Hvad skal i have i aften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2013

Team Putte

Frk-S skriver:

Ganske enkelt, hvad står menuen på hos jer? ;-) 

hakkebøf med kartofler, blomkål og bearnaise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

MorEllen

I dag skal vi spise hos min mor Hun har visst lavet verdens bedste indiske suppe som vi bare skal smage (håber bare den ikke er for hot...) Dejlig nemt...

Anmeld

15. maj 2013

MorEllen

Zette skriver:

Lyder lækkert, men det betegner jeg ikke som aftensmad. Det giver i hvert fald ikke brændstof til hjernen men vil måske blive en lækker dessert men lyder lækkert..❤

Enig med dig i at koldskål ikke er aftensmad, men det giver faktisk mer brændstof til hjernen end hvad almindelig aftensmad gør Hjernens viktigste kilde til energi er sukker... Så fik vi lige det på plads

I mine øjne er aftensmad noget der er varmt og gerne lidt salt

Anmeld

15. maj 2013

Isabella_mor

Vegetar frikadeller med ris og tomatsovs og asparges nom nom nom

Anmeld

15. maj 2013

2721

Isabella_mor skriver:

Vegetar frikadeller med ris og tomatsovs og asparges nom nom nom

Det lyder lækkert
Kunne du have lyst til at dele din opskrift på vegetar frikadeller?

Anmeld

15. maj 2013

EnSødMor

Nettemor skriver:

Vores livret :Gratis mad

Ej vi skal ud til en veninde i aften og spise. Mener hun sagde vi skulle have gryderet med ris MUMS

Og så er hun jo samtidig hammer sej til at lave mad så det kan kun blive godt.

Jamen så har vi samme livret. 

Anmeld

15. maj 2013

EnSødMor

Lilje82 skriver:

Vi skal have wokmad (kyllingestykker, grøntsager og woksause og kokusmælk) og med ris til

Mmmmh! Lækkert!

Anmeld

15. maj 2013

lycly

Vi skal have hot dogs har kæresten lige bestemt

Anmeld

15. maj 2013

Isabella_mor

Enig med dig i at koldskål ikke er aftensmad, men det giver faktisk mer brændstof til hjernen end hvad almindelig aftensmad gør Hjernens viktigste kilde til energi er sukker... Så fik vi lige det på plads

I mine øjne er aftensmad noget der er varmt og gerne lidt salt

Det kommer så sandelig an på hvilken slags sukker. Hvis det er hvidt sukker er det som oftest monosakkarider, dvs et glukosemolekyle, det bliver hurtigt optaget i kroppen og det er hurtigt ude igen. Taler vi om sukker / glukose i form af stivelse f.eks hvedemel, kartofler, pasta og ris er det nøjagtig det samme, derfor skal man spise det sammen med andre grøntsager, derved bliver det til polysakkerider ( det betydr der er mange der sidder sammen i en kæde) hvilket gør at det er langsommere om at blive optaget i systemet da kroppen skal danne enzymer til at "klippe' polysakkeriderne til monosakkerider så de kan blive optaget i kroppen. Så det er altså ikke ALT sukker der er lige sundt, vi skal have stivlse og glukose, glukose får vi også igennem frugt, grønt og fuldkornsprodukter. (Derfor er det man skal spise en varieret kost) 

Anmeld

15. maj 2013

Isabella_mor

2721 skriver:

Det lyder lækkert
Kunne du have lyst til at dele din opskrift på vegetar frikadeller?

Det er bare løg, squash (hvor man presser saften ud) porre, basilikum og persille som man røre sammen til en (frikadelledej) ved hjælp af æg og havregryn. Jeg fandt opskriften på nettet og jeg tænkte at jeg ville prøve det.  

Her er den TRYK HER

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.