De nye kontanthjælpssatser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2013

B&J

Louise :-) skriver:

Samme her og kæresten med /: han er sygemeldt med depression, men kan blive nødt til at komme i arbejde, selvom han overhovedet ikke er klar til det. Jeg vil starte på uddannelse igen. Hvilket ikke gavner noget, hvis ikke han får et arbejde, da jeg så skal være forsørger :/

ja det er godt nok et slag over nakken det må jeg ærlig indrømme.. troede ikke det blev så slemt....

for syntes det var super fedt at de ville have folk i uddannelse, heldig vis havde vi snakket om elevplads til mig, også inden sommer ferien. men pyhh ha tænk hvis jeg ikke får det så kan vi jo ikke gøre andet ind at flytte for vi har da ikke lige 6000kr vi kan undvære hvis vi havde ville jeg da starte ny uddannelse.

og tænk på jer han går sygemeldt, men hvordan remmer det ham??? for det står der jo endelig ikke noget om med dem der er sygemeldt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

1990h

Anonym skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-64993100:de t-betyder-kontanthj%C3%A6lpsreformen-for-dig.html

Hvad betyder det for mig?
Jeg har altid været enlig forsøger, fået omrking 13+ førskat.
Venter nu barn nr. 2, så har lige valgt at flytte sammen med faren til dette barn, som desværre også er på kontanthjælp.
Det betyder intet lige nu, jeg får stadig 13+ og han får 10+, fordi han er over 25.

Med de nye regler, så vil jeg få 5700kr før skat på min barsel. Han vil få det samme. Så tilsammen har vi under 10k at betale husleje, gæld og kost for. Det kan ikke lade sig gøre . Hvis han så får job, så mister JEG de 5700kr, fordi vi får forsørgerpligt over hinanden.

Idet jeg skal på barsel, jamen så er jeg tvunget til at være i den situation.

Jeg synes virkelig det er nogle umenneskelige regler og det kan være vi bliver tvunget til at flytte fra hinanden i 2014.

Hvordan rammer det jer?

Men er de her satser overhovedet gældende i det de lige ikr.vedtaget?

I det link du linker til nu er satserne jo kun forslag?

Så er de også blevet godkendt nu her?

Men mon ikk i nok skal klare det. Det første år hvor baby er lille har i jo.ikk.udgift til daginstitution og i får børne penge og bolig støtte og efter det.år skal du vel videre med uddannelse eller arbejde

Anmeld

20. april 2013

Louise H.

B&J skriver:

ja det er godt nok et slag over nakken det må jeg ærlig indrømme.. troede ikke det blev så slemt....

for syntes det var super fedt at de ville have folk i uddannelse, heldig vis havde vi snakket om elevplads til mig, også inden sommer ferien. men pyhh ha tænk hvis jeg ikke får det så kan vi jo ikke gøre andet ind at flytte for vi har da ikke lige 6000kr vi kan undvære hvis vi havde ville jeg da starte ny uddannelse.

og tænk på jer han går sygemeldt, men hvordan remmer det ham??? for det står der jo endelig ikke noget om med dem der er sygemeldt..

Jamen altså hans indkomst falder også meget, så han er tvunget til at finde andre løsninger, ellers ender det med at vi ikke kan bo her mere :/ så skal vi kigge på noget meget mindre end en 3-værelses...

Anmeld

20. april 2013

B&J

Jamen altså hans indkomst falder også meget, så han er tvunget til at finde andre løsninger, ellers ender det med at vi ikke kan bo her mere :/ så skal vi kigge på noget meget mindre end en 3-værelses...

Lige der går det jo helt galt, det vil sige hvis du er syg jamen så kan være du bliver 3 gange så meget syg fordi det her roderi, ved ikke om de er godkendt men håber det godt nok ikke ...

for tænk på dem der er enlig forsørger de mister 2000kr også hvis de har 2 børn eller en på vej pyhhhhh

kan godt forstå du skal have flere i arbejde og flere i uddannelse, men lige frem gøre så de næsten skal flytte fra hus og hjem jamen det går skisme da ikke

Anmeld

20. april 2013

Rockertand

B&J skriver:

jaaa jeg er godt nok også lidt i chok jeg mister langt over 6000kr jeg håber godt nok jeg kan komme i uddannelse eller få arbejde eller inden 2014 ellers ryger vi da på røven

Det er svært at skrive det her uden at lyde flabet - men nu har du pludselig en kraftig motivationsfaktor
Såvidt forstået, så er sanktionerne overfor reelt sygemeldte ikke så voldsomme, men det er klart, at hvis man er i stand til at yde nogle få timer, så skal man det.

Anmeld

20. april 2013

Rockertand

Samme her og kæresten med /: han er sygemeldt med depression, men kan blive nødt til at komme i arbejde, selvom han overhovedet ikke er klar til det. Jeg vil starte på uddannelse igen. Hvilket ikke gavner noget, hvis ikke han får et arbejde, da jeg så skal være forsørger :/

Hvis bare den ene af jer starter uddannelse, så virker stramningerne efter hensigten.

Anmeld

20. april 2013

B&J

Rockertand skriver:

Det er svært at skrive det her uden at lyde flabet - men nu har du pludselig en kraftig motivationsfaktor
Såvidt forstået, så er sanktionerne overfor reelt sygemeldte ikke så voldsomme, men det er klart, at hvis man er i stand til at yde nogle få timer, så skal man det.

Jamen jeg har altid lavet noget på min kontanthjælp, men der er sket så meget i mit korte liv at jeg ikke har magtet et arbejde må jeg ærlig indrømme... men nu er jeg endelig klar og vi er ved at se om jeg kan få elevplads osv, og det er jeg da glad for men tænker da på alle de andre der har det som mig eller være ...

Anmeld

20. april 2013

LilleChelle

Jeg synes det er en GOD IDÉ. Endelig et fornuftigt forslag fra regeringen. 

Hvorfor skal staten forsørge nogle der går derhjemme med 13xxx kr., når os der tager uddannelse 'kun' får 57xx kr. ? 

Kan man ikke få det til at løbe rundt på 2xSU, må man ud og finde sig et fritidsjob. 

Vi er to på SU, vi bor i vores egen ejerbolig, har stor bil, hund og barn. Vi har begge fritidsarbejde.  
- Så det kan lade sig gøre hvis man vel at mærke GIDER og ikke bare sidder med 'nej-brillerne' på, og siger at jeg vil have en masse uden at yde. 

Anmeld

20. april 2013

PrincessTanja

Hvis man ikke var i dyb depression i forvejen, så bliver man det da efter DE nye kontanthjælpsregler! Det er et stort problem for alle de stakkels sygemeldte (jeg tænker især de psykisk syge), de risikerer endnu en stor kamp med systemet og det gør da ikke tilværelsen bedre og skulle bekymre sig om dét OG sin økonomi nu også.. Lorte-system..

Anmeld

20. april 2013

Rockertand

I klarer jer også nok, selvom I skulle bo i en 1 1/2 værelses..
Det bliver lækkert, når I så får råd til at vælge bopæl for penge, I selv har tjent, selvom det ligger nogle år ude i fremtiden, jeg er ikke i tvivl om, at det er psykisk hårdt at få KH, men desto større stolthed, når I bliver selvforsørgende, som måske virker lidt håbløst lige nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.