Wik skriver:
Så må du finde noget arbejde
Og din mand med. Eller tag en uddannelse, hvis du ikke vil arbejde med hvad som helst. Arbejde hænger ikke på træerne, men man kommer langt med vilje, jeg har ALDRIG stået uden arbejde. Kontanthjælp er dødens pølse både for jer og samfundet, og kun en midlertidig løsning, og man kan jo ikke være sikker på man er på kontant hjælp til sommer, med mindre det er fordi man har besluttet at være det, eller er syg.
Nu har jeg ikke sat mig ind i de nye kontankthjælps satser, men 10000 ialt er det ikke en fejl, som forsørger har den altid været markant højere førhen. Ved godt der er kommet nye regler, men det lyder da af meget lidt, og der er heller ikke inkluderet børnepenge heller.
En meget hård melding, men sådan er jeg 
Nu kan jeg desværre ikke uddybe for meget, da jeg så nemt bliver genkendt? :/ Men kan forklare det i en Pb til dig, hvis interesse?
Altså hverken min mand eller jeg ønsker at komme på kh. Vi brændre virkelig begge for at komme i arbejde. Og er begge færdig med vores uddannelser til sommer. Men som det ser ud inden for min branche er chancerne for at få et job meget små. Specielt når ens netværk ikke er så stort.
Men nej vi håber virkerlig heller ikke det kommer så langt. Men man kan jo ikke sætte et barn til verden, når man ved at man om måske to år står med 10.000 kr. udbetalt til sammen? Der er jo ikke job garanti, og man er derfor nødsaget til at se det værste i øjnene?
Efter de nye regler får du, hvis du er under 30 5736 kr. før skat. Og ja efter det nye regler får du det samme 5736 som forsørger. Det ihverfald det jeg kunne finde frem til. Syntes også det lyder vildt. Men sådan er det.
Økonomien med børn (i vores tilfælde) 2x 5736, 1400 i børnepenge, ca. 2860 kr. i boligsikring. = ca. 12.000 kr. udbetalt i alt.