Anonym skriver:
Nu kan jeg desværre ikke uddybe for meget, da jeg så nemt bliver genkendt? :/ Men kan forklare det i en Pb til dig, hvis interesse?
Altså hverken min mand eller jeg ønsker at komme på kh. Vi brændre virkelig begge for at komme i arbejde. Og er begge færdig med vores uddannelser til sommer. Men som det ser ud inden for min branche er chancerne for at få et job meget små. Specielt når ens netværk ikke er så stort.
Men nej vi håber virkerlig heller ikke det kommer så langt. Men man kan jo ikke sætte et barn til verden, når man ved at man om måske to år står med 10.000 kr. udbetalt til sammen? Der er jo ikke job garanti, og man er derfor nødsaget til at se det værste i øjnene?
Efter de nye regler får du, hvis du er under 30 5736 kr. før skat. Og ja efter det nye regler får du det samme 5736 som forsørger. Det ihverfald det jeg kunne finde frem til. Syntes også det lyder vildt. Men sådan er det.
Økonomien med børn (i vores tilfælde) 2x 5736, 1400 i børnepenge, ca. 2860 kr. i boligsikring. = ca. 12.000 kr. udbetalt i alt.
Nej det er klart. Jeg fandt lige det her, men ved ikke hvad tid det er opdateret:
http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser/Satser%20for%202013.aspx
Jeg vil sige, at uanset indtægt og forhold, bør det ikke sætte en stopper for at blive gravid. Man kan sige meget, men når alt kommer til alt, så er det ikke pengene der gør forskellen på forældreskab eller barnet.
Hvis din kæreste og dig er indstillet på, at det ikke bliver en dans på roser, og det ikke skal være et forbrugs helvede, men en indsamling af nyt og brugt til baby, så kan det lade sig gøre.
Jeg venter selv barn nummer to, med en kæreste på SU, jeg selv er på SU og ja vi har en relativ stor kassekredit, men vi trives og mangler intet. Et bryllup en lang bryllupsrejse til østen og flytning har kunne lade sig gøre, det er ikke altid let, men støt op om hinanden og jeres fælles projekter, så skal det nok gå.
Vi er så sindsygt privilligerede i Danmark, at uanset hvad har vi muligheder, så de muligheder skal findes.