Hvis jeg siger mit job op...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2013

Flødebollen

Munder skriver:

Det er rigtig vigtigt at have det godt og trivse.

Dog skal man også huske på, at det kan være et stort psykisk pres at gå ledig, hvilket kommer som en overraskelse for mange.

Jeg går selv ledig - så det ved jeg alt om.

Jeg ved samtidig også en masse om at være på en arbejdsplads, hvor der er et psykisk pres, og hvor man har et svin til en chef, der aldrig fattede at værdsætte sine medarbejdere, hvilket resulterede i den ene sygemelding efter den anden.

Jeg mener overordnet, at man skal trives, der hvor man er. Man skal altid give tingene en chance, men jeg mener - TS har været der i 4 år - hvis hun ikke trives, så synes jeg ikke, hun skal være på arbejdspladsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

K&S

Munder skriver:

Så er reglerne lavet om. 

For nogle år siden måtte du ikke søge som sygemeldt - det svarer jo til at man er rask. Hvis arbejdsgiver finder ud af det, kan de kræve man kommer på arbejde.

Hmm, jeg var selvfølgelig heller ikke i arbejde, da jeg var sygemeldt - der ligger forskellen måske?

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Munder skriver:

Så er det da bare med at komme igang - når du allerede inden du skal starte ved, hvordan der er på arbejdet.

Jeg er bare bange for hvordan HK ser på det.. Jeg er jo utilfreds før jeg er startet, kan man sige

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

SÅ synes jeg du skal starte med at søge en ny læge!!
Har lige selv skiftet læge, havde en gammel mand der kun havde pensionister som patienter- og så mig.

Jeg har overvejet det! Men det er også igen det at man ved hvad man har med at gøre i den gamle familielæge man har kendt i 20 år.. Man ved ikke hvad man får i en ny.. Det er nok noget tryghed der spiller ind i min tvivl om skift..

Anmeld

9. maj 2013

BabyMus

Hvordan er jeg så stillet i disse tider? Grunden til jeg overvejer at sige op er at det for mig er psykisk hårdt at arbejde der. Jeg har været der i 4 år og alt har ændret sig så meget på den tid! Min chef har ingen forståelse for de ansatte under ham og det frustrerer mig at der ikke bliver lyttet når vi siger noget. Har allerede været sygemeldt med stress grundet dette, og vil for alt i verden ikke derud igen!

Jeg er medlem af HK's a-kasse, men vil jeg komme i karantæne hvis jeg selv siger op pga. disse ting? Hvor længe vil jeg evt. komme i karantæne? Er man fredet i noget tid til at starte med eller kommer man i aktivering? Nogen der ved noget?

Hej

Ved godt du efterhånden nok har fået svar på dine spørgsmål, men ville lige svare alligevel da jeg stod i samme situation sidste år.

Jeg kunne heller ikke mere. Psykisk dårligt arbejdsmiljø. Og jeg valgte altså til sidst at lytte til mig selv og min krop. Så jeg sagde op. Ja, jeg fik tre ugers karantæne. Men jeg ville gøre det igen til enhver tid. For jeg synes altså trods alt det er bedre at lytte til sig selv og komme væk fra det, end at gå rundt et sted hvor man hader at være. Og især hvis du har været nede med stress en gang, så ville jeg komme væk med det samme! Det er kun tre uger med karantæne og hvis du kan klare det økonomisk så burde der jo ikke være nogle problemer i det. Ingen fra HK har spurgt mig om hvorfor jeg sagde op og ingen har set ned på mig, så det skal du ikke være nervøs for.

Mht. aktivering kommer det an på hvor gammel du er. Er du under 30 så tager de fat i dig efter præcis 3 måneder og kommer i aktivering. Eller det gjorde de i hvert fald her. Men det var sådan et jobsøgningskursus og det var altså helt fint og ikke noget at tænke dårligt over. Jeg fik en samtale til den første ansøgning de hjalp mig med at lave derude. De er dygtige og har en masse kontakter, så jeg synes kun det er et plus at komme sådan et sted hen. Hvis man er over 30 kan jeg ikke helt huske hvornår man starter i aktivering. Jeg er i gang igen nu for anden gang, men jeg var så også væk og meldt ikke-jobsøgende i to måneder pga. noget andet. Så måske mit er blevet rykket lidt.

