Low Carbon - pco - vægttab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2013

ønskebørn74

Ved ikke hvor den skal være men vil pga min pco, og et stort ønske om vægttab, prøve ny kost. Nogle som kender til low Carbon og evt vil dele erfaring og opskrifter. Nogle som bed om den er god i forhold til pco da den jo netop undgår kost med kulhydrater? Er det dyrt ( kigget på lowcarbstore.dk) og synes nogle af råvarerne ser lidt pebret ud

Alt viden og erfaring søges

Denne bog har lækre billige opskrifter.. På nem mad..

Er dog på engelsk..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

Fenja09

Maja84 skriver:

Ved ikke hvor den skal være men vil pga min pco, og et stort ønske om vægttab, prøve ny kost. Nogle som kender til low Carbon og evt vil dele erfaring og opskrifter. Nogle som bed om den er god i forhold til pco da den jo netop undgår kost med kulhydrater? Er det dyrt ( kigget på lowcarbstore.dk) og synes nogle af råvarerne ser lidt pebret ud

Jeg har ikke selv erfaring med kuren, men har en bekendt der startede på den i Januar og her 1. April havde hun tabt 14,5 kg. Man kan lige nu få et opskriftshæfte med når man køber bladet Hjemmet, måske du skulle prøve det.

/Fenja

Anmeld

11. april 2013

Kløver

Ka+Ma=Be skriver:

Low carb og paleo er bestemt ikke det samme. Det er desværre en meget stor misforståelse jeg hører tit paleo Gør det nemt at skære ned i kulhydrater,  men man skal huske at få gode kulhydrater som fra eks grøntsager, nødder og især søde kartofler.  Kosten skulle være god ved pco, da den holder blodsukkeret i et stabilt niveau.

Okay, måske det er det jeg skal så, på lowcarbstore skriver de at det er det er det samme. Men for mig gælder det bare om en livsstil som er ok at holde saen med familiens mad, og det ikke koster fouer som noget jo gør hvis man skal ud og anskaffe specielle madvarer, feks hvis man udbytter alm mel med noget som koster 150kr pr kg

Anmeld

11. april 2013

Kløver

Fenja09 skriver:

Jeg har ikke selv erfaring med kuren, men har en bekendt der startede på den i Januar og her 1. April havde hun tabt 14,5 kg. Man kan lige nu få et opskriftshæfte med når man køber bladet Hjemmet, måske du skulle prøve det.

/Fenja

Tak vil jeg prøve

Anmeld

11. april 2013

Kløver

ønskebarn74 skriver:

Er dog på engelsk..

Uh tak, vil se om jeg kan finde den på nettet

Anmeld

11. april 2013

ønskebørn74

Maja84 skriver:

Uh tak, vil se om jeg kan finde den på nettet

Han ha også lavet low gl biblen som kan anbefales og denne og to kogebøger til.. Han er kost ekspert og forsker i det.. 

Har en veninde der kan holde sin PCO i skak med hans principer..

Anmeld

11. april 2013

Ka+Ma=Be

Maja84 skriver:

Okay, måske det er det jeg skal så, på lowcarbstore skriver de at det er det er det samme. Men for mig gælder det bare om en livsstil som er ok at holde saen med familiens mad, og det ikke koster fouer som noget jo gør hvis man skal ud og anskaffe specielle madvarer, feks hvis man udbytter alm mel med noget som koster 150kr pr kg

øv hvor ærgerligt  de prøver sikkert at få en del af succesen.

men hvis man ikke er fanatisk er det i bund og grund meget nemt det bedste råd jeg kan give, er at droppe gluten! altså kornprodukter. Og så blot at huske at få sine kulhydrater andre steder fra Ja og så selvfølgelig sukker det giver sig selv for de fleste

Anmeld

11. april 2013

Happiness

Vi kører uden pasta/kartofler/ris herhjemme. Vi har så en "syndedag" hvor vi godt må spise kartofler/ris eller wharever. Så man kan leve med det. Det er min mand der er på kur, så jeg spiser altså kulhydrater til andre måltider når jeg fx er på job Og min søn får altid tilbudt pasta/kartofler og andet flere gange om ugen.

Bruger bla perlespelt/byg i stedet for ris. Så kan man sagens lave risotto og lignende Smager ikke ens, men det smager godt og funger

Vi bager selv boller, hvor vi så bruger speltmel istedet for hvedemel.

Du kan lige få vores madplan for sidste uge, så kan du få opskrifter på det du gerne vil have:

Mandag: Risotto - med skinke i tern, svampe, forårsløg, bacon og perlebyg

Tirsdag: Blomkålspizza (bunden er lavet af blomkål, æg og ost) med magert oksekød, peberfrugt og ananas

Onsdag: Kortelletter med blomkål og broccoli. Med tzasiki

Torsdag: Frikadeller med rodfrugter i ovn og tzasiki

Fredag: Fyldte peperfrugt med hk. oksekød, foråsløg, tomat perlespelt og bouillion

Lørdag: Chili con carne med perlebyg

Søndag (vores syndedag): Bøffer, kartofler og beanessesovs. Og bønner med bacon omkring.

Andre retter:

Kød/bøffer ned rodfrugter og hvidløgsdressing

Kødsovs med græskar/gullerod/pastinak mos 

Hakkebøffer med bønner og maiskolber

Bøffer med bønnesalat

Kylling i ovn med rodfrugter og tzasiki

Gammeldags grydesteg med rodfrugter

Kortelletter med bagte rødbeder og gullerodssalat

Anmeld

11. april 2013

modesty

Det er jo bare at undgå stivelse og sukker? Hvorfor skal man købe mad fra en bestemt hjemmeside.

Min mand har i lang tid spist minimalt stivelse og sukker og ja - det er ret effektivt, og skulle faktisk specielt være godt mod PCO.

Alle vores aftensmåltider herhjemme er uden stivelse og sukker - men jeg spiser dog både og til andre måltider.

Anmeld

11. april 2013

Happiness

ønskebarn74 skriver:

Er dog på engelsk..

Hvor kan man købe den? Vi kører stort set uden kartofler/ris og pasta, og er ved at løbe tør for ideer til aftensmaden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.