statsforvaltningen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2009

Harfeletten

Mælkebøttebarn skriver:

Hvad så med de tilskud man kan søge om 2 mdr før fødslen og 1 måned efter? Og tilskud til barnedåb? Lægger kommunen også dem ud?

Hvordan kan det være du får ekstra bidrag og ordinært bidrag???

Det får man åbenbart når man er enlig mor, det er noget du skal søge om !

Jeg ved ikke noget om de der tilskud før fødsel og barnedåb, men det kunne da være jeg skulle undersøge det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

Smukkert

M.Stryhn skriver:

Det får man åbenbart når man er enlig mor, det er noget du skal søge om !

Jeg ved ikke noget om de der tilskud før fødsel og barnedåb, men det kunne da være jeg skulle undersøge det.

Ekstra bidrag i særlige situationer
Statsforvaltningen kan også bestemme, at faren skal betale et bidrag:

til udgifterne ved fødslen - et såkaldt fødselsbidrag på 686 kr. (2009)
til morens underhold to måneder før og en måned efter fødslen - 1.196 kr. pr. måned (2009).
En forælder kan også søge om at få særlige bidrag fra den anden forælder til dåb og konfirmation, ved andre særlige anledninger og når barnet er 18-24 år og under uddannelse.

Konfirmation

Uddannelsesbidrag

^^ Det er hvad jeg ved.

Anmeld

30. juni 2009

LotteGabriella

suanne85 skriver:

Hvis nu at han vil stå indefor det alligevel.

De prøver jo tit at faren siger sådan, og når barnet så er født så vil de slet ik have en sag alligevel, fordi de kan se ungen ligner dem el fordi det finder ud af at det er dumt at gøre sådan noget.

Er latterligt, ja undskyld mig, nu ved jeg jo ik hva du føler for ham, men er jo barnet han skal kunne lide

Giver dig ret....han er sgu for barnlig..Han skulle ta'at blive voksen og ta' et ansvar!!!!

Anmeld

30. juni 2009

Pige2009

Mælkebøttebarn skriver:

Nu vil faren til mit barn gerne anerkende faderskabet, men har læst man først skal sende faderskabspapirene ind sammen med fødselsattesten, når man har født... Så der går jo også nogle måneder før det kører på skinner, ikk?

Man kan søge om 2xbidrag inden fødslen, og 1xbidrag efter fødslen.. Disse penge får man vel heller ikke før faderskabet er godkendt?

I den ventetid indtil det fungerer, hvad gør man da?

I kan i fællesskab udfylde en omsorgs- og ansvarserklæring, så får I fælles myndighed, eller I kan udfylde en faderskabserklæring. Begge kan udfyldes før barnet er født, hvilket jeg regner med. Faderen til mit barn har vedkendt sig faderskab, og vi udfylder papirerne inden fødslen, for så skal vi ikke tænke på det. Se link her: https://www.personregistrering.dk/index.php?id=19

Husk at vi som kommende eller nuværende enlige mødre har et ansvar overfor vores børn/barn, og vi må derfor opføre os fornuftigt og rationelt, for på den måde kommer man nu engang længst i systemet. Det er meget nemmere at få sin sag igennem, hvis man er "den kloge" og prøver ikke at lade sig påvirke. SÅ kan man rase ud derhjemme

Til sidst en stor hyldest til alle enlige mødre!

Knus Linda 25+3

Anmeld

30. juni 2009

Smukkert

linda2009 skriver:

I kan i fællesskab udfylde en omsorgs- og ansvarserklæring, så får I fælles myndighed, eller I kan udfylde en faderskabserklæring. Begge kan udfyldes før barnet er født, hvilket jeg regner med. Faderen til mit barn har vedkendt sig faderskab, og vi udfylder papirerne inden fødslen, for så skal vi ikke tænke på det. Se link her: https://www.personregistrering.dk/index.php?id=19

Husk at vi som kommende eller nuværende enlige mødre har et ansvar overfor vores børn/barn, og vi må derfor opføre os fornuftigt og rationelt, for på den måde kommer man nu engang længst i systemet. Det er meget nemmere at få sin sag igennem, hvis man er "den kloge" og prøver ikke at lade sig påvirke. SÅ kan man rase ud derhjemme

Til sidst en stor hyldest til alle enlige mødre!

Knus Linda 25+3

Den kommentar går jeg ud fra ikke er myntet på mig .
Faren til mit barn vil gerne anerkende sig faderskabet.
Han vil nok også gå med til at jeg får den fulde forældremyndighed.

Anmeld

30. juni 2009

Pige2009

Mælkebøttebarn skriver:

Den kommentar går jeg ud fra ikke er myntet på mig .
Faren til mit barn vil gerne anerkende sig faderskabet.
Han vil nok også gå med til at jeg får den fulde forældremyndighed.

Den sidste kommentar er myntet på os alle Dejligt at faden vil påtage sig faderskab, så er der da ikke det at slås med oven i alle de tillæg der skal søges. Jeg håber på, at vi - faderen og jeg - i fællesskab kan løse det praktiske og økonomiske, men man ved jo aldrig, hvad der sker, så jeg er selv forberedt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.