Er der krav om ferie til børn i ins?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2013

raca

Anonym skriver:

det er det ikke min kommune eller på min arbejdsplads - vi ville godt nok ha mange sure forældre på mit arbejde hvis der ikke var mere personale end det

ja.. men som forældre kan man være nok så sur.. men man skal havde alternativer at flytte børne til der er bedre..

og det er oftes de helt privat drævne der så har ca 2 års ventetid...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

....det lyder til at du har løsningen på dagtilbudets økonomi... Nå men det der så undrer mig er, hvis du er pædagog, hvorfor du ikke bare fortæller dem at du ikke kan få svar før maj samt årsagen. En anden ting som undrer mig, nu du skrivern at du er pædagog, så burde du vide hvorfor de skal bruge den seddel og lidt omkring lukkedage samt at der ikke findes tvungen ferie for børn, men at det anbefales. 

Nej jeg ved faktisk ikke hvorfor de skal bruge den seddel - personalet har fået deres ferie så det kan i hvertfald ikke være det de skal bruge den til....og nej jeg vidste ikke om der var krav om hvor meget ferie en barn skulle have - det er ikke noget vi har lært - derfor spørg jeg.. håber det er ok med dig

Anmeld

10. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
raca skriver:

så er du en meget heldig damen.. der ikke har set hvordan mange instioner fungere ude omkring i landet..

i de store instiontioner dvs dem fra 60-100 bør ner det oftes reglen at der er 2 der åbner, der kommer så 1 til 2 ekstra kl 7.. resten møder ind kl8- 9.. så der er 3 måske 4 personer til de der 60 børn fra 7-9.. forde det forventes at alle først er kommet kl 9!!!!  hvis der ligger sig en syg, forventes det de andre dækker ind.. kun ved nr 2 syg må der indkaldse ekstra personale

det samme gør sig gældende om eftermiddagen.. fra 15-16 er der kun 3-4 på arbejde... og fra 16-17 er der 2... 

Det er den virkelighed jeg kender til, desværre

Anmeld

10. april 2013

Maja88

CarinaSB skriver:

Må man være flabet og spørge om hvor du har været i praktik henne?

I en børnehave i gjellerup.. der er ingeb officielle lukkedage.. jo weekendwn selvf..

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

ja.. men som forældre kan man være nok så sur.. men man skal havde alternativer at flytte børne til der er bedre..

og det er oftes de helt privat drævne der så har ca 2 års ventetid...

Vi havde to dage sidste vinter - der var vi 4 personale på arbejde til 19 børn - der valgte bestyrelsesformanden at lukke ins da de ikke mente vi var nok personale så de kan godt gøre mere end bare at være sure - vi manglede halvdelen af personale og det var ikke ok for ham - ja vores forældre er meget forvente 

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

så er du en meget heldig damen.. der ikke har set hvordan mange instioner fungere ude omkring i landet..

i de store instiontioner dvs dem fra 60-100 bør ner det oftes reglen at der er 2 der åbner, der kommer så 1 til 2 ekstra kl 7.. resten møder ind kl8- 9.. så der er 3 måske 4 personer til de der 60 børn fra 7-9.. forde det forventes at alle først er kommet kl 9!!!!  hvis der ligger sig en syg, forventes det de andre dækker ind.. kun ved nr 2 syg må der indkaldse ekstra personale

det samme gør sig gældende om eftermiddagen.. fra 15-16 er der kun 3-4 på arbejde... og fra 16-17 er der 2... 

ja det er jeg nok - vi er et hus med 22 børn og fortiden er der 6 stk personale i huset så vi har det meget bedre end mange andre steder

Anmeld

10. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nej jeg ved faktisk ikke hvorfor de skal bruge den seddel - personalet har fået deres ferie så det kan i hvertfald ikke være det de skal bruge den til....og nej jeg vidste ikke om der var krav om hvor meget ferie en barn skulle have - det er ikke noget vi har lært - derfor spørg jeg.. håber det er ok med dig

så synes jeg du skal spørge pædagogerne og fortælle at du kke kan aflevere før maj samt årsagen til dette. Det er en samtale på 2 min og så er det i min optik for flabet at smide en tom seddel. Det virker barnligt og ikke særlig samarbejdsvilligt. 

Anmeld

10. april 2013

raca

Vi havde to dage sidste vinter - der var vi 4 personale på arbejde til 19 børn - der valgte bestyrelsesformanden at lukke ins da de ikke mente vi var nok personale så de kan godt gøre mere end bare at være sure - vi manglede halvdelen af personale og det var ikke ok for ham - ja vores forældre er meget forvente 

det kan komunale ikke, da kumunen har pligt til at stille et pasninstilbud til rådighed.. og de må ikke lukke med så kort vasel..

private og selvejde kan anmode forældrene om at holde børne hjemme eller bestyrelsen kan beslytte alt lukke den midlertidigt, forde det er bestyrelsen der bestemmer..

4 personer.. hvis det er fuldt til til 19 børn er jo ganske meget fint... det er en normeing på under 5 til voksen..

men jeg antager det er 4 over hele dagen.. så det raelt set kun er 2-3 pædagoger af gangen... 

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

så synes jeg du skal spørge pædagogerne og fortælle at du kke kan aflevere før maj samt årsagen til dette. Det er en samtale på 2 min og så er det i min optik for flabet at smide en tom seddel. Det virker barnligt og ikke særlig samarbejdsvilligt. 

Det har jeg selvfølgelig gjort - og det er ok du syns det er barnligt - det overlever jeg nok

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

det kan komunale ikke, da kumunen har pligt til at stille et pasninstilbud til rådighed.. og de må ikke lukke med så kort vasel..

private og selvejde kan anmode forældrene om at holde børne hjemme eller bestyrelsen kan beslytte alt lukke den midlertidigt, forde det er bestyrelsen der bestemmer..

ja det ved jeg - vi er også selvejende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.