Wik skriver:
Nej det er klart. Jeg fandt lige det her, men ved ikke hvad tid det er opdateret:
http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser/Satser%20for%202013.aspx
Jeg vil sige, at uanset indtægt og forhold, bør det ikke sætte en stopper for at blive gravid. Man kan sige meget, men når alt kommer til alt, så er det ikke pengene der gør forskellen på forældreskab eller barnet.
Hvis din kæreste og dig er indstillet på, at det ikke bliver en dans på roser, og det ikke skal være et forbrugs helvede, men en indsamling af nyt og brugt til baby, så kan det lade sig gøre.
Jeg venter selv barn nummer to, med en kæreste på SU, jeg selv er på SU og ja vi har en relativ stor kassekredit, men vi trives og mangler intet. Et bryllup en lang bryllupsrejse til østen og flytning har kunne lade sig gøre, det er ikke altid let, men støt op om hinanden og jeres fælles projekter, så skal det nok gå.
Vi er så sindsygt privilligerede i Danmark, at uanset hvad har vi muligheder, så de muligheder skal findes.
Det er efter de nuværende regler.
Vi kommer først i klemme (hvilket jeg ikke håber) efter de nye satser. Dvs. gældende pr. 010114.