Hvordan er jeg så stillet i disse tider? Grunden til jeg overvejer at sige op er at det for mig er psykisk hårdt at arbejde der. Jeg har været der i 4 år og alt har ændret sig så meget på den tid! Min chef har ingen forståelse for de ansatte under ham og det frustrerer mig at der ikke bliver lyttet når vi siger noget. Har allerede været sygemeldt med stress grundet dette, og vil for alt i verden ikke derud igen!
Jeg er medlem af HK's a-kasse, men vil jeg komme i karantæne hvis jeg selv siger op pga. disse ting? Hvor længe vil jeg evt. komme i karantæne? Er man fredet i noget tid til at starte med eller kommer man i aktivering? Nogen der ved noget?
Hej 
Ved godt du efterhånden nok har fået svar på dine spørgsmål, men ville lige svare alligevel da jeg stod i samme situation sidste år.
Jeg kunne heller ikke mere. Psykisk dårligt arbejdsmiljø. Og jeg valgte altså til sidst at lytte til mig selv og min krop. Så jeg sagde op. Ja, jeg fik tre ugers karantæne. Men jeg ville gøre det igen til enhver tid. For jeg synes altså trods alt det er bedre at lytte til sig selv og komme væk fra det, end at gå rundt et sted hvor man hader at være. Og især hvis du har været nede med stress en gang, så ville jeg komme væk med det samme! Det er kun tre uger med karantæne og hvis du kan klare det økonomisk så burde der jo ikke være nogle problemer i det. Ingen fra HK har spurgt mig om hvorfor jeg sagde op og ingen har set ned på mig, så det skal du ikke være nervøs for.
Mht. aktivering kommer det an på hvor gammel du er. Er du under 30 så tager de fat i dig efter præcis 3 måneder og kommer i aktivering. Eller det gjorde de i hvert fald her. Men det var sådan et jobsøgningskursus og det var altså helt fint og ikke noget at tænke dårligt over. Jeg fik en samtale til den første ansøgning de hjalp mig med at lave derude. De er dygtige og har en masse kontakter, så jeg synes kun det er et plus at komme sådan et sted hen. Hvis man er over 30 kan jeg ikke helt huske hvornår man starter i aktivering. Jeg er i gang igen nu for anden gang, men jeg var så også væk og meldt ikke-jobsøgende i to måneder pga. noget andet. Så måske mit er blevet rykket lidt.
Og nej jeg har ikke fået noget at lave endnu for der ER bare rigtig mange om buddet i denne branche! Så nu er jeg i gang med at overveje noget helt nyt, en ny retning. Nu er der gået et år og jeg vil se om det kan give mig noget at gå i gang med noget andet. Har allerede en samtale i næste uge med noget jeg aldrig i mit liv har prøvet før, takket være dem i aktiveringen. De er bare rigtig flinke til at hjælpe en i aktivering.
Hilsen en som gik fire måneder fra første ledige dag til den første rigtige dagpenge kom, og det kunne jeg også sagtens klare, så det med karantæne er altså ikke så slemt som det lyder.
Anmeld