oprette indboforsikring på trods af RKI??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2013

wamse

bøllen skriver:

Hvad pokker er det for en service din bank yder ( eller EJ )

hvorfor skulle man ikke været berettigt til samme tilbud bare fordi man er i RKI

man har vel om ikke andet lige så meget behov for evt vejledning

Jamen er helt enig, og blev sgu noget chokeret, da jeg i dag talte med IF, og de slet ikke tager imod nye kunder, som er registreret i rki Heller ikke selvom jeg ville betale et år forud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

Skouboe

Rockertand skriver:

Jeg forstår SLET ikke sammenhængen mellem de 2 ting?
Hvorfor i alverden skulle det ikke kunne lade sig gøre?

En del forsikringsselskaber afviser kunder der er registrerede som dårlige betalere - det er helt almindelig praksis. Bliver de tvunget til at tegne en forsikring alligevel, fx en lovpligtig forsikring, bliver kunderne tegnet ind med en forhøjet risikoprofil, dvs. en højere præmier og/eller evt. en forhøjet selvrisiko.

TS: De store selskaber er som regel ikke så strikse - hvis jeg var dig ville jeg indhente tilbud fra 2-3 stykker og så vælge på den baggrund. TopDanmark, Codan, Tryg, Alm. Brand er de første, der lige falder mig ind. Vær påmærksom på at de ikke kan nægte dig hundeansvarsforsikringen, men de kan selv bestemme prisen.

Og så sørg for at få tegnet en indboforsikring hurtigst muligt. Det er samtidigt din privatansvarsforsikring og den kan blive rigtigt dyr at undvære.

Anmeld

4. april 2013

Silas&Mille

wamse skriver:

Vil lige høre om nogen her inde har kunnet oprette indbo forsikring på trods af, at har stået eller står RKI, og i hvilket selskab??

Jeg har ikke indbo eller den lovpligtige hundeansvarsforsikring, og det vil jeg gerne have styr på, men det ser ikke ud til at jeg kan det, når jeg står i RKI

Vi har ikke haft problemer med at få indbo forsikring på trods af en registrering i RKI.

Vi har forsikringer ved IF.

Anmeld

4. april 2013

Silas&Mille

wamse skriver:

Altså samtlige selskaber, som jeg har været inde på, ser da en sammenhæng, for du skal markere om du står i RKI Hvis jeg gør det, så kan jeg åbenbart godt få en forsikring når jeg læser, andres erfaringer her inde, men skal så betale et år forud, som jeg kan se det på de selskaber jeg har været inde og se på.

Vi betaler hver måned og har gjort det fra dag ét.

Det var også selvom der var en registrering i RKI.

Her er det mig der står på alle forsikringer og kæresten der var registreret, men det rammer jo også mig, i og med at vi bor sammen.

Kæresten har forsikring gennem A-kassen.

Anmeld

4. april 2013

wamse

Skouboe skriver:

En del forsikringsselskaber afviser kunder der er registrerede som dårlige betalere - det er helt almindelig praksis. Bliver de tvunget til at tegne en forsikring alligevel, fx en lovpligtig forsikring, bliver kunderne tegnet ind med en forhøjet risikoprofil, dvs. en højere præmier og/eller evt. en forhøjet selvrisiko.

TS: De store selskaber er som regel ikke så strikse - hvis jeg var dig ville jeg indhente tilbud fra 2-3 stykker og så vælge på den baggrund. TopDanmark, Codan, Tryg, Alm. Brand er de første, der lige falder mig ind. Vær påmærksom på at de ikke kan nægte dig hundeansvarsforsikringen, men de kan selv bestemme prisen.

Og så sørg for at få tegnet en indboforsikring hurtigst muligt. Det er samtidigt din privatansvarsforsikring og den kan blive rigtigt dyr at undvære.

Det lykkedes mig at få ved TopDanmark, med 50% gebyr, men nu har jeg da ihvertfald indbo og hundeansvar

Anmeld

4. april 2013

Silas&Mille

wamse skriver:

Tak for info, men min bank vil på ingen måde røre ved mig Jeg har ikke engang en fast bankrådgiver, da jeg står i RKI. Mit budget skal jeg selv have 100% styr på, for de hjælper ikke når jeg står i RKI

Hold da op en røv bank. Undskyld mit sprog.

De er der da også lidt for at hjælpe folk.
Eller er der noget jeg har misforstået ?

Anmeld

4. april 2013

Pige2009

xoxotasha skriver:

Alt afhængig af hvilken forsikring vi snakker om, kan du betale hver måned eller hvert halve år.

Jeg betaler hvert halve år for mine (fordi jeg står i RKI må jeg ikke betale pr. måned)  Men en indbo hos topdanmark koster mig kun 164kr om måneden.

Det er da møgdyrt for en indboforsikring Jeg giver 1200 kr om året... Topdanmark er et af de dyre selskaber

Anmeld

4. april 2013

bøllen

wamse skriver:

Jamen er helt enig, og blev sgu noget chokeret, da jeg i dag talte med IF, og de slet ikke tager imod nye kunder, som er registreret i rki Heller ikke selvom jeg ville betale et år forud

Tænkte nu også på din bank  Syntes da de behandler dig som anden rangs borger ( UNDSKYLD ) men der er jo en grund til man er endt i RKI, selv forskyldt eller ej, men derfor har man da stadigvæk behov for samme service.

Og det er da trist at man ikke engang kan få tegnet en forsikring, totalt på r.... hvis der skulle ske noget

Anmeld

4. april 2013

Skouboe

wamse skriver:

Det lykkedes mig at få ved TopDanmark, med 50% gebyr, men nu har jeg da ihvertfald indbo og hundeansvar

Ja, nu har du i det mindste en. Du kan altid kigge lidt rundt på andre, men ellers er vejen frem - som du sikkert allerede ved - at få afdraget gælden, så du kan komme ud.

En lille ting der er god at huske er at bede om en skriftelig bekræftelse på at gælden er indfriet og at du er slettet i RKI, når gælden til den enkelte kreditor er betalt.

Anmeld

4. april 2013

wamse

Skouboe skriver:

Ja, nu har du i det mindste en. Du kan altid kigge lidt rundt på andre, men ellers er vejen frem - som du sikkert allerede ved - at få afdraget gælden, så du kan komme ud.

En lille ting der er god at huske er at bede om en skriftelig bekræftelse på at gælden er indfriet og at du er slettet i RKI, når gælden til den enkelte kreditor er betalt.

Gælden bliver ikke indfriet for om mange mange år, med mindre jeg finder en meget rig sugar daddy

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.