Apropos "lykkepiller"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Tager du "lykkepiller"?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.320 visninger
47 svar
55 synes godt om
18. april 2013

Lunae

Den seneste tid har der været en del fokus på verdens forbrug af "lykkepiller" og hvad de gør ved én. Synes det kunne være interessant at se hvor omfattende fprbruget af piller egentlig er, så har derfor lavet en afstemning!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2013

Laulund87

Fik en svær depression under min graviditet hvor jeg startede på Sertralin. Var samtidlig til samtaler på psykiatrisk og var under mobil team. Var på 250 mg som er det højeste man må tage på den medicin. Tog det i 3,5 år ca.

Stoppede sidste april så har ikke taget dem i et år nu

Anmeld

18. april 2013

Bshizzle

Ja det er jeg 

Har en let Dep som jeg desværre har haft i en del år nu pga kroniske smerter samt dumme tanker. 

Men først nu jeg tør stå frem med min Dep, så er på min 3 uge af lykkepiller 

Anmeld

18. april 2013

ano14316

Jeg har haft en svær depression og fik cipramil, mirtazapin og imozop til at sove på. derudover gik jeg hos en elendig psykiater indtil jeg kom til en rigtig god psykolog. Jeg var mediceneret i knap 2 år. 

Nu er jeg desværre ramt igen.  Men denne gang får jeg ikke medicin, og ønsker det heller ikke. har fået en ny endnu bedre psykolog og håber dette er min sidste gang, men lige nu lidt svært ved at se en ende på det. har været sygemeldt siden årsskiftet, og er blevet opsagt i en massefyring, så er lige nu fritstillet. 

Anmeld

19. april 2013

Happiness

Ja, jeg får citalopram, og har fået dem siden december. Jeg lider af panikangst, og fik mange angstanfald om dagen i en periode. Gik ned med stress, og min fødselsdepression blussede op igen.

Gik til psykolog og ugentlige lægesamtaler i en periode på 2 måneder. (hvor jegf også var sygemeldt fra jobbet). Nu får jeg kun 10mikrogram, så det er ikke meget. Men det holder min angst nede. Skal til sommer trappes ud af dem og se hvordan det går.

Anmeld

19. april 2013

Peanut

Nope - Never 

Anmeld

19. april 2013

Lunae

Synes lige at jeg ville sige tak til jer kvinder, som deler jeres sygdomsforløb herinde - det havde jeg slet ikke forventet! Jeg tror det er vigtigt med åbenhed og så resultatet viser so far, har næsten 50 procent gjort brug af disse "lykkepiller" og nogen gør det stadig! Det betyder jo blot at det ikke længere er minoriteter! Hvorfor så mange får disse præparater i dag, kunne være interessant at undersøge!

Anmeld

19. april 2013

morethanperfect

Nej Aldrig ..

Jeg havde en svær dep. men takkede nej til piller , men ja til psykolog .. Desværre er det jo bare ikke alle der kan "Nøjes" med en psykolog .. 

Anmeld

19. april 2013

Valle81

Nope, ingen depressioner eller lykkepiller her.

Men synes betemt, at det er fantastisk at muligheden er der, for det hjælper helt sikkert en masse mennesker til en bedre tilværelse:0)

Og til Jer der står frem og fortæller og nedbryder tabuet omkring dette emne:0)

Anmeld

19. april 2013

helle85

Lunae skriver:

Den seneste tid har der været en del fokus på verdens forbrug af "lykkepiller" og hvad de gør ved én. Synes det kunne være interessant at se hvor omfattende fprbruget af piller egentlig er, så har derfor lavet en afstemning!

ja det gør jeg.

har altid haft små deprissoner, men har altid selv kæmpet mig ud af dem, men for 2 år fik jeg en, som jeg ikke selv kunne komme ud af og det endte med at jeg blive sygemeldt, for lidt over et år siden da det blev så slemt, at jeg fik angst anfaldt, og næsten ikke orkede at stå ud af sengen. og de piller som jeg få har hjulpet mig til at kunne kæmpe mig op igen, jeg har dog stadig nogen ned turer indimellem(dog ikke så slemt), men det må jeg lærer at leve med da jeg meget let bliver stresset, og jeg er stadig sygemeldt men er begyndt at arbejde 3 time 2 gange om ugen, som bliver optrappet lidt efter lidt for at se hvor meget jeg kan klare.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.