fairlady skriver:
hvor mange har set den dokumentar, der var på dr 1 om lykkepiller? Hvad tænker I om dokumentaren?
Har selv været på lykkepiller i perioder og har været rigtig glad for det.
Men jeg synes det var en skeræmmende dokumentar! Og på den anden side, synes jeg også det virker som om det er svært at forbinde lykkepillerne 100 % med deres handlinger, i dokumentaren. Mon der er en endegyldig sandhed?
nej... det er jo det.... for vi reagere jo ikke ens på medicin.
Så man kan jo ikke lave et fasit på den slags
Men syntes også at den dokumentar rammer lidt de forkerte... for kan ikke lade være med at tænke på dem der rent faktisk har brug for den hjælp.... de ryger jo med i puljen, af folk "der æder piller som slik"
Nu stod jeg med en helvedes masse familie som troede jeg fakede mig syg (grotesk) og hvis de havde set den dokumentar så er jeg sikker på at de ville ha anset dem selv, for små eksperter på området og var blevet bestyrket i deres sag.
Jeg har altid været utrolig åben omkring det - for det er ikke et tabu at have brug for hjælp!
Og hver gang jeg fortæller min historie så måber folk, fordi jeg virkelig ikke passer ind i deres opfattelse, af en der er syg i psyken(nu er jeg jo også rask) .... og det viser jo bare hvilke fordomme der er 
Jeg oplever også at når jeg fortæller jeg har været helt nede, så kommer der lidt flere frem fra deres skjulested af skam. For når jeg tør tale, så er det nok ikke så flovt.
Vi er mange... men presset er også stort... mange kæmper med div problemer, som vokser sig større og større.
Sjovt at man kan få masser af omsorg og forståelse hvis man har brækket et ben... men hvis psyken er brækket, så er det uhåndterligt. 
Anmeld