statsforvaltningen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2009

Smukkert

suanne85 skriver:

Faren kommer jo bare til at skylde kommunen en masse penge.

Min klæreste skylder da kommunen, for når han har været på su el kontanthjælp så betaler de for ham da han ik har råd til det beløb og så skylder han dem penge.

Nu vil faren til mit barn gerne anerkende faderskabet, men har læst man først skal sende faderskabspapirene ind sammen med fødselsattesten, når man har født... Så der går jo også nogle måneder før det kører på skinner, ikk?

Man kan søge om 2xbidrag inden fødslen, og 1xbidrag efter fødslen.. Disse penge får man vel heller ikke før faderskabet er godkendt?

I den ventetid indtil det fungerer, hvad gør man da?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2009

Elskermiinsøøn!

suanne85 skriver:

Ja vil bare fortælle dig om hvordan det kan komme til at foregå

ja og mange tak, små smiler lidt over det han gør

Anmeld

28. juni 2009

Elskermiinsøøn!

Mælkebøttebarn skriver:

Nu vil faren til mit barn gerne anerkende faderskabet, men har læst man først skal sende faderskabspapirene ind sammen med fødselsattesten, når man har født... Så der går jo også nogle måneder før det kører på skinner, ikk?

Man kan søge om 2xbidrag inden fødslen, og 1xbidrag efter fødslen.. Disse penge får man vel heller ikke før faderskabet er godkendt?

ja du kan søge det, og det har jeg gjordt men nej de får ikk noget før faderskabet er klartet

Anmeld

28. juni 2009

Smukkert

Elskermiinsøøn! skriver:

ja du kan søge det, og det har jeg gjordt men nej de får ikk noget før faderskabet er klartet

De penge burde kommunen så vel også lægge ud?

Det giver ik meget mening at man kan få penge FØR fødslen (til køb af babyudstyr fx), når man først får dem i hænderne x antal mdr efter fødslen... Skrupforvirrende.........

Anmeld

28. juni 2009

Vingummien

Mælkebøttebarn skriver:

Øhm.

Vi afleverede det på sygehuset da han blev født mener jeg.

Mener ik det tager lang tid når han vil erkende det. Men du har vel fået nogle papire som i skal udfylde med farens navn og dit navn på.

Da jeg ventede Emil fik jeg afvide det var en god ide at udfylde dem og underskrive dem begge 2 så de var klar og hvis nu der skete noget inden du fødte så er det gjort.

Anmeld

28. juni 2009

Elskermiinsøøn!

Mælkebøttebarn skriver:

Det giver ik meget mening at man kan få penge FØR fødslen (til køb af babyudstyr fx), når man først får dem i hænderne x antal mdr efter fødslen... Skrupforvirrende.........

min kumune betaler kun børnepenge ogbørnebidrev sage de ikk andet

Anmeld

28. juni 2009

Smukkert

suanne85 skriver:

Øhm.

Vi afleverede det på sygehuset da han blev født mener jeg.

Mener ik det tager lang tid når han vil erkende det. Men du har vel fået nogle papire som i skal udfylde med farens navn og dit navn på.

Da jeg ventede Emil fik jeg afvide det var en god ide at udfylde dem og underskrive dem begge 2 så de var klar og hvis nu der skete noget inden du fødte så er det gjort.

Nej, har ingen papirer fået hvor han skulle skrive under.. Har kun opgivet hans navn til min jordemoder.

Anmeld

28. juni 2009

Vingummien

Mælkebøttebarn skriver:

Dem skulle du gerne kunn få inden du føder, hjælp til barnevogn osv, men du skal søge om det el gør du ik

Anmeld

28. juni 2009

Vingummien

Mælkebøttebarn skriver:

Nej, har ingen papirer fået hvor han skulle skrive under.. Har kun opgivet hans navn til min jordemoder.

Oki, så syntes jeg du skal bede om dem.

Er 2 slags, en hvor i deler forældremyndigheden og en hvor du får fuld forældremyndighed

Anmeld

28. juni 2009

Smukkert

suanne85 skriver:

Dem skulle du gerne kunn få inden du føder, hjælp til barnevogn osv, men du skal søge om det el gør du ik

Ja, men det er nogle faderen skal betale. Man kan ikke længere søge om såkaldte startpakker ved kommunen, så faderskabsagen skal vel være afgjort inden jeg kan få dem - medmindre kommunen lægger dem ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.