Er der krav om ferie til børn i ins?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

jammen selvejende får en pose penge af komunene pr år.. til driften..

hvis 10 forældre som dig ikke kan udtale sig om ferien. må de finde personale og normering til de 10 ekstra børn pr dag.. dette har de jo varselt.. når i så alle 10 vælger at holde dem hjemme er der et ennormt personale overforbrug..

dvs resten af året må børne havde dårligere normering..

så feriesedlerne er ikke for at genere forældre men for at bruge resurserne bedst mugligt..

hvad vil du helst at der sidder 5 pædagoger til 10 børn og der i de efterfølgende uger kun er 1 pædagog til 15 børn eller at det belv fordelt noget bedre?

og desuden er det jo ikke i protest eller fordi jeg ikke gider aflevere en ferieseddel men det er nu svært at aflevere en afkrydset ferieseddel når man ikke ved hvornår man holder ferie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

ja og I den pose penge må lederen så sørge for at finde penge til et vikarbudget - og der vil aldrig komme til at sidde 1 pædagog til 15 børn. 

og beklager men kan ikke se at fordi jeg med 1 barn ud af 88 ikke aflevere en ferieseddel så vælter det hele læsset. 

Ved du at du er den eneste? Og hvad hvis der er/har været meget sygdom? Hvordan skal vikarbudgettet så kunne dække? Og en sidebemærkning. Har du lagt mærke til at det er sparetider? Vikarbudgettet er skrabet og det ville ikke være første gang der var en pædagog til 15 børnehavebørn. 

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

du er heller ikke den eneste med næremst garanti.. der sidder nemlig rigtig mange som dig der ikke forsår at lige du skulle kunne vælte planlægningen.. for det er jo bare mig.. og naboen og 20 andre ungers forældre.. groft sagt.

og jo 15 børn om en pædagog i ydertimerne er ikke et særtilfælde.. særligt ikke i de instioner der ikke kan få indkradset feriesedler, således at de ikke kan varsleferie elller overnormerere..

Jo det er jeg faktisk eftersom jeg er den enste der står på opslaget der er lavet om hvem der ikke har afleveret.

Nu arbejder jeg selv i ins og har aldrig oplevet 15 børn til 1 pæd på nogen tid af dagen og ville aldrig aflevere mit barn et sted hvor det var sådan

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Ved du at du er den eneste? Og hvad hvis der er/har været meget sygdom? Hvordan skal vikarbudgettet så kunne dække? Og en sidebemærkning. Har du lagt mærke til at det er sparetider? Vikarbudgettet er skrabet og det ville ikke være første gang der var en pædagog til 15 børnehavebørn. 

ja det ved jeg at jeg er. Og du behøver absolut ikke skrive til mig som om jeg er dum. Det kan godt være det er sparetider men hvis der er lavet et ordentllgt budget og pengene bliver brugt fornuftigt så skulle der gerne være penge til vikarer hele året.

Og er som skrevet i et andet indlæg så er jeg pæd og har aldrig nogensinde oplevet at være et sted med 15 børn til 1 pædagog og ville da aldrig aflevere mit eget barn et sted hvor det var sådan

Anmeld

10. april 2013

raca

Anonym skriver:

og desuden er det jo ikke i protest eller fordi jeg ikke gider aflevere en ferieseddel men det er nu svært at aflevere en afkrydset ferieseddel når man ikke ved hvornår man holder ferie

de der pædagoger der er en slags mennekser, har du prøvet at sige det til dem? og give dem en dato for hvornår du aflevere..

i og med pædagogerne er mennekser så har de nok også et familie liv der skal gå op.. så måske har de en anden ins der trækker for udmelding på lige hendes ferie..

og ja ferie er et puzzelspil..men måske med lidt samtale og gensidig forståelse ville det hjælpe..

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

de der pædagoger der er en slags mennekser, har du prøvet at sige det til dem? og give dem en dato for hvornår du aflevere..

i og med pædagogerne er mennekser så har de nok også et familie liv der skal gå op.. så måske har de en anden ins der trækker for udmelding på lige hendes ferie..

og ja ferie er et puzzelspil..men måske med lidt samtale og gensidig forståelse ville det hjælpe..

Personalet har fået godkendt deres ferie så deres familieliv går ikke itu af at jeg ikke har afleveret en ferieseddel

Anmeld

10. april 2013

raca

Anonym skriver:

ja det ved jeg at jeg er. Og du behøver absolut ikke skrive til mig som om jeg er dum. Det kan godt være det er sparetider men hvis der er lavet et ordentllgt budget og pengene bliver brugt fornuftigt så skulle der gerne være penge til vikarer hele året.

Og er som skrevet i et andet indlæg så er jeg pæd og har aldrig nogensinde oplevet at være et sted med 15 børn til 1 pædagog og ville da aldrig aflevere mit eget barn et sted hvor det var sådan

for at lave et fornuftigt bugeret med virkar muligheder skal pengene være der..

det er de ikke altid, der er ingen øvre grænse for hvor mange børn en enekelt må tage sig af.. kun vejledninger..

men i min kumune er 1:15  i de komunale og selvdrævende instioner i yder perioderne gangske gangske normalt

forde bugetterne er så stramme..

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

for at lave et fornuftigt bugeret med virkar muligheder skal pengene være der..

det er de ikke altid, der er ingen øvre grænse for hvor mange børn en enekelt må tage sig af.. kun vejledninger..

men i min kumune er 1:15  i de komunale og selvdrævende instioner i yder perioderne gangske gangske normalt

forde bugetterne er så stramme..

det er det ikke min kommune eller på min arbejdsplads - vi ville godt nok ha mange sure forældre på mit arbejde hvis der ikke var mere personale end det

Anmeld

10. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

....det lyder til at du har løsningen på dagtilbudets økonomi... Nå men det der så undrer mig er, hvis du er pædagog, hvorfor du ikke bare fortæller dem at du ikke kan få svar før maj samt årsagen. En anden ting som undrer mig, nu du skrivern at du er pædagog, så burde du vide hvorfor de skal bruge den seddel og lidt omkring lukkedage samt at der ikke findes tvungen ferie for børn, men at det anbefales. 

Anmeld

10. april 2013

raca

Anonym skriver:

Jo det er jeg faktisk eftersom jeg er den enste der står på opslaget der er lavet om hvem der ikke har afleveret.

Nu arbejder jeg selv i ins og har aldrig oplevet 15 børn til 1 pæd på nogen tid af dagen og ville aldrig aflevere mit barn et sted hvor det var sådan

så er du en meget heldig damen.. der ikke har set hvordan mange instioner fungere ude omkring i landet..

i de store instiontioner dvs dem fra 60-100 bør ner det oftes reglen at der er 2 der åbner, der kommer så 1 til 2 ekstra kl 7.. resten møder ind kl8- 9.. så der er 3 måske 4 personer til de der 60 børn fra 7-9.. forde det forventes at alle først er kommet kl 9!!!!  hvis der ligger sig en syg, forventes det de andre dækker ind.. kun ved nr 2 syg må der indkaldse ekstra personale

det samme gør sig gældende om eftermiddagen.. fra 15-16 er der kun 3-4 på arbejde... og fra 16-17 er der 2... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.