Der findes ingen regler i nogle kommuner i Danmark, om at børnen skal have ferie ex antal uger.
Der anbefales fra kommunernes side, at børnene har minimun 2 ugers sammenhængende sommerferie.
Når fx vores børnehave lukker ned i ugerne 29 og 30, så tilbydes der alternativ pasning ( de må ikke kalde det nødpasning i nogle kommuner, selvom de gør det) og den pasning foregår i en anden børnehave i byen og så kommer kendt personale med, så det er et realt alternativt pasnings tilbud, i forhold til børnene.
Og så snart de melder ferien ud, så melder de hvilken børnehave de skal hen i. ( så foregår det i Aalborg kommune i hvet fald)
Dussen lukker også i 29 og 30, her tilbydes der også alternativ pasning, desværre ikke et ordentlig alternativt tilbud, da man ikke ved hvor det bliver henne før ca en månede før.
Dette er også i Aalborg kommune og det er ikke iorden, hvilket også betyder at jeg selv er med i en forældre gruppe, der kæmper for bedre alternativ pasning for dus børn.
Selv kan jeg ikke få 29 og 30 hvert år og det er der mange der ikke kan.
Men de kan ikke tvinge jer til at holde børnene hjemme flere sammenhængende uger, dog vælger jeg at tro på at det gør alle forældre med sund fornuft. ( men ved godt ingen regler uden undtagelser)
Mvh Pia.
Anmeld