Og nej jeg har ikke fået noget at lave endnu for der ER bare rigtig mange om buddet i denne branche! Så nu er jeg i gang med at overveje noget helt nyt, en ny retning. Nu er der gået et år og jeg vil se om det kan give mig noget at gå i gang med noget andet. Har allerede en samtale i næste uge med noget jeg aldrig i mit liv har prøvet før, takket være dem i aktiveringen. De er bare rigtig flinke til at hjælpe en i aktivering.

Hilsen en som gik fire måneder fra første ledige dag til den første rigtige dagpenge kom, og det kunne jeg også sagtens klare, så det med karantæne er altså ikke så slemt som det lyder.

Anmeld

9. maj 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det er præcis sådan jeg har haft det, og jeg får stadig angstanfald i nogle tilfælde Jeg er ikke længere sygemeldt men jeg fungerer bestemt ikke optimalt Det er i mit tilfælde også mine kollegaer jeg kommer til at savne, men så igen.. Nu har vi alle så travlt at der ikke er tid eller overskud til hygge og det er virkelig synd!

Hvis du trives med dine opgaver (ikke tempoet og presset) og dine kollegaer, hvad så med at snakke med chefen. Sige til ham, "hør her, jeg har været sygemeldt før og kender min krops signaler, og hvis jeg ikke passer på, er den snart gal igen. Jeg ønsker virkelig at blive, men så er jeg nødt til at have presset løftet fra mine skuldre, på en eller anden måde. (Indsæt selv løsninger) Hvis det ikke kan lade sig gøre, vil jeg gerne fritstilles hvis det er muligt, da du ikke holder til alle 4mdr opsigelse" alternativet til fritstillingen er at du selv siger op, og så skal du jo oplyse hk om at det er pga dårligt arbejdsmiljø. Det er han måske ikke interesseret i, hvis du er heldig.

Anmeld

10. maj 2013

Anonym trådstarter

BabyMus skriver:

Hej

Ved godt du efterhånden nok har fået svar på dine spørgsmål, men ville lige svare alligevel da jeg stod i samme situation sidste år.

Jeg kunne heller ikke mere. Psykisk dårligt arbejdsmiljø. Og jeg valgte altså til sidst at lytte til mig selv og min krop. Så jeg sagde op. Ja, jeg fik tre ugers karantæne. Men jeg ville gøre det igen til enhver tid. For jeg synes altså trods alt det er bedre at lytte til sig selv og komme væk fra det, end at gå rundt et sted hvor man hader at være. Og især hvis du har været nede med stress en gang, så ville jeg komme væk med det samme! Det er kun tre uger med karantæne og hvis du kan klare det økonomisk så burde der jo ikke være nogle problemer i det. Ingen fra HK har spurgt mig om hvorfor jeg sagde op og ingen har set ned på mig, så det skal du ikke være nervøs for.

Mht. aktivering kommer det an på hvor gammel du er. Er du under 30 så tager de fat i dig efter præcis 3 måneder og kommer i aktivering. Eller det gjorde de i hvert fald her. Men det var sådan et jobsøgningskursus og det var altså helt fint og ikke noget at tænke dårligt over. Jeg fik en samtale til den første ansøgning de hjalp mig med at lave derude. De er dygtige og har en masse kontakter, så jeg synes kun det er et plus at komme sådan et sted hen. Hvis man er over 30 kan jeg ikke helt huske hvornår man starter i aktivering. Jeg er i gang igen nu for anden gang, men jeg var så også væk og meldt ikke-jobsøgende i to måneder pga. noget andet. Så måske mit er blevet rykket lidt.

Og nej jeg har ikke fået noget at lave endnu for der ER bare rigtig mange om buddet i denne branche! Så nu er jeg i gang med at overveje noget helt nyt, en ny retning. Nu er der gået et år og jeg vil se om det kan give mig noget at gå i gang med noget andet. Har allerede en samtale i næste uge med noget jeg aldrig i mit liv har prøvet før, takket være dem i aktiveringen. De er bare rigtig flinke til at hjælpe en i aktivering.

