Anonym skriver:
Jeg har prøvet alt! Som i alt! Familierådgivning, vi går hver i sær til psykolog. Men jeg magter ikke at børnene og jeg skal fravælges hele tiden. Næste skridt er jeg smutter. Kan ikke mere. Men hvordan
Ja, det er jo et lidt andet billede der tegner sig, så.
Du må jo bare sige det som det er. Har du luftet tanken overfor ham før, at du overvejer at gå? Eller vil det komme som et lyn fra en klar himmel?
Jeg tænker at det måske vil være en god idé med et ultimatum: Enten ændrer tingene sig over de næste tre måneder, eller også går jeg. På den måde bliver det et fælles ansvar - han har rent faktisk mulighed for at gøre noget for at få dig til at blive. I modsætning til hvis du bare skrider. Forstå mig ret - jeg synes at du er i din gode ret til at sige stop, men rent psykologisk, for bruddet og også for jeres forhold efterfølgende, vil det måske være en god idé at give ham en chance til, hvor du virkelig fortæller ham hvad konsekvensen vil være hvis han ikke forbedrer sig. Men det kræver jo så at du både er villig til at give forholdet en chance til OG er villig til at gå hvis det ikke ændrer sig.
Anmeld