Jeg bliver så gal og skuffet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2013

dola

LilleNyPåVej skriver:

Jamen det er også for meget med 2 børn, bare øv at vi opdager det for sent  Specielt når det ene barn er voksent og brug for mere end babyen har haha 

Jeg gjorde virkelig også ALT for min kæreste. Altså han kiggede mærkeligt på mig hvis jeg sagde nej eller sagde at nu skulle han altså lige sådan og sådan  Her for et stykke tid siden holdt jeg ved mit "nej" og han sagde faktisk ordret med store mærkelige øjne: "Jamen du plejer jo at sige ja" - så går det virkelig op for en hvor "plejende" man har været 

He he ja 2 børn er en stor mundfuld for en førstegangs mor...

Min kæreste gider ikke lave det huslige madlavning med mere, og jeg synes jo det er hyggeligt nok (dog minus rengøring). Så jeg har gjort det, fordi jeg tænkte han laver jo så meget andet, men han laver jo ikke en skid og satte oftest sig selv. Dessuden laver "vi" på barsel jo ikke noget som helst...

Men de sidste 14 dage har vi fået snakket det hele godt igennem! det har hhjulpet en del, nu må vi bare se hvor længe...

Må vist også få øvet mig på det der Nej en gang imellem...

Hav en vidunderlig dag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

Miin'Baby'Mus

dola skriver:

He he ja 2 børn er en stor mundfuld for en førstegangs mor...

Min kæreste gider ikke lave det huslige madlavning med mere, og jeg synes jo det er hyggeligt nok (dog minus rengøring). Så jeg har gjort det, fordi jeg tænkte han laver jo så meget andet, men han laver jo ikke en skid og satte oftest sig selv. Dessuden laver "vi" på barsel jo ikke noget som helst...

Men de sidste 14 dage har vi fået snakket det hele godt igennem! det har hhjulpet en del, nu må vi bare se hvor længe...

Må vist også få øvet mig på det der Nej en gang imellem...

Hav en vidunderlig dag...

Hehe nej, vi på barsel laver ingenting, ligesom at når jeg er i skole så har jeg det SÅ nemt der laver jeg heller ingenting  Der er det så dejligt at det er gået op for min kæreste at det er hårdt at gå i skole, hans arbejde sendte ham lige afsted i en uge  Han kom pænt hjem og sagde undskyld haha..

Men åh gud altså. Bare tanken om at skal starte op i et nyt forhold, lærer hinanden at kende, få det hele til at køre med baby, måske skal man en tur i statsforvaltningen osv. Ej så vil jeg altså kæmpe lidt mere for mit forhold, tror der skal noget mere drastisk til end at jeg laver det hele uden hjælp. Så må man have gang i foden og sparke drengene bagi en masse gange  Her virker det selvom det tog laaaaaaaaang tid, og jeg begynder selv at tro på det.

Ja nogle gange virkede det også kun i perioder her, det er så øv. Men jeg håber og tror at min kæreste endelig har fattet at det skal vare ved med hans forbedringer  

Jo tak og i lige måde da  

Anmeld

24. april 2013

Anonym trådstarter

LilleNyPåVej skriver:

Nu har jeg læst de fleste kommentare og svar, så jeg vil prøve og give et råd også 

Jeg har selv stået i samme situation med min kæreste. MEN problemet er at det faktisk er min egen skyld. Jeg har stort set altid behandlet min kæreste som et barn, tingene var altid bedst på min måde og derfor var det bedst jeg selv gjorde det. Jeg hyggede altid om min kæreste og hvis han gerne ville et eller andet så sagde jeg altid ja - jeg var en total pleaser og det satte mig jo automatisk i 2. eller 3. række  det bed mig så i røven da vi så skulle have barn.

Da jeg blev gravid kunne jeg ikke de samme ting pga hovedpine, ondt i kroppen og bækkenløsning så min kæreste skulle pludselig,  ret hurtigt, ændre hele sin natur - og det er jo svært, endnu sværre fordi han jo regnede med, at hun kunne glide ud af den eftersom at jeg altid gav mig og ville ham det bedste.

Her kom følelserne ind over (hormoner) og det gik op for mig at jeg ikke var den vigtigste person for ham (eller jo det var jeg jo nok, men der var også ting ude i verdenen der var sjovere for ham end at passe det hele herhjemme). Det var svært for ham at indse at de ting jeg sagde var alvorlige, jeg havde jo aldrig været sådan før.

Da vores datter kom var tingene ikke blevet bedre. Han er en sød kæreste, men meget egoistisk anlagt og kan jo kun bebrejde mig selv for det. 

Til sidst blev det sådan at jeg sagde at jeg faktisk gik fra ham, jeg var ikke engang ked af det fordi jeg simpelthen var SÅ træt af tingene og jeg havde brugt lang tid på at fortælle ham at jeg altså havde brug for ham nu.

Han blev selvfølgelig utrolig ked af det  Og som han sagde var det jo svært pludselig at ændre livsstil og det skulle også lige gå op for ham at jeg faktisk mente det. Jeg synes selvfølgelig det er noget fis at det skal tage så lang tid og at han burde fatte det første gang - men det er altså ikke altid så nemt som man gerne vil have at det skal være.

I dag går tingene meget bedre og han spørger også hele tiden om han ikke gør det godt nok, vi snakker rigtig meget sammen om hvordan vi har det og kommer med ideer til at komme på rette spor igen 

Det er et spørgsmål om vilje og om der er kærlighed nok. Jeg var ligeså træt af det som du er, men må sige at jeg er glad for at jeg blev og at vi prøvede at løse det. Jeg tænker også at vi i sidste ende ender op med et meget stærkere forhold.

