Livet er uretfærdigt :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

okay jamen så er i ikke forælder eller???

Nej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

B&J

Anonym skriver:

Nej

ja så får i kun 10.000kr til sammen... men ja man kan klare sig det sted har jeg også stået, men desværre hed det så også max 2000kr til mad og ingen tøj eller sjove ting... og planlægning, en flytning osv.. ja det er møg hammer træls men man kan klare sig

Anmeld

2. maj 2013

Aabye

Anonym skriver:

Det syntes jeg er flot. Hvad giver i i husleje så? 

Hvor mange penge har i ca. udbetalt i måneden?

Vi giver 5500 inkl alt.. vi har ca.. bum bum.. øh.. jeg har 10.000 udbetalt og min bedre halvdel har hvad der svarer til SU..

Anmeld

2. maj 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Nej

Når du er gravid og mere end 12 uger henne får du 10000 før skat og forsørger er det 13000 ;-)

Anmeld

2. maj 2013

DitteFisk

Som forældre kan i jo få en del boligstøtte, og så ryger der også børnepenge ind  

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

ja så får i kun 10.000kr til sammen... men ja man kan klare sig det sted har jeg også stået, men desværre hed det så også max 2000kr til mad og ingen tøj eller sjove ting... og planlægning, en flytning osv.. ja det er møg hammer træls men man kan klare sig

Ja det rigtig. Men så bliver det meget presset. Måske det så er bedre at vente. Ihvertfald til en af os har et job. 

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Line - med 2 boblinger skriver:

Vi giver 5500 inkl alt.. vi har ca.. bum bum.. øh.. jeg har 10.000 udbetalt og min bedre halvdel har hvad der svarer til SU..

Men det stadig også 5000 kr. mere end vi vil have i værste tilfælde? Hvis bare man havde 15000 i alt, så kunne det sagtens lade sig gøre.

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Når du er gravid og mere end 12 uger henne får du 10000 før skat og forsørger er det 13000 ;-)

Ja som det er nu Men ikke efter de nye regler. Der er det 5736 ca. pr. snude. Hvad en man har barn eller ej. Ihverfald af hvad jeg har kunne finde frem til. 

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

DitteFisk skriver:

Som forældre kan i jo få en del boligstøtte, og så ryger der også børnepenge ind  

Jep Men det bliver stadig ikke til mere end ca. 11.000 kr. udbetalt. :/ Så vi må vente til ihverfald en af os er i job  Vi kan sagtens klare det for 15.000. Eller sagtens og sagtens. Men det kan ihvertfald løbe rundt. 

Anmeld

2. maj 2013

Wik

Anonym skriver:

Nu kan jeg desværre ikke uddybe for meget, da jeg så nemt bliver genkendt? :/ Men kan forklare det i en Pb til dig, hvis interesse?

Altså hverken min mand eller jeg ønsker at komme på kh. Vi brændre virkelig begge for at komme i arbejde. Og er begge færdig med vores uddannelser til sommer. Men som det ser ud inden for min branche er chancerne for at få et job meget små. Specielt når ens netværk ikke er så stort.

Men nej vi håber virkerlig heller ikke det kommer så langt. Men man kan jo ikke sætte et barn til verden, når man ved at man om måske to år står med 10.000 kr. udbetalt til sammen? Der er jo ikke job garanti, og man er derfor nødsaget til at se det værste i øjnene?

Efter de nye regler får du, hvis du er under 30 5736 kr. før skat. Og ja efter det nye regler får du det samme 5736 som forsørger. Det ihverfald det jeg kunne finde frem til. Syntes også det lyder vildt. Men sådan er det. 

Økonomien med børn (i vores tilfælde) 2x 5736, 1400 i børnepenge, ca. 2860 kr. i boligsikring. =  ca. 12.000 kr. udbetalt i alt.

Nej det er klart. Jeg fandt lige det her, men ved ikke hvad tid det er opdateret:

http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser/Satser%20for%202013.aspx

Jeg vil sige, at uanset indtægt og forhold, bør det ikke sætte en stopper for at blive gravid. Man kan sige meget, men når alt kommer til alt, så er det ikke pengene der gør forskellen på forældreskab eller barnet.

Hvis din kæreste og dig er indstillet på, at det ikke bliver en dans på roser, og det ikke skal være et forbrugs helvede, men en indsamling af nyt og brugt til baby, så kan det lade sig gøre. 

Jeg venter selv barn nummer to, med en kæreste på SU, jeg selv er på SU og ja vi har en relativ stor kassekredit, men vi trives og mangler intet. Et bryllup en lang bryllupsrejse til østen og flytning har kunne lade sig gøre, det er ikke altid let, men støt op om hinanden og jeres fælles projekter, så skal det nok gå.

Vi er så sindsygt privilligerede i Danmark, at uanset hvad har vi muligheder, så de muligheder skal findes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.