De nye kontanthjælpssatser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2013

wamse

Carina:-) skriver:

Men de her nye tiltag er jo for dem som godt kan-

De som ikke kan skal jo have mere hjælp,og der skal arbejdes hurtigere for at finde en løsning for jer.

Så forstår slet ikke den negative holdning til den reform.

Den skubber dem der godt kan i gang,og tager hånd om dem som er svage.

Det er da win-win både for samfundet,men også for jer der ikke magter et job eller udd.

Det er jo op til hver kommune at administrere håndhævelsen af reglerne. Så hvis der ikke er konstateret en psykisk sygdom, og en sagsbehandler vurderer at du "bare" kan aktiveres, så kan du da lige få frataget din kh, som straf, hvis du ikke magter det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

B&J

wamse skriver:

Præcis
men hey jeg bytter gladeligt en dag ud, hvor man kan få lov til at prøve, hvordan det er psykisk når man ikke "bare" kan det.
Jeg har ikke lavet andet hele mit liv, end at falde igennem utallige forsøg på, "bare" at kunne magte job eller uddannelser

jeg vil også give alt hvad jeg har i mine ænder bare for at kunne en dag mærke hvordan det føleles at mage alt det mange andre kan, uden man føler sig forkert inden i... jeg hader det og jeg er ked af jeg har det på den måde, hvorfor kan jeg og føler jeg ikke bare som andre...

Anmeld

20. april 2013

Majeha

Forstår ikke helt. Hvis partneren tjener 28.000 og op, er det 0,- i kh. Men hvis partneren tjener under 28.000,- er det så de 5753,- som forsøger?

Anmeld

20. april 2013

Carina:-)

wamse skriver:

Det er jo op til hver kommune at administrere håndhævelsen af reglerne. Så hvis der ikke er konstateret en psykisk sygdom, og en sagsbehandler vurderer at du "bare" kan aktiveres, så kan du da lige få frataget din kh, som straf, hvis du ikke magter det

Ja det er jo svært at gøre noget ved ,når der ikke er ens tolking rundt i landet.

Men det er stadig godt på sigt.

For hvis vi skal kunne blive ved med at kunne tage hånd om dem som ikke kan arbejde,så skal der penge i kassen+ der skal ryddes op i dem som godt kan arbejde.

Sådan en som Dovne Robert er der jo flere af,og de har dælme godt af at få en straf når de sidder og gentagende gange siger nej til job.

Men håber da at der kommer til at ske et skred i folks behandlingstid ,så både du og andre i lign situationer ikke skal gå og være bange for at jeres kh forsvinder -

Men det synes jeg nu også at kunne læse mig frem til-at folk skulle have ret til en hurtigere sagsbahndling.-

Anmeld

20. april 2013

Muhmi

Louise :-) skriver:

Jamen altså hans indkomst falder også meget, så han er tvunget til at finde andre løsninger, ellers ender det med at vi ikke kan bo her mere :/ så skal vi kigge på noget meget mindre end en 3-værelses...

Det kan altså godt lade sig gøre Vi bor 2 voksne og 2 børn på 79 kvm i en 2½ værelses lejlighed

Anmeld

20. april 2013

Louise H.

Rockertand skriver:

Hvis bare den ene af jer starter uddannelse, så virker stramningerne efter hensigten.

Ja de læste jeg. Og det bliver mig der starter i udd.

Anmeld

20. april 2013

Louise H.

Muhmi skriver:

Det kan altså godt lade sig gøre Vi bor 2 voksne og 2 børn på 79 kvm i en 2½ værelses lejlighed

Det tvivler jeg heller ikke på at det kan og altså kommer det til at vi ikke har råd til at bo her, så skal vi jo nok få det til at fungere. Men for mig er det bare ikke optimalt

Anmeld

20. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Carina:-) skriver:

Men de her nye tiltag er jo for dem som godt kan-

De som ikke kan skal jo have mere hjælp,og der skal arbejdes hurtigere for at finde en løsning for jer.

Så forstår slet ikke den negative holdning til den reform.

Den skubber dem der godt kan i gang,og tager hånd om dem som er svage.

Det er da win-win både for samfundet,men også for jer der ikke magter et job eller udd.

Ja det står da på skrift. Umiddelbart synes jeg også det virker som en win-win situationen. Og er enig med dig langt hen af vejen. 

men jeg kan blive bange for hvordan der vil se ud i praksis. Her tænker jeg på dem som af en eller anden årsag ikke kan arbejde men ikke har nogen diagnose. Er det så op til den enkelte sagsbehandler at vurdere? 

Anmeld

20. april 2013

Carina:-)

mor:) skriver:

Ja det står da på skrift. Umiddelbart synes jeg også det virker som en win-win situationen. Og er enig med dig langt hen af vejen. 

men jeg kan blive bange for hvordan der vil se ud i praksis. Her tænker jeg på dem som af en eller anden årsag ikke kan arbejde men ikke har nogen diagnose. Er det så op til den enkelte sagsbehandler at vurdere? 

Ja den har jeg også lige siddet og tænkt over-og håber dælme ikke at det skal være op til sagsbehandlerne,.

Håber det bliver lettere at få sin sag frem og belyst frem for at vente i årevis som det er nu.

Anmeld

20. april 2013

Maja88

Barsel er jo ikke det samme somkh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.