Hvis jeg siger mit job op...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Munder skriver:

Hvis du siger dit job op, vil du få karantæne. Hvor længe skal du nok tale med HK om. Prøv at gå ind på deres hjemmeside under akassen, der kan du læse meget mere. Der er dog mulighed for at lægen underskriver en erklæring, så du undgår det.

Det er jo svært at råde til, hvad du skal gøre, men der er stor arbejdsløshed blandt HK'ere i dag, da den arbejdsgruppe er dem der bliver sparet væk først - og mange virksomheder vælger at ansætte folk der er i job allerede.

Hvis du på nogen måde kan holde det ud, så begynd med det samme at søge nyt job, mens du beholder arbejdet. Hvis du kan mærke på dig selv, at du ikke kan klare det, så er det da bare med at komme væk. 

Du skal bare indstille dig på, at der er mange ansøgere til de få jobs der bliver slået op.

Mht. hvornår du skal i aktivering, kommer det meget an på din alder - prøv at kontakte dit lokale jobcenter og tale med dem.  

Rigtig meget held og lykke med det

Mange tak for dit svar Det hele er velovervejet og den endelige beslutning er endnu ikke taget.. Jeg ved godt det ikke vil blive nemt at finde et nyt job, men ingen herhjemme er tjent med en mor der er nedbrudt af stress, igen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

Munder

Christina 1974 skriver:

Hvis du er sygmeldt må du ikke søge job :-S

Jeg går med de helt samme tanker, er dog stadig sygmeldt med stress, og angst tilfælde som kun opstår når jeg skal havde kontakt med mit job eller bliver tvunget til at tænke på det så som hos psykologen, læge, jobcenter, møder en kollega eller pårørendne til nogle af de borger der er på mit job.

Jeg er endnu ikke sikker på jeg kan/skal tilbage, men en del af mig håber det, jeg har nogle super kollegaer.

Hvis jeg kommer frem til at jeg ikke skal tilbage må jeg vente på at blive fyret, hvad jeg har det rigtig skidt med.

Netop fordi at man får karentæne hvis man selv siger op.

Jeg ikke må søge job når jeg er sygmeldt.

Hvad muligheder er tilbage ??

Det er korrekt at du ikke må søge job så længe du er sygemeldt. 

Den eneste mulighed du har er at bruge tiden på at få gennemarbejdet dit CV, så du er tip top klar til jobsøgning, når du er fri fra det gamle job.

Rigtig meget held og lykke, har selv stået i situationen for nogle år siden, så jeg ved hvor hårdt det er 

Anmeld

8. maj 2013

Anonym trådstarter

Christina 1974 skriver:

Jeg går med de helt samme tanker, er dog stadig sygmeldt med stress, og angst tilfælde som kun opstår når jeg skal havde kontakt med mit job eller bliver tvunget til at tænke på det så som hos psykologen, læge, jobcenter, møder en kollega eller pårørendne til nogle af de borger der er på mit job.

Jeg er endnu ikke sikker på jeg kan/skal tilbage, men en del af mig håber det, jeg har nogle super kollegaer.

Hvis jeg kommer frem til at jeg ikke skal tilbage må jeg vente på at blive fyret, hvad jeg har det rigtig skidt med.

Det er præcis sådan jeg har haft det, og jeg får stadig angstanfald i nogle tilfælde Jeg er ikke længere sygemeldt men jeg fungerer bestemt ikke optimalt Det er i mit tilfælde også mine kollegaer jeg kommer til at savne, men så igen.. Nu har vi alle så travlt at der ikke er tid eller overskud til hygge og det er virkelig synd!

Anmeld

8. maj 2013

Munder

Anonym skriver:

Mange tak for dit svar Det hele er velovervejet og den endelige beslutning er endnu ikke taget.. Jeg ved godt det ikke vil blive nemt at finde et nyt job, men ingen herhjemme er tjent med en mor der er nedbrudt af stress, igen..

Nej, der er ingen der er tjent med det. Jeg har selv stået i situationen for nogle år tilbage, så jeg kender alt til dine overvejelser.

Er du sygemeldt nu? Skynd dig at få fat i en konsulent fra HK, der kan råde og vejlede dig.

Du er velkommen til at skrive til mig privat, hvis du har brug for at høre mere om mine oplevelser.

Anmeld

8. maj 2013

Elgaard73

Jeg er altså også ret bange for at du får karantæne...

Kan du ikke snakke med din boss om at han giver dig en fyreseddel... Jeg tænker lidt, at det må jo heller ikke være i hans interesse, at have en medarbejder som ikke trives og er meget sygemeldt. Det vil jo ikke være svært for ham at finde en ny, i disse tider.

Har for mange år siden stået i en lignende situation og der løste vi det på den måde. 

Kram herfra. Det er simpelthen så hårdt at være ansat det "forkerte" sted. Det smitter bare af på alt i ens liv.

Anmeld

8. maj 2013

Flødebollen

Anonym skriver:

Mange tak for dit svar og din forståelse! Jeg har nemlig ikke brug for "bliv hvor du er og vær glad for du har et job"-kommentarer!

Jeg har et barn på 1 år og det er ikke fair for ham/hende at mor skal gå ned med stress igen!

Undersøg helt sikkert, hvilke muligheder du har. Forhåbentlig er der forståelse fra din a-kasses side af, selvom der er mange ledige HK'ere!

Synes det vigtigste er, at man har det godt og trives.

Anmeld

8. maj 2013

Munder

Kathepige skriver:

Undersøg helt sikkert, hvilke muligheder du har. Forhåbentlig er der forståelse fra din a-kasses side af, selvom der er mange ledige HK'ere!

Synes det vigtigste er, at man har det godt og trives.

Det er rigtig vigtigt at have det godt og trivse.

Dog skal man også huske på, at det kan være et stort psykisk pres at gå ledig, hvilket kommer som en overraskelse for mange.

Anmeld

8. maj 2013

K&S

Christina 1974 skriver:

Du må godt søge job, du skal bare raskmelde dig, hvis du siger ja til et jobtilbud

Anmeld

8. maj 2013

Christina74

K&S skriver:

Du må godt søge job, du skal bare raskmelde dig, hvis du siger ja til et jobtilbud

Og det kræver at jeg vil havde mindst 1 mdr jeg skal kunne gå på job, og det kan jeg ikke ihvertfald ikke nu.

Anmeld

8. maj 2013

K&S

Christina 1974 skriver:

Og det kræver at jeg vil havde mindst 1 mdr jeg skal kunne gå på job, og det kan jeg ikke ihvertfald ikke nu.

Det var slet ikke for at angribe dig - det var bare fordi du skrev at man ikke måtte søge job under en sygemelding

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.