Hilsen en som gik fire måneder fra første ledige dag til den første rigtige dagpenge kom, og det kunne jeg også sagtens klare, så det med karantæne er altså ikke så slemt som det lyder.

Gik du 4 mdr før den første udbetaling af dagpenge kom? Det var godt nok længe!

Tak for din historie. Det giver lidt tryghed at vide man ikke bliver set ned på af HK fordi man siger sit job op midt i krisetider!

Anmeld

10. maj 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hvis du trives med dine opgaver (ikke tempoet og presset) og dine kollegaer, hvad så med at snakke med chefen. Sige til ham, "hør her, jeg har været sygemeldt før og kender min krops signaler, og hvis jeg ikke passer på, er den snart gal igen. Jeg ønsker virkelig at blive, men så er jeg nødt til at have presset løftet fra mine skuldre, på en eller anden måde. (Indsæt selv løsninger) Hvis det ikke kan lade sig gøre, vil jeg gerne fritstilles hvis det er muligt, da du ikke holder til alle 4mdr opsigelse" alternativet til fritstillingen er at du selv siger op, og så skal du jo oplyse hk om at det er pga dårligt arbejdsmiljø. Det er han måske ikke interesseret i, hvis du er heldig.

Det lyder rigtig fint, men min chef er virkelig en særling! Kommer jeg med krav til ham så er han ikke interesseret i at lave alle mulige krumspring for at beholde en medarbejder. Slet ikke i disse tider hvor der allerede ER fyret mange, så dem der er tilbage skal virkelig yde en kæmpe indsats.

Hvad vil det præcis sige at blive fritstillet? For på HK's hjemmeside står der at man stadig får karantæne hvis man accepterer en opsigelse med kortere varsel end man er berettiget.. Og hvis det bare betyder jeg må pakke mine ting og gå, og ikke får mere løn så tror jeg det falder ind under den kategori og så får jeg jo karantæne uanset hvad.. Så kan jeg ligeså godt selv sige op..

Anmeld

10. maj 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hvordan er jeg så stillet i disse tider? Grunden til jeg overvejer at sige op er at det for mig er psykisk hårdt at arbejde der. Jeg har været der i 4 år og alt har ændret sig så meget på den tid! Min chef har ingen forståelse for de ansatte under ham og det frustrerer mig at der ikke bliver lyttet når vi siger noget. Har allerede været sygemeldt med stress grundet dette, og vil for alt i verden ikke derud igen!

Jeg er medlem af HK's a-kasse, men vil jeg komme i karantæne hvis jeg selv siger op pga. disse ting? Hvor længe vil jeg evt. komme i karantæne? Er man fredet i noget tid til at starte med eller kommer man i aktivering? Nogen der ved noget?

Altså jeg kender en der fik sin læge til at skrive/underskrive et eller andet papir så vedkommende ikke kom i karantæne.

Personen her blev også sygemeldt med stress og ville derfor gerne sige sit job op, have tid og rum til at finde sig selv og finde et nyt job - og at sige jobbet op gjorde at personen jo ikke længere skulle tænke på en stressende arbejdsplads 

Så måske du kunne snakke med din læge 

Anmeld

10. maj 2013

Anonym trådstarter

Miin'Baby'Mus skriver:

Altså jeg kender en der fik sin læge til at skrive/underskrive et eller andet papir så vedkommende ikke kom i karantæne.

Personen her blev også sygemeldt med stress og ville derfor gerne sige sit job op, have tid og rum til at finde sig selv og finde et nyt job - og at sige jobbet op gjorde at personen jo ikke længere skulle tænke på en stressende arbejdsplads 

Så måske du kunne snakke med din læge 

Ville ønske det var så nemt.. En af de ting der stresser mig er netop når jeg skal snakke med min læge om det.. Jeg har en tussegammel familielæge jeg har haft i 20 år og han mener ikke der er noget der hedder stress! Man skal bare tage sig sammen! Kæmpede så meget med manden sidste gang jeg gik ned, og jeg ved ik om jeg magter den kamp igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.