Livet er uretfærdigt :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Det kommer vel meget an på hvem man er? Jeg er selv kun på SU, min mand har dog en meget flot løn, Han er typen der helst gerne vil ha 1 mil før man fik børn, jeg var typen der selvfølgelig mener at man skal ha råd til at få børn, men i sidste ende er det kærligheden der er vigtigst.
F.eks. hvor mange af vores bedsteforældre har ikke haft 5 søskende og boede i 2 vær. lejligheder og legede med gamle dåser?

Ja det har du helt ret i  

Og ja det kærligheden der er vigtigst. Men syntes stadig man skal have et okay sikkert grundlag. Måske ikkie en mill.. Men ja. Håber du forstår. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Hvad jeg har set går den ned fra 13000 til 11000.....

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-64993100:det-betyder-kontanthj%C3%A6lpsreformen-for-dig.html

Se under øvrige forsørgere.

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Hvordan hænger det sammen, at du har gået ledig de sidste 7? måneder, men at du bliver færdig til sommer med uddannelse? 

Det fordi jeg helst ikke ville skrive for meget, da jeg så er nem at kende Men jeg har været ledig i 7 mdr. Min mand er ledig til sommer. 

Anmeld

2. maj 2013

Sabsy

Anonym skriver:

Vi ved heller ikke om vi er ledige. Det håber ingen af os virkelig. Men i værste tilfælde kan vi ende sådan. :/

Jeg har været ledig i ca. 7 mdr. og søgt i næsten et år. Jeg kæmper virkelig for at få et job. Hader at gå hjemme

Hvor i landet bor du? Mit firma søger folk

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Sabsy skriver:

Hvor i landet bor du? Mit firma søger folk

Desværre på Jylland :/

Anmeld

2. maj 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

S

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-64993100:det-betyder-kontanthj%C3%A6lpsreformen-for-dig.html

Se under øvrige forsørgere.

Sorry, havde set for enlig forsørger....

Anmeld

2. maj 2013

B&J

An&Jo skriver:

Med de nye regler der træder i kraft næste år får forsørgere heller ikke mere end de der knap 6000kr før skat, meningen er jo at de vil have folk ud. Uddannelse og på den her måde tvinge dem til det.. Så snart du bor sammen med en så kan du ikke få ret meget og bor du med en lønmodtager risikerer du helt at kiste din kh selvom. Ikke er gift..

jep det ved jeg og tro mig jeg gør alt for at komme ud og få en elevplads fordi jeg er endelig klar nu

Anmeld

2. maj 2013

B&J

Anonym skriver:

Ja det rigtig. Men så bliver det meget presset. Måske det så er bedre at vente. Ihvertfald til en af os har et job. 

ja især med baby.... men ja det er presset men alt kan lad sig gøre...

Anmeld

2. maj 2013

Tulipan

Anonym skriver:

Hej baby-brugere

Manden min og jeg er endelig blevet enige om, at starte PB til sommer. Men da vi begge er ledige til sommer ser det ikke så godt ud.  For hvis vi i værste fald vil komme på kontanthjælp vil vi kun have ca. 10.000 kr. udbetalt til samme, hvilket jo ikke er nok til at kunne klare det hele. Det er nemlig en halvering i forhold til, hvad vi har nu.  

Ville ikke så meget med denne debat. Andet end lige at komme ud med min sorg. Fandt lige ud af det igår nemlig. 

Det er da det samme som par på SU får, og der er da mange der godt kan få det til at løbe rundt på SU? 

Det er jo heller ikke sikkert at I bliver gravide med det samme, personligt ville jeg bare starte PB og så håbe på at finde et job!

Du ved ikke om det tar jer 1 måned eller 2 år at blive gravide, så det kan man slet ikke planlægge så nøje efter hvilket job man har??

Anmeld

2. maj 2013

FamilenStorm

Anonym skriver:

Hej baby-brugere

Manden min og jeg er endelig blevet enige om, at starte PB til sommer. Men da vi begge er ledige til sommer ser det ikke så godt ud.  For hvis vi i værste fald vil komme på kontanthjælp vil vi kun have ca. 10.000 kr. udbetalt til samme, hvilket jo ikke er nok til at kunne klare det hele. Det er nemlig en halvering i forhold til, hvad vi har nu.  

Ville ikke så meget med denne debat. Andet end lige at komme ud med min sorg. Fandt lige ud af det igår nemlig. 

Har ikke læst hele debatten..

Så nu spørger jeg sikkert dumt.. Men er i begge igang med en uddannelse i bliver færdige med til sommer? Hvorfor så ikke melde jer ind i en A-kasse og få dagpenge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.