Er der krav om ferie til børn i ins?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2013

Pia

Månsson skriver:

Jeg kan så sige dig at vi nogle år har 30% flere børn fordi det er kommet ud hvor der er pasning så det har en effekt.. Ofte er det jo tilrette lagt efter industrien i den gældende by så flest har mulighed for ferie.. Ka ik se hvor de gør noget galt

Jeg har fx en datter der har stort trygheds behov. Hvis jeg ikke kan fortælle hende hvor hun skal passes, så knækker det hende totalt.
Hun har ikke ADHD eller nogen anden sygdom. Hun har bare brug for tryghed og vished.

Og sådan har mange børn det.

I Aalborg kommune kan de børn der har specielle behov, altså går i special dus og skole, ikke engang få afvide hvor de skal hen og det er bare ikke iorden.
Det er ikke i barnets tav.

Det private valgte for mange år siden at afskaffe industriferien, for at det gave større fleksibilitet for familierne og for at vores børn, kan få en ordentlig ferie med både mor og far.
Og så vælger kommunerne at genindføre det i 2009, bare for at spare penge og derved sætte mange forældre i et dilemma.

Nej jeg syntes ikke det er iorden og faktum er at de ikke følger lovgivningen og det skal sku ikke finde sted.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

raca

Anonym skriver:

Kan vi godt være enige om at der burde være 

Grunden tii jeg spørg er fordi de er ret meget efter mig i ins om at jeg ikke har fået afleveret ferieseddel og er lidt træt af at høre på det Jeg kan nemlig ikke få godkendt min egen ferie før start maj så overvejer bare at aflevere en tom seddel så kan de jo ikke brokke sig over den ikke er afleveret - ville så bare være forberedt på hvis der var regler om dette

en privat ins aflønner jo selv personaltet  så når der siddes ekstra unødig personale på, går det ud over den gennerelle normering.

den leder du har i instiutione sidder og skal varsle fri 12 uger i forvejen.. ellers skal de betale fuld løn da de ikke kan tvinge nogle til at holde fri på bestemte tider hvis ikke det er varslet

så jeg tror ikke hun er efter dig, forde dit barn ikke holder nok ferie, nok nærmer forde hun sidder med både et buget og normerings udfordning pt.. samt skal hun havde hendes personales ferie til at gå op.

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

en privat ins aflønner jo selv personaltet  så når der siddes ekstra unødig personale på, går det ud over den gennerelle normering.

den leder du har i instiutione sidder og skal varsle fri 12 uger i forvejen.. ellers skal de betale fuld løn da de ikke kan tvinge nogle til at holde fri på bestemte tider hvis ikke det er varslet

så jeg tror ikke hun er efter dig, forde dit barn ikke holder nok ferie, nok nærmer forde hun sidder med både et buget og normerings udfordning pt.. samt skal hun havde hendes personales ferie til at gå op.

de er ikke private de er selvejende - og personalet har fået deres ferie så det er ikke problemet

Anmeld

10. april 2013

CarinaSB

Maja88 skriver:

Der hvor jeg lige har været i praktik har ingen lukkeuger grundet vi har dyr

Må man være flabet og spørge om hvor du har været i praktik henne?

Anmeld

10. april 2013

raca

Anonym skriver:

de er ikke private de er selvejende - og personalet har fået deres ferie så det er ikke problemet

jammen selvejende får en pose penge af komunene pr år.. til driften..

hvis 10 forældre som dig ikke kan udtale sig om ferien. må de finde personale og normering til de 10 ekstra børn pr dag.. dette har de jo varselt.. når i så alle 10 vælger at holde dem hjemme er der et ennormt personale overforbrug..

dvs resten af året må børne havde dårligere normering..

så feriesedlerne er ikke for at genere forældre men for at bruge resurserne bedst mugligt..

hvad vil du helst at der sidder 5 pædagoger til 10 børn og der i de efterfølgende uger kun er 1 pædagog til 15 børn eller at det belv fordelt noget bedre?

Anmeld

10. april 2013

JulieE

CarinaSB skriver:

Må man være flabet og spørge om hvor du har været i praktik henne?

Jeg tillader mig lige at svare..Uden at vide hvor Maja har været i praktik, men det er slet ikke i alle kommuner der er lukke-uger i sommerferien   Jeg bor i Hvidovre kommune og der er pasning hele sommeren. Det samme gælder Rødovre kommune, hvor jeg arbejder (i daginstitution).

Og det er først inden for de seneste 5 år, at begge kommuner er begyndt at holde lukket i institutionerne før påske og mellem jul og nytår 

Anmeld

10. april 2013

CarinaSB

JulieE skriver:

Jeg tillader mig lige at svare..Uden at vide hvor Maja har været i praktik, men det er slet ikke i alle kommuner der er lukke-uger i sommerferien   Jeg bor i Hvidovre kommune og der er pasning hele sommeren. Det samme gælder Rødovre kommune, hvor jeg arbejder (i daginstitution).

Og det er først inden for de seneste 5 år, at begge kommuner er begyndt at holde lukket i institutionerne før påske og mellem jul og nytår 

Det var nu ikk så meget med ferien .. Det var bare hun snakkede om om at der var dyr .. så det var mere om det evt kunne have været i børnehaven i Hammerum :)

Anmeld

10. april 2013

JulieE

CarinaSB skriver:

Det var nu ikk så meget med ferien .. Det var bare hun snakkede om om at der var dyr .. så det var mere om det evt kunne have været i børnehaven i Hammerum

Ok... Så skal du bare ignorere det jeg skrev 

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

jammen selvejende får en pose penge af komunene pr år.. til driften..

hvis 10 forældre som dig ikke kan udtale sig om ferien. må de finde personale og normering til de 10 ekstra børn pr dag.. dette har de jo varselt.. når i så alle 10 vælger at holde dem hjemme er der et ennormt personale overforbrug..

dvs resten af året må børne havde dårligere normering..

så feriesedlerne er ikke for at genere forældre men for at bruge resurserne bedst mugligt..

hvad vil du helst at der sidder 5 pædagoger til 10 børn og der i de efterfølgende uger kun er 1 pædagog til 15 børn eller at det belv fordelt noget bedre?

ja og I den pose penge må lederen så sørge for at finde penge til et vikarbudget - og der vil aldrig komme til at sidde 1 pædagog til 15 børn. 

og beklager men kan ikke se at fordi jeg med 1 barn ud af 88 ikke aflevere en ferieseddel så vælter det hele læsset. 

Anmeld

10. april 2013

raca

Anonym skriver:

ja og I den pose penge må lederen så sørge for at finde penge til et vikarbudget - og der vil aldrig komme til at sidde 1 pædagog til 15 børn. 

og beklager men kan ikke se at fordi jeg med 1 barn ud af 88 ikke aflevere en ferieseddel så vælter det hele læsset. 

du er heller ikke den eneste med næremst garanti.. der sidder nemlig rigtig mange som dig der ikke forsår at lige du skulle kunne vælte planlægningen.. for det er jo bare mig.. og naboen og 20 andre ungers forældre.. groft sagt.

og jo 15 børn om en pædagog i ydertimerne er ikke et særtilfælde.. særligt ikke i de instioner der ikke kan få indkradset feriesedler, således at de ikke kan varsleferie elller overnormerere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.