Livet er uretfærdigt :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2013

DitteFisk

Anonym skriver:

Jep Men det bliver stadig ikke til mere end ca. 11.000 kr. udbetalt. :/ Så vi må vente til ihverfald en af os er i job  Vi kan sagtens klare det for 15.000. Eller sagtens og sagtens. Men det kan ihvertfald løbe rundt. 

Vi fik da godt 2000 i boligstøtte til en lejlighed der koster 5600, da vi begge var på SU med 1 barn det hjælper en del. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Nej det er klart. Jeg fandt lige det her, men ved ikke hvad tid det er opdateret:

http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser/Satser%20for%202013.aspx

Jeg vil sige, at uanset indtægt og forhold, bør det ikke sætte en stopper for at blive gravid. Man kan sige meget, men når alt kommer til alt, så er det ikke pengene der gør forskellen på forældreskab eller barnet.

Hvis din kæreste og dig er indstillet på, at det ikke bliver en dans på roser, og det ikke skal være et forbrugs helvede, men en indsamling af nyt og brugt til baby, så kan det lade sig gøre. 

Jeg venter selv barn nummer to, med en kæreste på SU, jeg selv er på SU og ja vi har en relativ stor kassekredit, men vi trives og mangler intet. Et bryllup en lang bryllupsrejse til østen og flytning har kunne lade sig gøre, det er ikke altid let, men støt op om hinanden og jeres fælles projekter, så skal det nok gå.

Vi er så sindsygt privilligerede i Danmark, at uanset hvad har vi muligheder, så de muligheder skal findes.

Det er efter de nuværende regler. Vi kommer først i klemme (hvilket jeg ikke håber) efter de nye satser. Dvs. gældende pr. 010114. 

Nej det har du helt ret i.  

Det jeg godt nok imponeret over kan lade sig gøre.  Men på den anden side er det måske bedst for os, at slå koldt vand i blodet. Og håbe på (ved ekstra indsats) at enten en af os eller begge får et job inde. Og vente med barn ind til det er lidt mere sikkert. Tror vi begge ville have for mange skrupler, og måske ikke nyde hverken graviditet eller barn ordentligt, når økonomien er så usikker. 

Det har du helt ret i. 

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

DitteFisk skriver:

Vi fik da godt 2000 i boligstøtte til en lejlighed der koster 5600, da vi begge var på SU med 1 barn det hjælper en del. 

Jamen betaler man ikke skat af boligstøtte? Vi vil kunne få omkring 2860 kr. 

Anmeld

2. maj 2013

An&Jo

B&J skriver:

ja så får i kun 10.000kr til sammen... men ja man kan klare sig det sted har jeg også stået, men desværre hed det så også max 2000kr til mad og ingen tøj eller sjove ting... og planlægning, en flytning osv.. ja det er møg hammer træls men man kan klare sig

Med de nye regler der træder i kraft næste år får forsørgere heller ikke mere end de der knap 6000kr før skat, meningen er jo at de vil have folk ud. Uddannelse og på den her måde tvinge dem til det.. Så snart du bor sammen med en så kan du ikke få ret meget og bor du med en lønmodtager risikerer du helt at kiste din kh selvom. Ikke er gift..

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Med de nye regler der træder i kraft næste år får forsørgere heller ikke mere end de der knap 6000kr før skat, meningen er jo at de vil have folk ud. Uddannelse og på den her måde tvinge dem til det.. Så snart du bor sammen med en så kan du ikke få ret meget og bor du med en lønmodtager risikerer du helt at kiste din kh selvom. Ikke er gift..

Ja lige præcis. :/ Forstår godt reglerne bliver strammere. Men når nu begge har uddannelse, men intet job kan få. Hvad gør man så? Vi kæmper begge for at få job. Men det er jo ikke mange der vil røre "Nyuddannede" selvom vi ikke har brug for mere oplæring end andre erfarne har?

Anmeld

2. maj 2013

DitteFisk

Jamen betaler man ikke skat af boligstøtte? Vi vil kunne få omkring 2860 kr. 

Nej, ikke mig bekendt.. jeg fik brev om at jeg var berettiget til 2200 og det fik jeg  

(Og heller ingen skat af børnepenge.. så det er godt 4000 hver 3. Måned)

Anmeld

2. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hej baby-brugere

Manden min og jeg er endelig blevet enige om, at starte PB til sommer. Men da vi begge er ledige til sommer ser det ikke så godt ud.  For hvis vi i værste fald vil komme på kontanthjælp vil vi kun have ca. 10.000 kr. udbetalt til samme, hvilket jo ikke er nok til at kunne klare det hele. Det er nemlig en halvering i forhold til, hvad vi har nu.  

Ville ikke så meget med denne debat. Andet end lige at komme ud med min sorg. Fandt lige ud af det igår nemlig. 

Det kommer vel meget an på hvem man er? Jeg er selv kun på SU, min mand har dog en meget flot løn, Han er typen der helst gerne vil ha 1 mil før man fik børn, jeg var typen der selvfølgelig mener at man skal ha råd til at få børn, men i sidste ende er det kærligheden der er vigtigst.
F.eks. hvor mange af vores bedsteforældre har ikke haft 5 søskende og boede i 2 vær. lejligheder og legede med gamle dåser?

Anmeld

2. maj 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Ja som det er nu Men ikke efter de nye regler. Der er det 5736 ca. pr. snude. Hvad en man har barn eller ej. Ihverfald af hvad jeg har kunne finde frem til. 

Hvad jeg har set går den ned fra 13000 til 11000.....

Anmeld

2. maj 2013

LilleChelle

Hvordan hænger det sammen, at du har gået ledig de sidste 7? måneder, men at du bliver færdig til sommer med uddannelse? 

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

DitteFisk skriver:

Nej, ikke mig bekendt.. jeg fik brev om at jeg var berettiget til 2200 og det fik jeg  

(Og heller ingen skat af børnepenge.. så det er godt 4000 hver 3. Måned)

Okay det var jeg ikke klar over. God point. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.