Anonym skriver:
Hvordan er jeg så stillet i disse tider? Grunden til jeg overvejer at sige op er at det for mig er psykisk hårdt at arbejde der. Jeg har været der i 4 år og alt har ændret sig så meget på den tid! Min chef har ingen forståelse for de ansatte under ham og det frustrerer mig at der ikke bliver lyttet når vi siger noget. Har allerede været sygemeldt med stress grundet dette, og vil for alt i verden ikke derud igen!
Jeg er medlem af HK's a-kasse, men vil jeg komme i karantæne hvis jeg selv siger op pga. disse ting? Hvor længe vil jeg evt. komme i karantæne? Er man fredet i noget tid til at starte med eller kommer man i aktivering? Nogen der ved noget?
Hejsa!
Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at råde dig til at beholde jobbet.
Nu er jeg ikke selv medlem af HK, men jeg er sikker på, at du kan få nedsat din karantæne-periode, hvis det er pga. et dårligt arbejdsmiljø. Det er set sket før.
Selvom krisen stadig kradser osv., så er der ingen grund til, at man skal rende rundt på en arbejdsplads og have det dårligt. Jeg ved selv, hvordan det er at have en chef, som kun kan give skideballer og aldrig ros. Sådan nogle chefer burde sidde som telefonsælgere et sted og ikke have mennesker under sig.
Selvfølgelig er der nogle fag, der er hårdere end andre, men du har været der i 4 år, og det må selvfølgelig siges at være en længere periode, når du har det sådan.
Din a-kasse ved jo også godt, at du har været sygemeldt og hvad årsagen har været dertil. Din læge har jo på det tidspunkt vurderet, at du ikke kunne holde til at være på den pågældende arbejdsplads, og det må din a-kasse tage til efterretning.
Jeg håber, du finder en løsning. Ingen skal, under nogle omstændigheder, rende rundt på job og have det skidt.
Jeg synes derfor, du skal gøre, hvad du synes, der er bedst for dig selv, din eventuelle partner og eventuelle børn.
Kh.