Hvis jeg siger mit job op...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2013

Munder

K&S skriver:

Du må godt søge job, du skal bare raskmelde dig, hvis du siger ja til et jobtilbud

Så er reglerne lavet om. 

For nogle år siden måtte du ikke søge som sygemeldt - det svarer jo til at man er rask. Hvis arbejdsgiver finder ud af det, kan de kræve man kommer på arbejde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

Christina74

K&S skriver:

Det var slet ikke for at angribe dig - det var bare fordi du skrev at man ikke måtte søge job under en sygemelding

Jeg tog det bestemt heller ikke som et angreb :-)

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Munder skriver:

Nej, der er ingen der er tjent med det. Jeg har selv stået i situationen for nogle år tilbage, så jeg kender alt til dine overvejelser.

Er du sygemeldt nu? Skynd dig at få fat i en konsulent fra HK, der kan råde og vejlede dig.

Du er velkommen til at skrive til mig privat, hvis du har brug for at høre mere om mine oplevelser.

Tak for din hjælp! Jeg er ikke sygemeldt nu, jeg er stadig på barsel.. Jeg kan bare mærke jeg stresser over snart at skulle starte igen, på et job hvor forholdene var elendige før jeg gik på barsel og nu kun er blevet værre!

Anmeld

8. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hvordan er jeg så stillet i disse tider? Grunden til jeg overvejer at sige op er at det for mig er psykisk hårdt at arbejde der. Jeg har været der i 4 år og alt har ændret sig så meget på den tid! Min chef har ingen forståelse for de ansatte under ham og det frustrerer mig at der ikke bliver lyttet når vi siger noget. Har allerede været sygemeldt med stress grundet dette, og vil for alt i verden ikke derud igen!

Jeg er medlem af HK's a-kasse, men vil jeg komme i karantæne hvis jeg selv siger op pga. disse ting? Hvor længe vil jeg evt. komme i karantæne? Er man fredet i noget tid til at starte med eller kommer man i aktivering? Nogen der ved noget?

Der er mange måder du kan takle det på, men det kommer også an på hvor meget du vil kæmpe for det, eller om de ikke er interesseret i at have dig der.

Hvis de fyrer dig, så har du 3 måneders betalt løn (ca.). Hvorimod hvis du selv siger op så ryger du ned på dagpenge (mener jeg).

Personligt ville jeg, hvis jeg havde det som du beskriver, melde mig syg med stress via din læge. og få det lidt på afstand

Anmeld

8. maj 2013

Munder

Anonym skriver:

Tak for din hjælp! Jeg er ikke sygemeldt nu, jeg er stadig på barsel.. Jeg kan bare mærke jeg stresser over snart at skulle starte igen, på et job hvor forholdene var elendige før jeg gik på barsel og nu kun er blevet værre!

Øvøv, pas nu på dig selv.

Har du mulighed og overskud til at søge job nu?

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Jeg er altså også ret bange for at du får karantæne...

Kan du ikke snakke med din boss om at han giver dig en fyreseddel... Jeg tænker lidt, at det må jo heller ikke være i hans interesse, at have en medarbejder som ikke trives og er meget sygemeldt. Det vil jo ikke være svært for ham at finde en ny, i disse tider.

Har for mange år siden stået i en lignende situation og der løste vi det på den måde. 

Kram herfra. Det er simpelthen så hårdt at være ansat det "forkerte" sted. Det smitter bare af på alt i ens liv.

Men jeg vil stadig få karantæne hvis jeg modtager en fyreseddel med kortere opsigelse end jeg er berettiget.. Jeg har 4 mdr's opsigelse, og jeg er langt fra sikker på jeg magter 4 mdr når jeg har det på den måde, for slet ik at snakke om hvor meget de 4 mdr kan ødelægge hvis jeg igen går ned med stress 

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Munder skriver:

Øvøv, pas nu på dig selv.

Har du mulighed og overskud til at søge job nu?

Jeg tror en luftforandring vil gøre rigtig meget for mig

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Der er mange måder du kan takle det på, men det kommer også an på hvor meget du vil kæmpe for det, eller om de ikke er interesseret i at have dig der.

Hvis de fyrer dig, så har du 3 måneders betalt løn (ca.). Hvorimod hvis du selv siger op så ryger du ned på dagpenge (mener jeg).

Personligt ville jeg, hvis jeg havde det som du beskriver, melde mig syg med stress via din læge. og få det lidt på afstand

Jeg har ikke rigtig mulighed for sygemelding igen da jeg stadig er på barsel og reelt ikke er startet op endnu.. Desuden har jeg en læge der absolut ikke mener man kan lide af stress! Man skal bare tage sig sammen.. Jeg kæmpede en brav kamp med ham sidste gang! Jeg synes heller ikke jeg er derhenne endnu hvor jeg er "syg" nok til en sygemelding.. Jeg kan bare mærke opstarten igen, og denne gang har jeg valgt ikke at ignorere det.. Får jeg karantæne er det intet problem økonomisk, heldigvis!

Anmeld

8. maj 2013

Munder

Anonym skriver:

Jeg tror en luftforandring vil gøre rigtig meget for mig

Så er det da bare med at komme igang - når du allerede inden du skal starte ved, hvordan der er på arbejdet.

Anmeld

8. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Jeg har ikke rigtig mulighed for sygemelding igen da jeg stadig er på barsel og reelt ikke er startet op endnu.. Desuden har jeg en læge der absolut ikke mener man kan lide af stress! Man skal bare tage sig sammen.. Jeg kæmpede en brav kamp med ham sidste gang! Jeg synes heller ikke jeg er derhenne endnu hvor jeg er "syg" nok til en sygemelding.. Jeg kan bare mærke opstarten igen, og denne gang har jeg valgt ikke at ignorere det.. Får jeg karantæne er det intet problem økonomisk, heldigvis!

SÅ synes jeg du skal starte med at søge en ny læge!!
Har lige selv skiftet læge, havde en gammel mand der kun havde pensionister som patienter- og så mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.