Hvorfor hedder i som i hedder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.851 visninger
44 svar
0 synes godt om
26. juni 2009

MetteT

Syns det ku være lidt sjovt at høre hvorfor I hedder som i hedder?? Hvorfor har jeres forældre valgt lige netop det navn...

Jeg hedder Mette Fordi min mor var ung pige i huset hos nogle, hvor børnene hun passede hed Christian og Mette...
De har åbenbart ikke skræmt hende helt, da hun gerne ville at hendes egne børn sku hedde det.... Hendes drenge er dog ikke kommet til at hedde Christian, da faderen ikke var enig...

Knus Mette... Som er glad for sit navn.. Nu..
Jeg ville ha givet alt for at hedde Louise eller Julie da jeg var barn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2009

Mira0911

Ja jeg hedder Dorthe - Men skulle have heddet Dorthea efter min faster - Hvorfor mine forældre valgte navnet Dorthe - Aner jeg ikke...
Synes godt om mit navn endda os Dorthea...

Anmeld

26. juni 2009

MetteT

Dutte84 skriver:

Ja jeg hedder Dorthe - Men skulle have heddet Dorthea efter min faster - Hvorfor mine forældre valgte navnet Dorthe - Aner jeg ikke...
Synes godt om mit navn endda os Dorthea...

Heh... Jeg har hele tiden troet du hed Ditte...

Anmeld

26. juni 2009

Sujan

Jeg hedder Sussi. Det gør jeg fordi mine forældre ikke var enige om pigenavne til deres børn. Så de bestemte at mine 2 store søskende skulle bestemme.

På det tidspunkt var der en børnetime der hed "Sussi kan selv" som mine søskende var vild med. Derfor synes de at deres nye lillesøster skulle hedde det

Anmeld

26. juni 2009

Mira0911

MetteT skriver:

Heh... Jeg har hele tiden troet du hed Ditte...

Hehe.. Det er der os mange som tror... Så du er ikke den enest...

Anmeld

26. juni 2009

wamse

Jeg hedder Majbritt fordi, jeg skulle være kommet i Maj måned og så ville de have et navn, som startede med det Jeg snød så og kom midt i april

Anmeld

26. juni 2009

Stumpen

Mine forældre var blevet enige om at blev jeg en dreng skulle min mor bestemme navn og en pige skulle min far bestemme... Jeg blev født og min far læste åbenbart en novelle i et eller anden ugeblad, hvor hovedpersonen efter sigende skulle have heddet Anja -derfor navnet.... Ingen lyserød historie herfra

Anmeld

26. juni 2009

Kaufie

Hedder Mette fordi jeg er født i 1977, og mine forældre ikke ejede ti gram originalitet.....

Mette var det mest populære pigenavn i 1977 - min søster hedder Tina, hvilket var det populæreste navn i hendes fødselsår....

Mette, som har arvet den manglende originalitet mht sønnikes navn, der ligger i top 5 i hans fødselsår

Anmeld

26. juni 2009

LotteGabriella

MetteT skriver:

Syns det ku være lidt sjovt at høre hvorfor I hedder som i hedder?? Hvorfor har jeres forældre valgt lige netop det navn...

Jeg hedder Mette Fordi min mor var ung pige i huset hos nogle, hvor børnene hun passede hed Christian og Mette...
De har åbenbart ikke skræmt hende helt, da hun gerne ville at hendes egne børn sku hedde det.... Hendes drenge er dog ikke kommet til at hedde Christian, da faderen ikke var enig...

Knus Mette... Som er glad for sit navn.. Nu..
Jeg ville ha givet alt for at hedde Louise eller Julie da jeg var barn...

Jeg hedder Lotte Gabriella (begge er fornavn). Lotte fordi min mor arbejdede i en børnehave, hvor hun havde en lille pige med mørke krøller og brune øjne der hed Lotte...hende faldt hun pladask for og svor at når hun fik en datter en dag så skulle hun hedde Lotte Gabriella har jeg selv tilvalgt for nogle år tilbage, da jeg altid har været ked af at jeg ikke havde et italiensk navn (min far er italiener). Jeg bad min far vælge et italiensk navn som han synes ville klæde mig og så gik jeg en tur ned på kirkekontoret

Anmeld

26. juni 2009

Mca<3

Tja jeg endte med Tanja fordi mine forældre ikke kunne blive enige  Min mor ville have jeg skulle hedde Maria og min far syntes Lara ...   Så blev det Tanja ærgeligt ærgeligt .. Bryder mig bestemt ikke om det ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.