Apropos "lykkepiller"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2013

Mother-love

Ved ikke hvorfor men synes at ordet lykkepiller er så nedladende. her bruger jeg kun ordet antidepressiv medicin.
Nå men nok om det jeg får dagligt antidepressiv og har fået det i efter hånden ca. 3,5 år. Den første tid gik jeg ned med depression pga stress og trælse ting i min familie efter mine forældres skilsmisse. Da jeg så var på vej ud af dem kom jeg ud for et trafik uheld så jeg fik et piskesmæld. Og grundet kroniskesmerter får jeg det stadig dagligt. Da jeg har en let depression som bliver værre hvis jeg stopper med dem.
Så jeg er indstillet på at jeg skal have dem resten af mit liv. Ihvertfald indtil jeg ikke har smerter dagligt mere. Men da det er 2,5 år iden ulykken skete så tror jeg ikke at jeg kommer til at slippe dem igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

L&V

gædde/gitte skriver:

syntes ikke man kan sige om man er for eller imod -før man har prøvet at stå i det.

Det tænker jeg os og måske lige lidt kæphøjt at sige at man ALDRIG ska på anti dep medicin..

Anmeld

19. april 2013

Mettefpigen

engodmor skriver:

HvHvoHvorHar aldrig fået lykkespiller, og kommer aldrig nogensinde til  det.

Hvorfor kommer du aldrig til det?

Anmeld

19. april 2013

gædde/gitte

Månsson skriver:

Det tænker jeg os og måske lige lidt kæphøjt at sige at man ALDRIG ska på anti dep medicin..

ja præcis! ingen er for hellige til at få et hak i tuden

Hvis man kigger på dem der går ned med stress, som tit avler en depression oveni, så er det tit stærke, stædige mennesker.......... fordi man simpelthen kæmper imod alle kroppens advarselssignaler til hjernen slukker af overbelastning.

Fordi man netop siger til sig selv at det er noget pjat... en fase.... et svaghedstegn osv.

"almindelige" mennesker havde taget affære længe inden og skredet fra job, stodder eller hvad nu man går og kæmper med.

Anmeld

19. april 2013

L&V

gædde/gitte skriver:

Hvis man kigger på dem der går ned med stress, som tit avler en depression oveni, så er det tit stærke, stædige mennesker.......... fordi man simpelthen kæmper imod alle kroppens advarselssignaler til hjernen slukker af overbelastning.

Fordi man netop siger til sig selv at det er noget pjat... en fase.... et svaghedstegn osv.

"almindelige" mennesker havde taget affære længe inden og skredet fra job, stodder eller hvad nu man går og kæmper med.

Er helt enig.. Det kommer jo os an på grad af de forskællige ting, hva det bunder i og hvilken sygdom man er ramt af.. Det er ik alt der kan tales eller arbejdes væk.. Men man ska nok ha stået i det meget dybe og sorte hul for at forstå det..

Jeg ved ik hvor jeg havde været hvis jeg ik havde fået mine piller dengang

Anmeld

19. april 2013

Mettefpigen

gædde/gitte skriver:

Lige præcis..... Ved mig var det et svaghedstegn.... Fordi jeg lige var blevet mor og min egen mor lige var blevet overfaldet..... Tul sidst turde jeg ikk være alene med mit barn..... synes det var en falliterklæring at jeg ikk kunne tage mig af mit eget barn!....

Anmeld

19. april 2013

EnGodMor

Mettefpigen skriver:

Hvorfor kommer du aldrig til det?

Fordi jeg personligt er imod den sags. 

Det skal ikke Gøres til en debat overhovedet, og vil gerne tilføje, at hvad andre tror  på og gør hvad angår lykkepiller, det er fint nok med mig. Vi har alle forskellige behov og meninger.

Anmeld

19. april 2013

CecilieLM

Har fået lykkepiller, men stoppede da de havde en meget negativ virkning på mig. Mødte derefter min mand, og det viste sig at det var det der skulle til for at jeg fik det bedre :-)

Anmeld

19. april 2013

MorDk

Jeg kan godt sige at jeg ALDRIG vil på piller - Det kan ALLE sige. Men én ting er hvad man siger - en anden ting er hvad man vælger at gøre.

Men jeg vil så vidt muligt undgå antidepressiva da jeg ved hvilke bivirkninger De kan have...  Og det ER ikke småting!

Anmeld

19. april 2013

L&V

MorDk skriver:

Jeg kan godt sige at jeg ALDRIG vil på piller - Det kan ALLE sige. Men én ting er hvad man siger - en anden ting er hvad man vælger at gøre.

Men jeg vil så vidt muligt undgå antidepressiva da jeg ved hvilke bivirkninger De kan have...  Og det ER ikke småting!

Men det ka os være det der reder en

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.