Myy skriver:

Kan du ikke nævne dine årsager?

Jeg ville heller ikke tage mit barn med i solarium, men jeg kan simpelthen ikke finde en god grund udover at det ville stigmatisere mig selv

Jo, det vil jeg da gerne.
Jeg ville ikke have det godt med at have mit lille barn med ind i et rum hvor der bliver brugt et solarium i forhold til jeg ikke har en omfattende viden nok omkring hvor vidt strålerne ville påvirke/ramme mit barn.
Samtidig ved vi at et solarium er kræft fremkalende og direkte usundt. Og jeg har ikke lyst til at give den adfærd videre til mit barn. Vi er blevet klogere end da jeg var barn/ung.

Anmeld

15. maj 2013

emsaroto

Aldrig i livet om jeg ville det ..

Men jeg ville heller aldrig i livet gå i solarie  

Anmeld

15. maj 2013

gædde/gitte

Pikku Myy skriver:

aarargarguargumentesspsposporspørgeenhhu

Jeg synes det er fint at man ikke ville - det tror jeg egentlig heller ikke at jeg ville, hvis jeg tog sol, men jeg mangler alligevel et godt argument for at det skulle være problematisk.

Jamen ? Jeg kan ikke give dig andre argumenter - spørg en. Hudlæge eller børne læge... jeg er jo kun mig

Anmeld

15. maj 2013

Muffinmus

Puha, solaire... Det er sådan en ungdoms ting, men nej, ville ikke tage dem med.
Gik der selv i nogle år, inden jeg rent faktisk fik fornuft, blev voksen og kunne se der er konsekvenser ved det. Og ja, der er desværre flere og flere der får hudkræft af både alm sol, men især solarie da skaderne er ved at dukke op nu. Heldigvis kan mange nøjes med operationer osv, men ja, der er jo også dem der dør.
Og hvor må det være det værste at skulle forlade verdenen og sine børn fordi man synes man var smukkere brun.

Anmeld

15. maj 2013

jydeinden

da jeg aldrig selv kunne drømme om at gå i solarium så nej

Anmeld

15. maj 2013

Mamalou

LuLy skriver:

Så forleden et gaaaammelt afsnit af D.u.m hvor hende Melissa tager sin baby med i solarie. Hun kørte bare barnevognen med ind. Ville jeg personligt aldrig gøre, ved ikke hvorfor, har bare en ide om at de der stråler vel på en måde kan skade?

Kunne I finde på det?

NEJ!

Jeg går slet ikke i sol længere. Jeg har gjort det meget, men kan slet ikke få mig selv til det længere. Det er no go i min verden.

Vh. Louise

Anmeld

15. maj 2013

Pikku Myy

Isabella_mor skriver:

Ja men skal man så smørre sit barn ind i solcreme når man skal have dem med i solarie.! 

Jeg har bare en eller anden idé om at de kunstige stråler er værre end dem fra solen.! Jeg ved ikke helt om det er rigtigt, men jeg går som sagt heller ikke i solarie, jeg har prøvet det to gange i mit liv, jeg kan ikke lide det. 

Men lyset rammer jo ikke barnet hvis det ligger skærmet i sin barnevogn. Vi giver jo heller vores børn solcreme på når de skal ud og sove i barnevognen en sommerdag.

Som jeg har forstået det er UV-indekset mega højt i et solarie, men strålerne er de samme som i solen.

Anmeld

15. maj 2013

Pikku Myy

Mettefpigen skriver:

Det er farligere at tage solarium... Solarium er falsk sol... Det er derfor at man har meget større chance for at få kræft...,

Jeg er nu ret sikker på at det er "koncentrationen" mere end det at det er "falsk sol", der gør at det er farligt.

Solarie øger cancerrisikoen så kraftigt at jeg har det fint med at kategorisere det som farligt, men jeg har bare svært ved at se hvad der skulle være farligt ved at være i det samme rum som et tændt solarie, hvis man ikke bliver ramt af lyset. Hvis man tager sin baby med i solariet forestiller jeg mig netop at han/hun ligger skærmet i banevognen, præcis som han/hun også ville gøre en sommerdag. Hvad er forskellen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.