Livet er uretfærdigt :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Sorry, havde set for enlig forsørger....

Det er helt okay

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jep det ved jeg og tro mig jeg gør alt for at komme ud og få en elevplads fordi jeg er endelig klar nu

Troede ellers det var nogenlunde til at finde job/elevplad oppe nord på? Det ihvertfald hvad vi høre hernede i sønderjylland. :/

For at du snart finder noget. 

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

ja især med baby.... men ja det er presset men alt kan lad sig gøre...

Ja både og. Vil tro min kæreste og jeg har mere ro i sjælen, hvis en af os er i job.

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Anonym23 skriver:

Det er da det samme som par på SU får, og der er da mange der godt kan få det til at løbe rundt på SU? 

Det er jo heller ikke sikkert at I bliver gravide med det samme, personligt ville jeg bare starte PB og så håbe på at finde et job!

Du ved ikke om det tar jer 1 måned eller 2 år at blive gravide, så det kan man slet ikke planlægge så nøje efter hvilket job man har??

Altså har slet været på SU i omkring 5 år. Og fik udeboende fra dag et. Så ja ved godt det kan lade sig gøre. Men der kan man også bo i studiebolig (=meget billig bolig). Det kan man altså ikke få bare fordi man er på kontanthjælp. Jeg syntes de burde oprette nogle kontanthjælps boliger lige som studieboligere. Der er flere boligfordele ved at være på su. Ihvertfald her. 

Jamen hvis man nu bliver gravid, og så bliver tilbudt job, så er chancen for man får det jo ikke særlig stor. Dvs. så kan man misse jobbet. :/ Urh.. Den er svær syntes jeg. Tænker også, hvis nu man bliver gravid, så "skubber" man ledigheden et år, og det kan være det hele ser lidt bedre ud der. Men det jo svært at sige. 

Nej det rigtig. Men hvis bare en af os er i job, og det går godt der. Så er man i det mindste sikret en nogenlunde løn fremfor to meget lave kontanthjælp?

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Har ikke læst hele debatten..

Så nu spørger jeg sikkert dumt.. Men er i begge igang med en uddannelse i bliver færdige med til sommer? Hvorfor så ikke melde jer ind i en A-kasse og få dagpenge?

Det hele kommer lidt løbende i debatten. 

Vi er begge i a-kasse, men du jo stadig "kun" sikret med den lave sats i to år. Mine første 7 mdr. er allerede gået. Dvs. jeg har 1 år gog 5 mdr. tilbage inden jeg ryger på kontanthjælp. 

Anmeld

2. maj 2013

FamilenStorm

Anonym skriver:

Det hele kommer lidt løbende i debatten. 

Vi er begge i a-kasse, men du jo stadig "kun" sikret med den lave sats i to år. Mine første 7 mdr. er allerede gået. Dvs. jeg har 1 år gog 5 mdr. tilbage inden jeg ryger på kontanthjælp. 

Håber da i får job inden for de næste to år :-)

Men hvis i går igang nu får du jo barsel oven i :-) så har du "et år" ekstra til at kigge efter job :-)

Jeg er på barsel på dagpenge, blev færdig i januar, og min mand er selvstændig.. Men håber da jeg er i arbejde om 2 år og ellers må jeg videreuddanne mig, da jeg nok vil være lidt rusten af at gå hjemme så længe :-)

Hov og vi er gift så når min dagpenge udløber får jeg ingen ting.. Det er vores 2. Barn..

Så hop ud i det.. Det kan jo ske der er job til
Don mand når han er færdig

Anmeld

2. maj 2013

B&J

Anonym skriver:

Troede ellers det var nogenlunde til at finde job/elevplad oppe nord på? Det ihvertfald hvad vi høre hernede i sønderjylland. :/

For at du snart finder noget. 

Nej det er ikke til at finde noget over hoved.... det er godt nok svært..

Anmeld

2. maj 2013

B&J

Anonym skriver:

Ja både og. Vil tro min kæreste og jeg har mere ro i sjælen, hvis en af os er i job.

det kan jeg godt forstå

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Håber da i får job inden for de næste to år :-)

Men hvis i går igang nu får du jo barsel oven i :-) så har du "et år" ekstra til at kigge efter job :-)

Jeg er på barsel på dagpenge, blev færdig i januar, og min mand er selvstændig.. Men håber da jeg er i arbejde om 2 år og ellers må jeg videreuddanne mig, da jeg nok vil være lidt rusten af at gå hjemme så længe :-)

Hov og vi er gift så når min dagpenge udløber får jeg ingen ting.. Det er vores 2. Barn..

Så hop ud i det.. Det kan jo ske der er job til
Don mand når han er færdig

Det håber jeg godt nok også. Syntes bare de her 7 mdr. har været hårde. :/

Ja også lidt det jeg tænker. Men jo længere man går ledig, jo færre vil "røre" en. Og oveni det kommer det at man er nyuddannet :/ Øv øv. 

Ja. Men når vi engang MÅSKE kommer der til hvor vi skal på kontanthjælp, så har det ingen betydning om man er gift eller ej.  

Ja vi må prøve at regne lidt på det igen. 

Tak for positiv energi 

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Nej det er ikke til at finde noget over hoved.... det er godt nok svært..

Okay.  Meget overrasket. Så må i flytte til Norge. Der skulle der være meget arbejde + meget god løn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.