Må man rejse når man er på kontant hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2013

Gittemor09

H+S Skjolgborg. skriver:

Det er 5 uge man har ret til og man får bar sin alm kontanthjælp de uger der ligeså vel som man fik hjemme eller var i pratik/aktiveringe.

Det bliv lave om 1 juli sidste år fik jeg af vide af mine sagsbehandler og min vejleder.

Man kan selv google det ellers må man snak med sin sagsbehandleren.

Henriette

ja, det ved jeg godt...

var kun i tvivl om ugerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

H+S Skjolgborg.

Gittemor09 skriver:

ja, selvfølgelig

kan også være hun i forvejen var på KH, og igennem der er blevet sygemeldt mens hun har været i aktivering

men man får sin KH alligevel... hviiiis man lige har vendt den med sin sagsbehandler...

men jeg misforstod dit første indlæg så, det må du undskylde

Ja vi ved jo ikke ret meget om TS kun hun ved det derfor nemmer hun taler med sin sagsbehandler om dette.

Anmeld

10. april 2013

H+S Skjolgborg.

Gittemor09 skriver:

ja, det ved jeg godt...

var kun i tvivl om ugerne

endelig også lige meget om det er 2-3-4 eller 5 uger ik. ? er om hun må dette.

Anmeld

10. april 2013

Muhmi

H+S Skjolgborg. skriver:

Passer heller ikke helt vi ved jo ikke om hun har haft arbejde før hun  kom på kontankthjælp og arbejde det sidste år f.eks så har hun jo stadig sin ferie fra arbejde til gode i 2013 f.eks.Men så må hun også have nogle ferie penge derfra som kommunen trækker fra eller supler op med.

Henriette

Det var jo ikke det der var snak om..

Det var om hun fik betalt hendes ferie af kommunen, ikke om hun havde opsparet ferie i 2013, for så ville hun jo selvfølgelig have ret til at bruge den mens hun var på kontanthjælp...

Anmeld

10. april 2013

Muhmi

Gittemor09 skriver:

ja, selvfølgelig

kan også være hun i forvejen var på KH, og igennem der er blevet sygemeldt mens hun har været i aktivering

men man får sin KH alligevel... hviiiis man lige har vendt den med sin sagsbehandler...

men jeg misforstod dit første indlæg så, det må du undskylde

Ingen skade sket

Anmeld

10. april 2013

H+S Skjolgborg.

Muhmi skriver:

Det var om hun fik betalt hendes ferie af kommunen, ikke om hun havde opsparet ferie i 2013, for så ville hun jo selvfølgelig have ret til at bruge den mens hun var på kontanthjælp...

Jo for der bliv skrev om hun kun have været det i 9 mdr og hvis hun kun har været på kontanthjælp de mdr der har hun jo ret til ferie lige meget hvad mednindre andet derfor hun skal snakke med sin sagsbehandler.

Hvis hun så f.eks bare har gået sygmeldt f.eks 9 mdr så er det ikke sikkert hun har ret til ferie på KH.

Men vi kender jo ikke TS sag 100 % så hun bliver nødtil af snakke med sin sagsbehandler om det før hun jo bare rejser skal man jo lige meget hvad snakke med sagsbehandler og have et ok måske hun kun har 5 dags ferie tilbage ved man jo ikke..

Anmeld

10. april 2013

Gittemor09

H+S Skjolgborg. skriver:

endelig også lige meget om det er 2-3-4 eller 5 uger ik. ? er om hun må dette.

præcis...

spørgsmålet var om hun måtte rejse når hun er sygemeldt....

Anmeld

10. april 2013

Gittemor09

Muhmi skriver:

Ingen skade sket

tilbage

Anmeld

10. april 2013

H+S Skjolgborg.

Gittemor09 skriver:

præcis...

spørgsmålet var om hun måtte rejse når hun er sygemeldt....

Anmeld

10. april 2013

H+S Skjolgborg.

Muhmi skriver:

til dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.