Dette betyder jo ikke at min kærete ikke må gå ud, men det betyder at han nogle gange må sige nej til hans venner hvor at han førhen altid sagde ja - også selvom vi ikke skal noget, men det er rart at han bare er hjemme og så hygger vi lidt sammen med den bette, går en tur, leger med hunden osv 

Samtidig med det så han din kæreste en depression og det er jo negativt helt i sig selv, og ja måske har han tid til alle andre end dig - men hvis du er negativ hele tiden eller han ved han kommer hjem og skal hører på et eller andet, så er det jo heller ikke nemt for ham. Måske er det endda endnu nemmere for ham at blive væk fordi han måske ved at han er træls.

I har virkelig brug for at snakke, og det skal ved uden frustration, råben og skrigen. Det skal være med forståelse for hinanden og jeres situation. Nogle gange virker det første gang og andre gange tager det 20 gange  Så er det jo bare om man gider det.

Tak for dit svar. Jeg vil sige at vi har snakket fornuftigt sammen mange mange mange gange. Altså virkelig mange gange. Også ufornuftigt - det sker jo. Men der er flere ting bag det her som er rigtig svært at forklarer. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor jeg ikke går fra ham? Intet hjælper. Han lover altid bedring. Der sker intet. Jeg har i lang periode ikke brokket mig over noget. Intet har hjulpet. Det er som at banke hovedet ind i en mur

Anmeld

25. april 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Tak for dit svar. Jeg vil sige at vi har snakket fornuftigt sammen mange mange mange gange. Altså virkelig mange gange. Også ufornuftigt - det sker jo. Men der er flere ting bag det her som er rigtig svært at forklarer. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor jeg ikke går fra ham? Intet hjælper. Han lover altid bedring. Der sker intet. Jeg har i lang periode ikke brokket mig over noget. Intet har hjulpet. Det er som at banke hovedet ind i en mur

Jeg ved det godt, det er frustrerende - det har som sagt også taget rigtig lang tid herhjemme  Og der er endda stadig plads til masser af forbedringer, men jeg tager som en positiv forandring da han idet mindste, nu, gør en indsats.

Som sagt må du gøre op med dig selv om hvad du vil. Din kæreste har tilsyneladende ikke forstået alvoren, og sådan er det tit når vi, deres kærester, jo stadig står og sørger for det hele = de har ikke mærket alvoren, det eneste de mærker er at vi er sure, men derfor gør vi jo stadig tingene imens de kan rende rundt og hygge sig - og det er et kæmpe problem.

Tror du bliver nødt til at kigge den kæreste alvorligt og dybt i øjnene og fortælle ham hvordan du har det, at du ikke gider mere og sker der ikke oprigtige forbedringer så forlader du ham - du kan evt give ham en måneds tid eller sådan.
Min kæreste forstod det først da jeg oprigtig sagde at jeg hverken gad eller kunne det her mere 

Anmeld

25. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg ved det godt, det er frustrerende - det har som sagt også taget rigtig lang tid herhjemme  Og der er endda stadig plads til masser af forbedringer, men jeg tager som en positiv forandring da han idet mindste, nu, gør en indsats.

Som sagt må du gøre op med dig selv om hvad du vil. Din kæreste har tilsyneladende ikke forstået alvoren, og sådan er det tit når vi, deres kærester, jo stadig står og sørger for det hele = de har ikke mærket alvoren, det eneste de mærker er at vi er sure, men derfor gør vi jo stadig tingene imens de kan rende rundt og hygge sig - og det er et kæmpe problem.

Tror du bliver nødt til at kigge den kæreste alvorligt og dybt i øjnene og fortælle ham hvordan du har det, at du ikke gider mere og sker der ikke oprigtige forbedringer så forlader du ham - du kan evt give ham en måneds tid eller sådan.
Min kæreste forstod det først da jeg oprigtig sagde at jeg hverken gad eller kunne det her mere 

Jeg har også overvejet det med et ultimatum. Mange jeg kender synes allerede jeg har givet alt alt for mange chancer. Det er bare så svært når der jo er noget ved manden man elsker. Og man havde en drøm om at blive gammel med ham. Den ene dag siger jeg til mig selv at jeg vil give det en chance mere. Og jeg er mere åben, glad og prøver at være lidt kærlig. Den anden dag er jeg indelukket og har ikke lyst til at fortsætte. Jeg skal tænke på mine børn. Og skal heller ikke holde ham for nar. Men jeg vil jo heller ikke bare opgive uden at kæmpe. Men føler bare jeg banker hovedet ind i murren hele tiden

Anmeld

28. april 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jeg har også overvejet det med et ultimatum. Mange jeg kender synes allerede jeg har givet alt alt for mange chancer. Det er bare så svært når der jo er noget ved manden man elsker. Og man havde en drøm om at blive gammel med ham. Den ene dag siger jeg til mig selv at jeg vil give det en chance mere. Og jeg er mere åben, glad og prøver at være lidt kærlig. Den anden dag er jeg indelukket og har ikke lyst til at fortsætte. Jeg skal tænke på mine børn. Og skal heller ikke holde ham for nar. Men jeg vil jo heller ikke bare opgive uden at kæmpe. Men føler bare jeg banker hovedet ind i murren hele tiden

Ja, det er en lang kamp  Men som sagt er det virkelig noget du må gøre op med dig, og du må fortælle din kæreste at du ikke vil mere - at du simpelthen ikke kan holde det ud. Lige meget hvad du gør så føler du stadig at han bare er træls, og det skal han havde af vide og så må du jo se hvad han siger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.