Jeg har valgt at amme mine børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2013

Mettefpigen

Jeg prøvede at amme min søn, men havde ikk nok næring i så måtte supplere.... Men efter en krise i familien så gik jeg over til flaske... Har ikk været et problem for mig..... Synes det er fint at de får flasker, man skal gøre hvad der er bedst for en! :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

Tulle28

Jeg ammede den ældste til hun var 17 mdr. og havde aldrig forestillet mig, jeg skulle amme så længe. Til sidst var det bare en hyggetår, når hun kom ind til os om morgenen
Den yngste er næsten 8 mdr og bliver ammet nogle gange i løbet af dagen (hun har ikke rigtig tid) og ind imellem rigtig meget om natten.
Jeg kan rigtig godt lide at amme, og regner med at fortsætte længe endnu

Anmeld

25. april 2013

Kløver

Jeg håber meget at kunne amme når vi engang får nr 3

Min ammehistorie

Min søn kom for tidligt, og kunne derfor ikke sutte og havde sonde, så måtte malke ud, jeg kæmpede hårdt, og efter 3 mdr hvor jeg ikke lavede andet end malke ud. Lægge til, og supplere på flaske, da jeg langtfra havde nok mælk, måtte jeg opgive, havde prøvet hvidtøl og akupunktur, men intet satte produktionen op, og med kun 20 ml af gangen måtte jeg til sidst opgive

Da min datter så kom, og hun heller ikke kunne sutte, og havde svært ved selv flasken endte jeg med efter 2 dage at stoppe, hun fik dog råmælken og den mælk jeg efterfølgende kunne malke ud, men igen var der bare stort set ingen mælk personalet var alt andet end hjælpsomme og snerrede for jeg burde vide alt om amning som 2 gangs mor, selvom jeg fortalte forløbene var vidt forskellige. Så blev rigtig ked af det, og derfor endte det med flasken

Næste gang kræver jeg at få ordentlig hjælp, da jeg vil amme så meget som muligt, så håber på mere hjælp, vejledning og forståelse, og at mine mælkekasser gider gøre det de er skabt til

Anmeld

25. april 2013

stm2812

baby012 skriver:

Og jeg elsker det ! 

Når barnet kommer id af maven, føler man en enorm lykke, forskrækkelse, og bliver i det hele taget overvældet af følelser for det her "produkt" man har skapt helt alene i 9 måneder. som nu kommer ud på ens mave, og man ser det for første gang 

barnet kommer til brystet, og man er nu forbundet igen 

Amningen er svær de kommende dage, man er rædselslagen for at barnet ikke får nok næring, mælken løber langsomt til, og man har ondt a h til .. Men man kæmper alligevel, for man har en overbevisning om at det er det eneste rigtige for en selv, og for barnet, dette er hvad kvinden fik bryster for at gøre.. 

Mælken er nu løbet til, og man kan være rolig, velvidende at barnet får mad nok.. Man føler sig forbundet med barnet igen, og er forundret over at på trods af at man ikke er et mere, så har man i en kort stund barnet hos sig, stadig forbundet, stadig lige inder hjertet, og alt er trygt ogkærligheden til barnet bliver kun større 

Man er lykkelig over at man stadig formår at give sit barn næring, at morens og barnets krop, stadig er forbundet..

man gruer når folk nævner overfor en, at nu må amningen komme tilen ende, eller nogen er af den overbevisning at flasken ville være bedre for både barnet og moren.. 

Da jeg kiggede på min seks måneder famle datter, måtte jeg indse at amning ikke længere var nok for hende, og at vi måtte igang med grød og flaske.. Av..

nu er min søn her, og jeg nyder stadig at amme , regner med at jeg kan til han er seks måneder 

det var lidt om hvordan jeg oplever at fuldamme... 

Vilmeget gerne høre fra andre, hvordan oplever/oplevede du amning ? Hvad fik dig til at vælge som du gjorde?

Hvor længe fortsatte/fortsætter du? 

Der er ingen i min omgangskreds som ammede i mere end to måneder top. Men tænker lidt, at jeg ikke kan være den eneste som har valgt amning, frem for flaske ?  

Ammede også min datter fuldtid og ELSKEDE det. De første seks uger var det forfærdeligt lige når hun blev lagt til og hun var kommet i gang. Dutterne var bare så ømme!! Men tanken om at hun skulle have flaske strejfede mig slet ikke, for følte det bedste for mit barn var brystet. Og sådan er man jo forskellig

Men den nærhed ðet gav var bare det hele værd. Og er ikke i tvivl om at de næste børn også skal være brystbørn

jeg stoppede helt med at amme da hun var 9-10 mdr, da hun spiste godt og synes egentlig det begyndte at føles akavet der fordi hun blev så bevidst om det der. Og det er jeg fuldt ud tilfreds med. og hun virkede heller ikke til at savne det derefter, så tror det var det rigtige valg for os begge. 

