B&J skriver:
bliver lidt ked er så fedt at i bare kan alle de ting, men der er også nogle der har det virkelig svært og ikke bare magter andet ind en uddannelse eller være på en kontanthjælp og være i praktik for at finde ud af hvad man kan og ikke kan.... hvis du forstår.
du mener også dem der har en desperation de skal bare tage sig sammen og få uddannelse og arbejde ved siden af forså kan man klare den... denne gang går jeg tæt på og er lidt skuffet over jer der bare skriver de ting, der er nogle der er på en kontanthjælp fordi de er ved at finde ud af hvor meget de kan og ikke kan klare osv... jeg ville skisme ønske jeg bare kunne alle de ting du skriver, men jeg ved også hvis jeg gjorde det ville jeg ikke kunne magte det og det er ikke fordi jeg ikke gider jeg vil VILDT GERNE HAVE ARBEJDE.......
og noget helt andet er jeg får ikke 13000kr om måned, jeg får kun 10.000kr udbetalt.
Hvis ikke man magter et arbejde ved siden af uddannelsen, er der gode muligheder for at optage lån.
Som forsørger er der faktisk en del penge at hente, ikke mindst hvis man begge er studerende.
Vi får heller ikke 57xx udbetalt, lige som at man som forsørger heller ikke får de knapt 14.000 kr. udbetalt i kontanthjælp.
Men synes du helt ærligt, at det er fair at vi skal tilegne os viden, som gør at vi kan bidrage til samfundet, for under det halve af hvad en kontanthjælpsmodtager for, for ikke at tilegne sig viden, og derved ikke bidrager til samfundet - men i stedet for bliver forsørget af denne?
Anmeld