Jeg har valgt at amme mine børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2013

baby012

Christina A skriver:

Altså jeg elsker også at amme, men kan desværre kun delvist da der ikke bliver produceret mælk nok. Men har som sagt ammet delvist alle tre gange og første gang kunne det lade sig gøre i 6 mdr, næste gang i 5 mdr og denne her gang blev det desværre kun til 4 mdr.

Men synes rigtigt godt om det når først man er ovre de første 14 dage med spændte bryster mv og føler mig meget heldig over at alle tre børn både har villet tage bryst og flaske når det nu ikke kunne være anderledes, for det er jo ikke altid så nemt har jeg hørt.

Men er bestemt misundelig på dem der kan amme fuldt ud. Ikke fordi det er nemmere end sutteflaskerne, men simpelthen fordi det jo er det optimale at kunne give sit barn alle de gavnlige ting der indgår i modermælken fremfor et kunstigt produkt, men bestemt også nærheden og samspillet man har imellem sig ved amningen.

Så er da dejligt at høre du har valgt amningen og elsker det.

Min søster er kost vejleder, så efter hendes foredrag om graviditet og amning, jamen så har der ikke været tvivl  

både for barnet, men bestemt også for egen skyld  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

raca

Sabsy skriver:

Er 3.5 år ikke meget? Ammede du mens barnet gik i Børnehave??

om 3.5år er meget, nej. det var passende. for det var der barnet selv fravalgte det.

og ja barnet gik i børnehave. det gør de fleste børn på 3.5 år. så ja barnet blev ammet og gik i børnehave..

Anmeld

25. april 2013

Pikku Myy

baby012 skriver:

det gør det ikke korrekt 

Hvad mener du?

Jeg er helt med på at du siger at amning er naturligt, men er du med på at hun ikke siger at det ikke er naturligt?

Anmeld

25. april 2013

Krussedulle

baby012 skriver:

Vil gerne høre hvorfor fu finder det unaturligt ??  

havde oprettet denne debat for mødre der som jeg selv har valgt brystbørn.. 

Men vil da gerne høre hvorfor du kalder noget af det mest naturlige i verdenen for unaturligt ? Der er jo absolut intet naturligt i at give flaske det ikke ligefrem noget man ser andre pattedyr gøre  

Du får det til at lyde som om at flaskemødre ikke må svare i debatten?!

Anmeld

25. april 2013

baby012

Det må de gerne

men er som skrevet interesseret i dem der ammer/ ammede eller gerne vil amme  

Anmeld

25. april 2013

baby012

Pikku Myy skriver:

Hvad mener du?

Jeg er helt med på at du siger at amning er naturligt, men er du med på at hun ikke siger at det ikke er naturligt?

Mener at ordet unaturligt og amning, ikke er korrekt

ville bare høre hvorfor hun ikke mente at det var en naturlig ting, at amme..

Anmeld

25. april 2013

baby012

raca skriver:

om 3.5år er meget, nej. det var passende. for det var der barnet selv fravalgte det.

og ja barnet gik i børnehave. det gør de fleste børn på 3.5 år. så ja barnet blev ammet og gik i børnehave..

Det simpelthen sejt gået synes jeg 

Anmeld

25. april 2013

Lauras mor

Og jeg elsker det ! 

Når barnet kommer id af maven, føler man en enorm lykke, forskrækkelse, og bliver i det hele taget overvældet af følelser for det her "produkt" man har skapt helt alene i 9 måneder. som nu kommer ud på ens mave, og man ser det for første gang 

barnet kommer til brystet, og man er nu forbundet igen 

Amningen er svær de kommende dage, man er rædselslagen for at barnet ikke får nok næring, mælken løber langsomt til, og man har ondt a h til .. Men man kæmper alligevel, for man har en overbevisning om at det er det eneste rigtige for en selv, og for barnet, dette er hvad kvinden fik bryster for at gøre.. 

Mælken er nu løbet til, og man kan være rolig, velvidende at barnet får mad nok.. Man føler sig forbundet med barnet igen, og er forundret over at på trods af at man ikke er et mere, så har man i en kort stund barnet hos sig, stadig forbundet, stadig lige inder hjertet, og alt er trygt ogkærligheden til barnet bliver kun større 

Man er lykkelig over at man stadig formår at give sit barn næring, at morens og barnets krop, stadig er forbundet..

man gruer når folk nævner overfor en, at nu må amningen komme tilen ende, eller nogen er af den overbevisning at flasken ville være bedre for både barnet og moren.. 

Da jeg kiggede på min seks måneder famle datter, måtte jeg indse at amning ikke længere var nok for hende, og at vi måtte igang med grød og flaske.. Av..

nu er min søn her, og jeg nyder stadig at amme , regner med at jeg kan til han er seks måneder 

det var lidt om hvordan jeg oplever at fuldamme... 

Vilmeget gerne høre fra andre, hvordan oplever/oplevede du amning ? Hvad fik dig til at vælge som du gjorde?

Hvor længe fortsatte/fortsætter du? 

Der er ingen i min omgangskreds som ammede i mere end to måneder top. Men tænker lidt, at jeg ikke kan være den eneste som har valgt amning, frem for flaske ?  

Jeg har hele tiden vidst, at jeg ville amme de børn, jeg fik, hvis jeg havde mælk nok. Så da jeg blev gravid første gang med Min datter, skulle jeg self amme. Jeg blev SÅ glad, da jeg fandt ud af at jeg havde masser af mælk til hende. Desværre suttede hun SÅ hårdt, at begge mine brystvorter begyndte at bløde og fik sår. Det var så smertefuldt, at jeg måtte græde hver gang hun vågnede for at få mad. jeg spændte i hele kroppen min SP forslog suttebrikker, og jeg var lykkelig, selvom det var bøvlet.... 3 dage på suttebrikker, og jeg fik en datter, der bare græd og græd og græd! Fandt noget færdigblandet mme, og hun spiste 80 ml, en uge gammel!! Suttebrikkerne havde ikke stimuleret nok, og mælken var på vej væk fik det op og køre igen med en automatisk brystpumpe, og jeg smed sittebrikkerne væk. MEN min søde datter ville ikke tage imod mit bryst igen, så malkede ud en måned og gik derefter over på mme.

Jeg fortryder STORT at jeg ikke bare bed smerten i mig! Jeg ville gene have forsat at amme hende! Elskede den kontakt der var mellem mor og barn!

Anmeld

26. april 2013

isabellasmor

Krussedulle skriver:

Nu handler debatten jo om mødre som ammer og hvorfor de gør og hvad deres historie er.... hvis man så svarer som "flaskemor" så må man da være klar på at det ikke er "relevant" det man kommer med ? Relevant for TS.. I og med det ikke var flaskemødre og deres historie hun efterspurgte... 

Anmeld

26. april 2013

kriknu

Jeg håber virkelig på at kunne amme, har en veninde som har en tøs på 9 måneder og hun ammer stadigvæk - hendes datter kan dog ikke nøjes længere, men hun kan simpelthen ikke få sig selv til at stoppe igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.