Må man rejse når man er på kontant hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2013

TNBC

Sabsy skriver:

Har man ferie når man er på KH?.. Hmm..

Ja hvorfor skal vi ikke have ferie? Jeg arbejder da, bare for mindre penge i gør.
Men hvis du har været på kh i mindre end 12måneder, betaler vi selv. Over 12måneder så er der 5uger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

gædde/gitte

Yurie skriver:

Ja hvorfor skal vi ikke have ferie? Jeg arbejder da, bare for mindre penge i gør.
Men hvis du har været på kh i mindre end 12måneder, betaler vi selv. Over 12måneder så er der 5uger.

lad mig slå helt fast : jeg aner intet om KH....

Men .... men en kontanthjælpsmodtager arbejder da ikke, gør I??

Anmeld

26. marts 2013

TNBC

gædde/gitte skriver:

lad mig slå helt fast : jeg aner intet om KH....

Men .... men en kontanthjælpsmodtager arbejder da ikke, gør I??

Ikke på den måde som i gør. Men jeg er i virksomhedspraktkk, hvor jdg er der hver dag og jeg har ansvar og er en del af arbejdspladsen.

Anmeld

26. marts 2013

gædde/gitte

Yurie skriver:

Ikke på den måde som i gør. Men jeg er i virksomhedspraktkk, hvor jdg er der hver dag og jeg har ansvar og er en del af arbejdspladsen.

nå på den måde... jamen så er du jo nok heller ikke "evigheds" kontant hjælps modtager?

Anmeld

26. marts 2013

TNBC

gædde/gitte skriver:

nå på den måde... jamen så er du jo nok heller ikke "evigheds" kontant hjælps modtager?

Nej det håber jeg da ikke. Men ville gerne kunne tage hjem og besøge familien uden at skulle betale for det.

Anmeld

26. marts 2013

Lady Marion <3

H+S Skjolgborg. skriver:

Efter den nye lov i  2012 må du rejse på kontanthjælp i din ferie (de 5 uger man har ret til om året)

Hvis du er i trivl så skal du kontakteden sagsbehandler du har på kommunen+ hun/ han skal vide hvad for en dat du tager afsted + hjem igen. Man bliver ikke trukke hvis du har ret til ferie.

Mvh

Henriette 16 år igennem kommunen

Hvorfor underskriver du dig med Henriette 16 år igennem kommunen ??    Undskyld men det provokerer mig helt vildt ..

Anmeld

27. marts 2013

Sabsy

Yurie skriver:

Det må du da også gerne. Men synes bare ikke det hænger sammen. Min mening

Anmeld

9. april 2013

H+S Skjolgborg.

Hvorfor underskriver du dig med Henriette 16 år igennem kommunen ??    Undskyld men det provokerer mig helt vildt ..

Det kan godt ske det p........ dig.

Men ikke mig for jeg ved jo hvorfor jeg stadig er på kh/for-revedringen.

Jeg tog min udd i 97 + en del kursus har arbejde fra jeg var ca12 år til jeg var 21 og været ude i dit og dat+ født 3 børn holdt barsel arbejde lidt i dit og dat.

Men pga jeg siden 2006 har fået afvide jeg har 5  pysisk sygdomme= Borderline,ptsd,generel angst.panik angst og adhd og jeg har gigt i fingerne.knæne,ryggen og cs ryg + 2 skader på ryggen,mave/tarmesygdom og jeg lige er blive operere igen her den 19/3 så pt sygmeldt lidt tid indtil jeg er klar igen.Jeg er sat til kun må arbejde ca 16 timer pr uge af lægerne,pysisk afd pykologer osv og jo været igennem pt 3 arbejdensprøveningen nu her for af jeg snart/ endelig og håber på af komme på flexjob med skån. Da jeg har takke nej tak til pension og ikke ønsker det og ville ud og arbejde om det så kun er 16 timer pr uge til jeg er 67 for jeg ønsker ikke pension og bare gå hjemme men jeg kan heller ikke tåle for meget.

kan fortalle så meget jeg er vokse op uden for hjemme boede 49 steder set og opleve vold  5 søskene med 3 mænd har min mor fået min far 4 tøsser med 3 damer. Jeg boede i de første 10 forskelige plejefamilie blive gravid som 14 år af min plejefar det midsbrugt mig igennem 5 år føde en død datter i uge 17-18 ca.flytte fra skolehjem til 2 andre skolehjem ungdomsbolig 2 stk og 2 lejligheder eget hus i 2007 til 2011 og nu i nyt større hus igennem 1 år.

tro folk skal kende mig og høre om mit liv før de kan sætte sig ind i hvorfor jeg er her nu og lever i nu er mange der roser mig så op i røven med jeg har været på kh revdiringen lille alm job osv jeg er bare glad for jeg lever har en dejlig mand og 4 dejlig børn og de bytyder alt for mig + ja jeg ville da ønske jeg kunne arbejde 37 timer og tjen det 2-3 mere ind jeg pt får for 9062 kr efter skat er da ikke det vilde jeg får af penge for kommunen pt.Men det er bedre ind ingen ting tros 2300 kr går til medicin pr mdr for mine sygdomme men JEG VIL IKKE PÅ PENSION.Så er flexjob min sidste løsningen er jeg med på den bare ud lidt af og til og yde for af kunne nyde mine små 9062 kr.

yder mere så sætte jeg mig ind i de regler der er på dit og dat.

Mvh

Henriette

Anmeld

9. april 2013

grinny

Åh nej! Hvorfor skal det nu ryge ud på et spor om det er okay eller ej at folk på kontanthjælp får ferie?

Har du været på kontant hjælp i 12 måneder må du holde 5 ugers betalt ferie - og sådan er det! 

Det hverken kan eller burde diskuteres for den lille smule vi kan få, som 5 gratisuger, er det eneste plus der er ved at være på kontanthjælp! Ved godt ikke alle er i min situation, men jeg får 4300 kr.!!!! For at være i virksomhedspraktik (og der arbejder man, man kigger ikke bare på) 37+ timer. Jeg skal selv betale min transport til stedet det er -1600 kr. Så at jeg kan nyde 3 ugers ferie til august er der - undskyld mit sprog - fandme ikke nogen der skal brokke sig over! Det må være MIN gulerod for at arbejde lige så meget som andre for sølle 4300!!

Anmeld

10. april 2013

Kløver

Mig bekendt kommer det an på hvilken kg gruppe du hører under. Dvs om man er ledig og jobsøgende ( ret til ferie i 5 uger, men man betaler selv) dvs man må ikke rejse på ferie selvom man ikke er i aktivering da man skal være tilgængelig for arbejdsmarkedet, med mindre man har meldt ferie langtidssygemeldt, kan ikke huske om man der har ret til ferie, men det mener jeg, og så er der korttids sygemeldinger, hvor man kan se en raskmelding igen i nærmere fremtid, det kan gælde alt fra influenza, til feks bækkenløsning, operation med forventning af igen at komme tilbage efter operation og genoptræning, i den kategori, mener jeg bestemt ikke at man må rejse på ferie, er man rask nok til ferie er man også rask nok til at arbejde, og skal blive inden for landets grænser og kunne komme til møde på kommunen indenfor 2 timer hvis de beder om det. Sådan var det da jeg var på kh men ved ikke om det er ændret siden. Jeg er selv på flex ledighedsydelse og afventer pt arbejdsprøvning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.