Hvorfor hedder i som i hedder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2009

Mary

Jeg hedder Maria fordi det synes min far vist nok........ efter de ikke kunne blive enige først. Kunne vist også ha fået navnet Natasha, men det kan jeg slet ikke forestille mig at skulle hedde  Har altid været glad for mit navn, og selvom det åbentbart er et meget populært navn i min årgang, så har jeg aldrig oplevet andre hedde det i min skolegang og lign.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2009

TbCp

Min far ville gerne have at jeg skulle hedde Lena, efter hans afdøde kusine.
Min mor var dog ikke vild med navnet og foreslog så Tina, da hun syntes det var pænere og lå tæt på Lena.

Anmeld

26. juni 2009

Guldet

Jeg hedder Julie.. Min mor valgte at alle tre børn skulle starte med J og være på fem bokstaver-. Så mine søskende hedder Janie og Jacob-..

Anmeld

26. juni 2009

sarahb

jeg fik min oldemor´s navn. hun hed sara men min mor synes det er pænere med h i enden så derfor sarah

Anmeld

26. juni 2009

Betina88

Jeg hedder Betina .. Min far havde vist navnet Betina og min mor Louise .. De ku' ikk' finde ud af det , så jeg kom til at hedde Betina og mellemnavnet Louise ..

Anmeld

26. juni 2009

frk Jensen

Jeg hedder Betina.

Da min mor lå på barselsgangen med mig efter fødslen, læste hun i et ude og hjemme blad hvor der var en pige der hed Betina..

Så kiggede hun på mig og havde fundet navnet til sin datter.

Anmeld

26. juni 2009

Pia.

Lidt sjov historie her...

Jeg hedder faktisk Pia fordi min far havde været meget forgabt i en Pia i mange år (IKKE forelsket men syntes hun var så smuk) og så sagde han til min mor at hvis de fik en pige skulle hun hedde Pia... - og en Pige kom og Pia hedder jeg... hedder så Louise til mellemnavn da min mormor også hedder Louise til mellemnavn....

Anmeld

26. juni 2009

Harfeletten

Ja, jeg hedder så Mette som mange andre herinde

Mine forældre troede jeg var en dreng, så de havde egentlig gået og kaldt naven for "nicolaj" hele graviditeten, og da jeg så kom var alle helt chokeret. Især mine søstre, de havde jo fået lovet en lillebror.
Først snakkede de om Trine, men da min mors veninde så kom besøg, udbrød hun "NEJ, HUN LIGNER EN METTE!" og en Mette blev det ..
.. Ligesom de 5 andre jeg gik i klasse med i folkeskolen.
Jeg har aldrig brudt mig om mit navn - Dethar jo aldrig været specielt.

Til mellemnavn er det så Lulu, det blev valgt af min storebror.
Idag kan han ikke huske hvorfor

Anmeld

26. juni 2009

Lise

Mine forældre var enige om at jeg skulle hedde Lasse..........

Men det trak de heldigvis tilbage da de så mig  Så sagde min far Lise, og min mor sagde Lotte - og så spurgte min far min 2-årige storebror om jeg ikke skulle hedde Lise, og det gav han ham ret i... 2 mod 1.

Anmeld

26. juni 2009

tascia

Jeg hedder Natascia, og det var min mor der valgte. min far måtte vælge drengenavnet hvilket skulle have været alessandro (min far er italiener) og så måtte min mor vælge pigenavnet. ved at valget stod mellem tanja, nadia eller natascia.
Da det ikke staves som alle andre Natascia er det fordi det er den italienske udgave...

tror ikke der ligger andet bag valget end at de kunne lide navnet

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.