Hvis jeg siger mit job op...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Ville ønske det var så nemt.. En af de ting der stresser mig er netop når jeg skal snakke med min læge om det.. Jeg har en tussegammel familielæge jeg har haft i 20 år og han mener ikke der er noget der hedder stress! Man skal bare tage sig sammen! Kæmpede så meget med manden sidste gang jeg gik ned, og jeg ved ik om jeg magter den kamp igen

Så er det at man skifter læge.

Jeg har skiftet læge flere gange - jeg ville ikke finde mig i ikke at blive hørt, man skal lytte til sin krop og så hjælper det ikke man har en læge der er ligeglad med en.

Jeg døjede f.eks. selv med bækkenløsning, men min gamle læge ville ikke hjælpe mig, sygemelde mig på hverken halv eller fuld tid - intet!

Jeg skiftede læge, fandt en rigtig sød en, en der lyttede til mig. Ganske vist for sent, jeg nåede at døje så meget med bækkenløsning at jeg her 4 mdr efter fødslen stadig døjer med det.

Så skift læge! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

Anonym trådstarter

Miin'Baby'Mus skriver:

Så er det at man skifter læge.

Jeg har skiftet læge flere gange - jeg ville ikke finde mig i ikke at blive hørt, man skal lytte til sin krop og så hjælper det ikke man har en læge der er ligeglad med en.

Jeg døjede f.eks. selv med bækkenløsning, men min gamle læge ville ikke hjælpe mig, sygemelde mig på hverken halv eller fuld tid - intet!

Jeg skiftede læge, fandt en rigtig sød en, en der lyttede til mig. Ganske vist for sent, jeg nåede at døje så meget med bækkenløsning at jeg her 4 mdr efter fødslen stadig døjer med det.

Så skift læge! 

Jeg har overvejet at skifte, jeg tror bare ikke lige jeg kan overskue det Det er nok det med at man ved hvad man har i den gamle læge og ikke ved hvad man får i en ny.. Noget tryghed måske

Anmeld

10. maj 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jeg har overvejet at skifte, jeg tror bare ikke lige jeg kan overskue det Det er nok det med at man ved hvad man har i den gamle læge og ikke ved hvad man får i en ny.. Noget tryghed måske

Jamen det lyder jo ikke til at der er meget tryghed i din nuværende læge 

Det skal jeg selvfølgelig heller ikke blande mig i, men en læge er jo til for, at hjælpe dig og det skal du tænke over - lægen skal sørge for, at du har det godt og gør lægen ikke det så må man finde en anden  Måske du endda kan ånde lettet op når først du har fundet en anden, en som måske lytter til dig 

Anmeld

10. maj 2013

Anonym trådstarter

Miin'Baby'Mus skriver:

Jamen det lyder jo ikke til at der er meget tryghed i din nuværende læge 

Det skal jeg selvfølgelig heller ikke blande mig i, men en læge er jo til for, at hjælpe dig og det skal du tænke over - lægen skal sørge for, at du har det godt og gør lægen ikke det så må man finde en anden  Måske du endda kan ånde lettet op når først du har fundet en anden, en som måske lytter til dig 

Hmm det kan du selvfølgelig have ret i.. Synes bare det er så rart at have en læge der ved hvem man er når man ringer.. Men kan godt se det andet du siger!

Anmeld

10. maj 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hmm det kan du selvfølgelig have ret i.. Synes bare det er så rart at have en læge der ved hvem man er når man ringer.. Men kan godt se det andet du siger!

Din nye læge vil jo også hurtigt vide hvem du er. Det gør min i hvert fald, ligeså snart han har slået mit cpr nummer ind så kan han huske vores samtaler og når jeg er deroppe spørger han altid til hvordan det går med mit bækken fordi jeg havde/har så ondt.

Så det skal du ikke være bange for 

Anmeld

10. maj 2013

Anonym trådstarter

Miin'Baby'Mus skriver:

Din nye læge vil jo også hurtigt vide hvem du er. Det gør min i hvert fald, ligeså snart han har slået mit cpr nummer ind så kan han huske vores samtaler og når jeg er deroppe spørger han altid til hvordan det går med mit bækken fordi jeg havde/har så ondt.

Så det skal du ikke være bange for 

Det ryger med i overvejelserne.. Igen

Anmeld

10. maj 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det lyder rigtig fint, men min chef er virkelig en særling! Kommer jeg med krav til ham så er han ikke interesseret i at lave alle mulige krumspring for at beholde en medarbejder. Slet ikke i disse tider hvor der allerede ER fyret mange, så dem der er tilbage skal virkelig yde en kæmpe indsats.

Hvad vil det præcis sige at blive fritstillet? For på HK's hjemmeside står der at man stadig får karantæne hvis man accepterer en opsigelse med kortere varsel end man er berettiget.. Og hvis det bare betyder jeg må pakke mine ting og gå, og ikke får mere løn så tror jeg det falder ind under den kategori og så får jeg jo karantæne uanset hvad.. Så kan jeg ligeså godt selv sige op..

Nå ja, men hvis han ikke er interesseret i at gøre noget, så siger du jo bare op, eller bliver fritstillet, og han risikerer at få et dårligt omdømme hos hk.

Fritstilling vil sige at du bliver fyret men stopper med at arbejde med det samme. Men du får stadig løn i 4mdr, som hvis du gik din opsigelse ud. Man får ikke karantæne efterfølgende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.