Anmeld

25. april 2013

Nadia&Daniel

baby012 skriver:

Og jeg elsker det ! 

Når barnet kommer id af maven, føler man en enorm lykke, forskrækkelse, og bliver i det hele taget overvældet af følelser for det her "produkt" man har skapt helt alene i 9 måneder. som nu kommer ud på ens mave, og man ser det for første gang 

barnet kommer til brystet, og man er nu forbundet igen 

Amningen er svær de kommende dage, man er rædselslagen for at barnet ikke får nok næring, mælken løber langsomt til, og man har ondt a h til .. Men man kæmper alligevel, for man har en overbevisning om at det er det eneste rigtige for en selv, og for barnet, dette er hvad kvinden fik bryster for at gøre.. 

Mælken er nu løbet til, og man kan være rolig, velvidende at barnet får mad nok.. Man føler sig forbundet med barnet igen, og er forundret over at på trods af at man ikke er et mere, så har man i en kort stund barnet hos sig, stadig forbundet, stadig lige inder hjertet, og alt er trygt ogkærligheden til barnet bliver kun større 

Man er lykkelig over at man stadig formår at give sit barn næring, at morens og barnets krop, stadig er forbundet..

man gruer når folk nævner overfor en, at nu må amningen komme tilen ende, eller nogen er af den overbevisning at flasken ville være bedre for både barnet og moren.. 

Da jeg kiggede på min seks måneder famle datter, måtte jeg indse at amning ikke længere var nok for hende, og at vi måtte igang med grød og flaske.. Av..

nu er min søn her, og jeg nyder stadig at amme , regner med at jeg kan til han er seks måneder 

det var lidt om hvordan jeg oplever at fuldamme... 

Vilmeget gerne høre fra andre, hvordan oplever/oplevede du amning ? Hvad fik dig til at vælge som du gjorde?

Hvor længe fortsatte/fortsætter du? 

Der er ingen i min omgangskreds som ammede i mere end to måneder top. Men tænker lidt, at jeg ikke kan være den eneste som har valgt amning, frem for flaske ?  

Min datter "tog" valget for mig  

Anmeld

25. april 2013

Hvem?

Jeg har valgt IKKE at amme og elsker det

Selvfølgelig skulle jeg give det en chance, selvom det ikke var med min gode vilje, men ved mit første barn følte jeg at det skulle afprøves inden jeg kunne konstatere noget - derfor havde jeg en meget stor kamp med amning som jeg tabte efter 8 uger intens amning hver time døgnet rundt - min dreng kom på flaske - og SIKKEN lettelse

Nr. 2 blev med det samme flaskebarn - jeg venter nu nr. 3 og dette bliver også et "flaskebarn fra fødslen"

Jeg er slet ikke i tvivl - jeg finder overhovedet ikke amning hverken hyggeligt, knyttende eller naturligt - ej heller hvis det havde kørt som smurt, det er SÅ unaturligt for mig - så ja,

Jeg har (havde) flaskebørn - og jeg elsker  (elskede) det 

Anmeld

25. april 2013

baby012

Hvem? skriver:

Jeg har valgt IKKE at amme og elsker det

Selvfølgelig skulle jeg give det en chance, selvom det ikke var med min gode vilje, men ved mit første barn følte jeg at det skulle afprøves inden jeg kunne konstatere noget - derfor havde jeg en meget stor kamp med amning som jeg tabte efter 8 uger intens amning hver time døgnet rundt - min dreng kom på flaske - og SIKKEN lettelse

Nr. 2 blev med det samme flaskebarn - jeg venter nu nr. 3 og dette bliver også et "flaskebarn fra fødslen"

Jeg er slet ikke i tvivl - jeg finder overhovedet ikke amning hverken hyggeligt, knyttende eller naturligt - ej heller hvis det havde kørt som smurt, det er SÅ unaturligt for mig - så ja,

Jeg har (havde) flaskebørn - og jeg elsker  (elskede) det 

Vil gerne høre hvorfor fu finder det unaturligt ??  

havde oprettet denne debat for mødre der som jeg selv har valgt brystbørn.. 

Men vil da gerne høre hvorfor du kalder noget af det mest naturlige i verdenen for unaturligt ? Der er jo absolut intet naturligt i at give flaske det ikke ligefrem noget man ser andre pattedyr gøre  

Anmeld

25. april 2013

Hvem?

baby012 skriver:

Men vil da gerne høre hvorfor du kalder noget af det mest naturlige i verdenen for unaturligt ? Der er jo absolut intet naturligt i at give flaske det ikke ligefrem noget man ser andre pattedyr gøre  

Anmeld

25. april 2013

baby012

Hvem? skriver:

Anmeld

25. april 2013

Hvem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.