Hvorfor hedder i som i hedder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2009

JJ74

Mine forældre flyttede fra Kbh til landet da jeg blev født. De mødte en dame der hed Jo og blev vilde med navnet. Spurgte hende om de måtte kalde deres datter Jo, hvilken hun naturligvis var meget beæret over.
Jeg har altid været meget glad for mit navn, da det er meget personligt og jeg kun yderst sjældent møder en der hedder det samme.
Det udtales i øvrigt så det rimer på Bo (altså ikke på engelsk)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2009

BinaMor

jeg hedder Sabina..

fordi da jeg blev født, var jeg for grim til at hedde Julie...

Anmeld

26. juni 2009

Lullaby

Min mor og far var med færgen over imens hun var gravid. Da de ankommer til tyskland ser min mor er krus med navnet Anja på og så bestemte hun sig for at hvis jeg blev en pige var det det jeg skulle hedde

Anmeld

26. juni 2009

Lusi

Da mine forældre havde prøvet i 5 år at få mig, blev de undersøgt og min far havde kun 0,1% chance for at at blive far igen, men jeg kom alligevel et år senere.
Og da min mor så var næsten 3 måneder henne, tabte hun barnet, ja det vil jo så sige at det var tvillinger hun ventede, hvilket de ik vidste, så de var jo grædefærdige, MEN jeg var der så stadig og deraf navnet Lykke.

Anmeld

26. juni 2009

Honningblomst

Jeg hedder Eva, fordi min far mente at Pernille var chokolade, det ville min mor ellers gerne have haft...som lille syntes jeg Pernille ville have været bedre end Eva, men som voksen er jeg glad for det...synes Eva er et smukt og tidløst navn-smiler-men ved faktisk ikke hvordan de så fandt på det i stedet.
Knus Eva..som betyder livgivende...

Anmeld

26. juni 2009

Honningblomst

sabina22 skriver:

jeg hedder Sabina..

fordi da jeg blev født, var jeg for grim til at hedde Julie...

hahaha...hvor sjovt og en lille smule ondt...vidste slet ikke mankunne være for grim til at hedde noget...

Anmeld

26. juni 2009

LotteGabriella

tascia skriver:

Jeg hedder Natascia, og det var min mor der valgte. min far måtte vælge drengenavnet hvilket skulle have været alessandro (min far er italiener) og så måtte min mor vælge pigenavnet. ved at valget stod mellem tanja, nadia eller natascia.
Da det ikke staves som alle andre Natascia er det fordi det er den italienske udgave...

tror ikke der ligger andet bag valget end at de kunne lide navnet

//Natascia

dejligt med italienske fædre

Hvor i Italien er han fra??

Anmeld

26. juni 2009

BinaMor

Eva skriver:

hahaha...hvor sjovt og en lille smule ondt...vidste slet ikke mankunne være for grim til at hedde noget...

åbenbart.. jeg blev født på få minutter så jeg var blevet "kvalt" .....var blå i læææænge og helt skæv i det.. hehe..

Anmeld

26. juni 2009

Honningblomst

sabina22 skriver:

åbenbart.. jeg blev født på få minutter så jeg var blevet "kvalt" .....var blå i læææænge og helt skæv i det.. hehe..

Åh...smiler- jeg synes nu Sabina er meget mere originalt end Julie, som der er mange der hedder...kønne som mindre kønne...
Knus..

Anmeld

26. juni 2009

LotteGabriella

Lykke86 skriver:

Da mine forældre havde prøvet i 5 år at få mig, blev de undersøgt og min far havde kun 0,1% chance for at at blive far igen, men jeg kom alligevel et år senere.
Og da min mor så var næsten 3 måneder henne, tabte hun barnet, ja det vil jo så sige at det var tvillinger hun ventede, hvilket de ik vidste, så de var jo grædefærdige, MEN jeg var der så stadig og deraf navnet Lykke.

det er da et dejligt grundlag for et navn, det må sgu da ha' været en helt vildt skøn overraskelse for dem, at du var der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.