statsforvaltningen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2009

Vingummien

Mælkebøttebarn skriver:

Ja, men det er nogle faderen skal betale. Man kan ikke længere søge om såkaldte startpakker ved kommunen, så faderskabsagen skal vel være afgjort inden jeg kan få dem - medmindre kommunen lægger dem ud.

Kommunen skulle gerne kunne ligge ud for dem. Hva så hvis man aldrig finder ud af hvem faren er så er man da lidt på skideren.

I randers hjælper de da med sådan noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2009

Smukkert

suanne85 skriver:

Kommunen skulle gerne kunne ligge ud for dem. Hva så hvis man aldrig finder ud af hvem faren er så er man da lidt på skideren.

I randers hjælper de da med sådan noget.

Ja, børn skal jo ikke stilles dårligere fordi moren ikke ved hvem faren er... Meeen, det er altså meget forvirrende.. Nogle påstår kommunen lægger ud, andre påstår de ikke gør.

Fx. hende der i de unge mødre... Hendes sag blev først afgjort efter 2 år - og så skulle hun modtage alle de penge siden fødslen. Så hun har altså ikke fået dem lagt ud af kommunen....

Anmeld

28. juni 2009

Vingummien

Mælkebøttebarn skriver:

Ja, børn skal jo ikke stilles dårligere fordi moren ikke ved hvem faren er... Meeen, det er altså meget forvirrende.. Nogle påstår kommunen lægger ud, andre påstår de ikke gør.

Fx. hende der i de unge mødre... Hendes sag blev først afgjort efter 2 år - og så skulle hun modtage alle de penge siden fødslen. Så hun har altså ikke fået dem lagt ud af kommunen....

syntes du skal snakke med din kommune så, for lyder da underligt.

Husk de ser forskelligt i hver sag, er jo nogen ting man ik ser i tv og de ik fortæller en.

Anmeld

28. juni 2009

Smukkert

suanne85 skriver:

syntes du skal snakke med din kommune så, for lyder da underligt.

Husk de ser forskelligt i hver sag, er jo nogen ting man ik ser i tv og de ik fortæller en.

Ja, men burde jo være ens i alle kommuner
Søgte du om de ekstra bidrag ?

Anmeld

28. juni 2009

Vingummien

Mælkebøttebarn skriver:

Ja, men burde jo være ens i alle kommuner
Søgte du om de ekstra bidrag ?

Ja men sådan er det desværre ik, og er forskelligt med mange ting fra kommune til kommune, derfor det ik er til at finde ud af.

Ja, men nåede kun at få det en gang, da mig og hans far fandt sammen igen.

Men man kan få en masse når man er alene med barnet.

På kommunen har de en seddel om hva du kan sæge om osv, husk at gøre det inden du føder så du får det med det samme, sådan noget som ekstre børnepenge der hver 3 måned, nu ved jeg ik om du bor i lejlighed selv el sådan, men du får jo os mere boligsikring osv for at man kan klare sig.

Anmeld

28. juni 2009

Smukkert

suanne85 skriver:

Ja men sådan er det desværre ik, og er forskelligt med mange ting fra kommune til kommune, derfor det ik er til at finde ud af.

Ja, men nåede kun at få det en gang, da mig og hans far fandt sammen igen.

Men man kan få en masse når man er alene med barnet.

På kommunen har de en seddel om hva du kan sæge om osv, husk at gøre det inden du føder så du får det med det samme, sådan noget som ekstre børnepenge der hver 3 måned, nu ved jeg ik om du bor i lejlighed selv el sådan, men du får jo os mere boligsikring osv for at man kan klare sig.

Ja, må hellere få det gjort

Anmeld

29. juni 2009

Harfeletten

Mælkebøttebarn skriver:

Ja, må hellere få det gjort

Jeg står i situationen lige nu, da faderen til Emil heller ikke vil skrive under på faderskabet.

Jeg får bidrag fra kommunen, der lyder således :

4107 kr. pr. kvatal, som alle vidst for, når de har børn

3384 kr. pr. kvatal, som er de penge Emils far kommer til at betale når han har skrevet under. Indtil sagen er færdig, betaler kommunen - Derefter skylder Emils far, til kommunen, de penge som de har lagt ud !

1174 kr. pr. kvatal, som hedder "ekstra børnebidrag"

1195 kr. pr. kvatal, som hedder "ordinært børnebidrag"

2056 kr. pr. måned - Boligstøtte

Anmeld

29. juni 2009

Elskermiinsøøn!

M.Stryhn skriver:

Jeg står i situationen lige nu, da faderen til Emil heller ikke vil skrive under på faderskabet.

Jeg får bidrag fra kommunen, der lyder således :

4107 kr. pr. kvatal, som alle vidst for, når de har børn

3384 kr. pr. kvatal, som er de penge Emils far kommer til at betale når han har skrevet under. Indtil sagen er færdig, betaler kommunen - Derefter skylder Emils far, til kommunen, de penge som de har lagt ud !

1174 kr. pr. kvatal, som hedder "ekstra børnebidrag"

1195 kr. pr. kvatal, som hedder "ordinært børnebidrag"

2056 kr. pr. måned - Boligstøtte

så det vil sige emil. ja hedder min barns far at han kommer til og betale det hele tilbage

Anmeld

29. juni 2009

Harfeletten

Elskermiinsøøn! skriver:

så det vil sige emil. ja hedder min barns far at han kommer til og betale det hele tilbage

Ikke alle de der beløb, men kun det beløb der lyder på 3384 kr.

Lad os sige at faderskabssagen kører i 6 måneder - Så ligger kommunen ud for dine børnepenge (beløb : 3384 kr.) i de 6 måneder, ik ?
Når faderskabssagen så er slut, og han har skrevet under, så kommer din eks-kæreste til at skulle betale de penge tilbage, til kommunen, som kommunen har lagt ud for dig, samtidig med at han skal begynde at betale børnepenge til dig !

Anmeld

29. juni 2009

Smukkert

M.Stryhn skriver:

Ikke alle de der beløb, men kun det beløb der lyder på 3384 kr.

Lad os sige at faderskabssagen kører i 6 måneder - Så ligger kommunen ud for dine børnepenge (beløb : 3384 kr.) i de 6 måneder, ik ?
Når faderskabssagen så er slut, og han har skrevet under, så kommer din eks-kæreste til at skulle betale de penge tilbage, til kommunen, som kommunen har lagt ud for dig, samtidig med at han skal begynde at betale børnepenge til dig !

Hvad så med de tilskud man kan søge om 2 mdr før fødslen og 1 måned efter? Og tilskud til barnedåb? Lægger kommunen også dem ud?

Hvordan kan det være du får ekstra bidrag og ordinært bidrag???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.