Anonym skriver:
Hvordan er jeg så stillet i disse tider? Grunden til jeg overvejer at sige op er at det for mig er psykisk hårdt at arbejde der. Jeg har været der i 4 år og alt har ændret sig så meget på den tid! Min chef har ingen forståelse for de ansatte under ham og det frustrerer mig at der ikke bliver lyttet når vi siger noget. Har allerede været sygemeldt med stress grundet dette, og vil for alt i verden ikke derud igen!
Jeg er medlem af HK's a-kasse, men vil jeg komme i karantæne hvis jeg selv siger op pga. disse ting? Hvor længe vil jeg evt. komme i karantæne? Er man fredet i noget tid til at starte med eller kommer man i aktivering? Nogen der ved noget?
Der er mange måder du kan takle det på, men det kommer også an på hvor meget du vil kæmpe for det, eller om de ikke er interesseret i at have dig der.
Hvis de fyrer dig, så har du 3 måneders betalt løn (ca.). Hvorimod hvis du selv siger op så ryger du ned på dagpenge (mener jeg).
Personligt ville jeg, hvis jeg havde det som du beskriver, melde mig syg med stress via din læge. og få det lidt på afstand
Anmeld