Jeg har valgt at amme mine børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2013

Hvem?

Hvor blev min tekst af??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2013

baby012

r

Anmeld

25. april 2013

Hvem?

Ej, ved ik li hvorfor den ikke syntes min tekst ikke skulle med

Nå - prøver igen

Jeg finder det slet ikke naturligt, at et barn skal hænge der - at jeg skal blotte mig selv på den måde er yderst grænseoverskridende for mig og ikke noget jeg finder behageligt eller hyggeligt

Jeg finder ikke noget naturligt, blot fordi "alle gør det" eller "det er sådan anbefalingerne lyder" for mig er det noget at det mest unaturlige der er

Respekt til dem der finder det hyggeligt - det bare ikke noget for mig

Anmeld

25. april 2013

Hvem?

baby012 skriver:

Forstår det som at der ikke er et mod argument 

Øh????

Hvorfor skulle jeg skrive i en debat, hvis jeg ikke have en holdning?

Min computer drillede eller også gjorde baby.dk - mit indlæg forsvandt da jeg trykkede "send besked"

Anmeld

25. april 2013

baby012

Hvem? skriver:

Ej, ved ik li hvorfor den ikke syntes min tekst ikke skulle med

Nå - prøver igen

Jeg finder det slet ikke naturligt, at et barn skal hænge der - at jeg skal blotte mig selv på den måde er yderst grænseoverskridende for mig og ikke noget jeg finder behageligt eller hyggeligt

Jeg finder ikke noget naturligt, blot fordi "alle gør det" eller "det er sådan anbefalingerne lyder" for mig er det noget at det mest unaturlige der er

Respekt til dem der finder det hyggeligt - det bare ikke noget for mig

Fair nok du ikke finder det hyggeligt, men naturligt ? 

Det ord har intet at gøre med om noget er behageligt, eller føles rigtigt.. Det er noget der ikke er meneske skabt, noget fra naturen.. 

Anmeld

25. april 2013

Pikku Myy

baby012 skriver:

Fair nok du ikke finder det hyggeligt, men naturligt ? 

Det ord har intet at gøre med om noget er behageligt, eller føles rigtigt.. Det er noget der ikke er meneske skabt, noget fra naturen.. 

Det er nu ellers et meget almindeligt brugt udtryk at noget ikke falder en naturligt, hvis man føler at noget ikke føles rigtigt

Anmeld

25. april 2013

Sabsy

raca skriver:

min mælk løb til ret hurtigt. inden for de første 24 timer ved både nr 1 og 2 jeg havde godt med råmælk. så de har aldrig været sultende.

jeg har haft så nemme amme forløb bare lagt dem til også har de spist,

kun en gang brystbetændelse, en gang flossede brystvort  og et knavemærke af en tand..

den store fik i 2.5 år og jeg stoppede 3 mdr før jeg fødte nr 2 dvs det var et selvvalgt ammestop fra barnest side af da mælken ændrede smag og mængde. så det blev fravalgt.

den lille styrede det helt selv og stoppede som 3,5årig.

Er 3.5 år ikke meget? Ammede du mens barnet gik i Børnehave??

Anmeld

25. april 2013

Annette A

Altså jeg elsker også at amme, men kan desværre kun delvist da der ikke bliver produceret mælk nok. Men har som sagt ammet delvist alle tre gange og første gang kunne det lade sig gøre i 6 mdr, næste gang i 5 mdr og denne her gang blev det desværre kun til 4 mdr.

Men synes rigtigt godt om det når først man er ovre de første 14 dage med spændte bryster mv og føler mig meget heldig over at alle tre børn både har villet tage bryst og flaske når det nu ikke kunne være anderledes, for det er jo ikke altid så nemt har jeg hørt.

Men er bestemt misundelig på dem der kan amme fuldt ud. Ikke fordi det er nemmere end sutteflaskerne, men simpelthen fordi det jo er det optimale at kunne give sit barn alle de gavnlige ting der indgår i modermælken fremfor et kunstigt produkt, men bestemt også nærheden og samspillet man har imellem sig ved amningen.

Så er da dejligt at høre du har valgt amningen og elsker det.

Anmeld

25. april 2013

baby012

Pikku Myy skriver:

Det er nu ellers et meget almindeligt brugt udtryk at noget ikke falder en naturligt, hvis man føler at noget ikke føles rigtigt

det gør det ikke korrekt 

Anmeld

25. april 2013

Mother-love

Isabella kom over på flaske fuldtid da hun var 3-4 uger gammel fordi jeg i 14 dage kæmpede og kæmpede for at få amningen op atkøre. Men for hver dag der fik havde jeg mindre og mindre mælk til hende. Dagen før jeg besluttede sammen med så at hun skulle på flaske havde jeg kun mælk fra omkring kl 4 om natten indtil kl 14 om. Og så kunne der ikke presses mere ud af mine bryster før igen kl 4. Isabella skreg og skreg i de 14 dage. Hun var sulten og jeg var så ked af det. For mine brystvorter var ødelagt fyldt med sår, som bare ikke ville hele igen. Det gjorde så ondt hver gang hun skulle have bryst.
Jeg var knust over jeg ikke kunne amme hende jeg tudede i 14 dage efter hun kom fuldt på flaske.
Men det var det bedste for os alle.

Allerede på dag 2 havde jeg ikke råmælk nok til hende og hun måtte få mme på hospitalet. På dag 4 var mælken løbet til. Og en uge kørte det bare men så blev der mindre og mindre.
Isabella har altid været svær at mætte allerede da hun var knap 2 mdr havde vi problemer igen. Og sp sagde vi skulle give vælling det holdte dog kun 14 dage så var problemet med sulten der igen. Hun drak ca. 250 ml mme pr gang. Så da hun var 3,5 mdr sagde sp grød. Og inden hun var 6 mdr fik hun grød 4/6 måltider. Og der var intet der hed smagsprøve i starten det kørte bare ind.
Da hun var 7 mdr valgte hun selv flasken fra. Og hun fik skemad til alle måltider. Og hun har altid spist som en hest og gør det stadig ( hun er 23 mdr)

Når vi engang får en mere er der mange ting der skal ændres på. For med tiden har jeg tænkt meget over amningen og hvad man kunne gøre bedre for at få det op og køre.
Bl.a. Er jeg nu opmærksom på at ligge barnet ligeud for brystet. For at mine brystvorter ikke bliver suttet skæve som også gjorde jeg fik så mange sår i første omgang. Dette fik jeg først afvide da det var forsent. Jeg kendte ikke til noget creme som kunne hjælpe helingen af brysterne. Hvis der begynder at komme sår alligevel vil jeg bruge suttebrikker for skåne mit bryst.
Hvis problemet med at mætte skulle komme igen så vil jeg supplere lidt med mme. For at holde gang i amningen inden det bliver kørt så langt ud som sidst.

Jeg har gjort mig mange tanker om at det ligesåvel kunne være min krop selv der stoppede produktionen af mælk fordi detgjorde så hammer ondt hver gang hun skulle ligges til. Jeg vidste ikke noget om noget som helst fordi jeg var førstegangsmor. Så ved at jeg har været igennem dette gør at jeg vil prøve nogle andre ting ved den næste.

Håber ikke det blev for rodet.

Hilsen en mor der håber hun kan fuldt amme det næste barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.